با توجه به تحقیقات صورت گرفته آیا عسل ضد سودا است؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته آیا عسل ضد سودا است؟

سودا چیست و تولید بیش از اندازه آن آیا برای بدن مفید است یا مضر؟

عسل ضد سودا است به شرط مصرف صحیح و منظم آن. سودا جزو چهار خلط موجود در بدن است یعنی:

1- Phlegmatic type یا همان بلغم (با طبع سرد و تَر)

2- choleric type یا همان صفرا (با طبع گرم و خشک)

3- melancholic type سودا (با طبع سرد و خشک)

4- Sanguine type یا همان دم (با طبع گرم و تَر)

اولین خطوط دفاعی بدن در برابر میکروب ها

بدن خطوط دفاعی زیادی در برابر بیماری های عفونی دارد و مخاط ۴ گانه نام برده شده یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر میکروب ها است. این مخاط دائما برای چسباندن میکروب ها ترشح می شود.

وجود مخاط در بدن طبیعی است؛ اما افزایش مقدار آن نشان دهنده وجود بیماری است که بدن در برابر آن مقاومت می کند و به مقدار زیاد آن سودا می گویند.

البته قبل از این که به موضوع اصلی یعنی عسل ضد سودا بپردازیم بهتر است بدانیم خلط سودا چیست و این که چه خصوصیاتی دارد و نیز بهترین راهکار را برای پیشگیری و یا درمان آن به شما ارائه کنیم.

سودا را می توان رسوبات خون دانست، آنها به دلیل وزن سنگینی که دارند ته نشین می شوند و معمولا نسبت به ۳ خلط دیگر غلیظ تر هستند.

محل نگهداری و ذخیره سازی این خلط طحال است. البته مقدار کمی از آن در خون وجود دارد که برای تغذیه استخوان استفاده می شود. رنگ آن سیاه است و از سوختن، رسوب، تهاجم و یا تجمع متابولیسم دیگر اخلاط در بدن تولید می‌شود.

علاوه بر این این ماده می تواند از خوردن غذاهای مختلف در کبد تولید ‌شود. مقدار کم سودا برای فعالیت بدن الزامی است، اما افزایش بیش از حد و رسوب آن می تواند دیگر اندام های بدن را بیمار کند زیرا غلیظ و سنگین است.

عسل ضد سودا

آیا عسل ضد سودا است؟

در طب سنتی بیشتر به موضوع مخاط سودا پرداخته شده و راهکارهایی نیز برای غلبه بر آن ارائه شده است که مهمترین آن مصرف عسل است.

عوامل زیادی وجود دارد که در تولید بیش از اندازه مخاط سودا تاثیر گذار است، اما مصرف عسل یک راهکار مناسب برای غلبه بر سودا است.

عسل طبیعی یک ماده طبیعی برای از بین بردن مخاط سودا اضافی بدن است. اگر مقدار مخاط سودا بدن شما بیش از حد باشد دچار بیماری های قلبی و عصبی می شوید، اما با مصرف عسل می توانید از بروز این بیماری جلوگیری کنید.

توصیه می شود برای از بین بردن سودا یک ترکیب سرد و گرم از عسل درست کنید و آن را روزانه مصرف کنید. توجه داشته باشید که مصرف عسل به تنهایی برای درمان بیماری سودا کافی است، البته می توانید یک ترکیب مناسب با دیگر مواد غذایی مقوی نیز درست کنید تا اثرگذاری خوبی داشته باشد.

هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک کاسه بزرگ شیر با عسل برای شروع روز شما نیست، کربوهیدرات های موجود در عسل به شما انرژی فوری می بخشد، در حالی که پروتئین موجود در شیر قدرت می بخشد، این نوشیدنی شیر و عسل جوان و پیر را شارژ می کند. از همه مهمتر باعث تنظیم میزان ترشح مخاط سودا در بدن شما می شود و به ایمنی بدن شما کمک می کند.

اگر علت ترشح بیش از اندازه مخاط سودا شما تغذیه نادرست باشد، عسل به انجام فوق العاده فرآیند هضم کمک می کند.

عسل طبیعی حاوی مقداری مخمر است که باعث افزایش باکتری های مفید در دستگاه گوارش و بهبود فرآیند هضم می شود. در نتیجه از تولید و ترش مخاط سودا بیش از اندازه در بدن جلوگیری می کند.

ترش بیش از اندازه مخاط سودا

عسل با چه فرایندی از ترش بیش از اندازه مخاط سودا جلوگیری می کند

گفته می شود که آنتی اکسیدان های قوی موجود در عسل با کاهش اثر رادیکال های آزاد در بدن که باعث ترش مخاط سودا می شوند مقابله می کند. عسل برای بازگرداندن سلامتی به بدن ایده آل ترین گزینه است. تحقیقات زیادی در سال های اخیر روی عسل صورت گرفته که همگی نشان دهنده مزیت های بیشمار آن است.

عسل طبیعی همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد، بنابراین با تجمع بلغم روی سینه، ترش زیاد مخاط سودا و نیز مخاط دم و صفرا مبارزه می کند، ورم و احتقان گلو را برطرف می کند، سرفه را تسکین می دهد و به دفع مخاط از بدن کمک می کند.

کاهش استرس با عسل طبیعی

عسل طبیعی به مغز کمک می کند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهد. و نیز استرس را از بین می برد و کارایی عملکردهای شناختی و حافظه را در مغز افزایش می دهد. عسل طبیعی باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز می نیز می شود. یکی از عوامل مهم که در تولید مخاط سودا بیشتر نقش دارد سیگنال های نادرست مغز است که با بروز استرس، اضطراب و غیره رخ می دهد.

عسل طبیعی باعث می شود مغز شما تمرکز لازم برای ارسال سیگنال های مهم را داشته باشد و از بروز بیماری های مهمی همچون، استرس، اضطراب، ترشح بیش از اندازه مخاط سودا جلوگیری کند.

مقابله با مخاط فراوان سودا می تواند یک کار به ظاهر پایان ناپذیر باشد. بهترین راه برای درمان ترشح زیاد سودا شناسایی علت ترشح و درمان آن با مواد طبیعی و بدون عوارض است، مانند مصرف عسل طبیعی. علل شایع ترشح بیش از حد سودا شامل واکنش های آلرژیک، رینیت غیر آلرژیک، عفونت و عدم تعادل اسکلتی، عدم تحرک لازم و … است.

تمامی ترکیبات موجود در عسل خاص و منحصر به فرد هستند و می توانند به نوعی بر درمان بیماری های مختلف بدن تاثیر بگذارند. متخصصان و محققان همواره مصرف عسل طبیعی را برای درمان بسیاری از بیماری ها پیشنهاد می کنند.

عسل طبیعی درجه یک

خرید عسل طبیعی ضد سودا

تحقیقات علمی زیادی درباره اینکه عسل ضد سودا است یا خیر صورت نگرفته است. البته در طب سنتی به مراتب به مصرف عسل برای درمان ترش بیش از حد سودا اشاره شده است. البته نتیجه تحقیقات میدانی نیز نشان می دهد مصرف عسل طبیعی می تواند تا حد زیادی از بروز این عامل در بدن جلوگیری کند.

تمامی ترکیبات موجود در عسل خاص و منحصر به فرد هستند و می توانند به نوعی بر درمان بیماری های مختلف بدن تاثیر بگذارند. متخصصان و محققان همواره مصرف عسل طبیعی را برای درمان بسیاری از بیماری ها پیشنهاد می کنند.

عسل طبیعی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی خاص است که می تواند به سلامت بدن کمک کند و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد. عسل طبیعی خوب و نیز انواع مختلف سوغات بوشهر را پیشنهاد می کنیم از فروشگاه لیان مارکت با قیمت مناسب تهیه کنید.

One thought on “با توجه به تحقیقات صورت گرفته آیا عسل ضد سودا است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *