آشنایی با تاریخچه و خواص گرد نخل در طب سنتی و طب امروزی؟

آشنایی با تاریخچه و خواص گرد نخل در طب سنتی و طب امروزی؟

تاریخچه استفاده از خرما و گرد نخل

قبل از این که به خواص گرد نخل بپردازیم بهتر است بدانید نخل خرما چه تاریخچه ای دارد و در کدام ادیان بیشتر به استفاده از آن تاکید شده است. با خواندن متن زیر قطعا به اهمیت استفاده از گرد درخت خرما پی خواهید برد.

یک افسانه قدیمی عربی در مورد خلقت نخل خرما وجود دارد که می گوید: بعد از اینکه خدا شکل گیری و خلقت انسان را روی زمین به پایان رساند. مواد باقی مانده را برداشت و به صورت خرما درآورد و در بهشت گذاشت.

بین النهرینی ها تطبیق پذیری و ارزش درخت خرما را زودتر از سایر مناطق تشخیص داده بودن. میوه شیرین آن بخشی ضروری از رژیم غذایی آنها مردمان بین النهرین بود. نخل کاربرد های زیادی برای مردم داشت از جمله برای ساخت سوزن، نخ، الوار، تشک، طناب، سبد و سایر لوازم خانگی از نخل خرما استفاده می شد؛ و همچنین به عنوان غذا و نوشیدنی نیز می توانستند از نخل استفاده کنند.

نخل خرما دوپایه است به این معنی که دارای درختان نر و ماده است. ماده ها میوه می دهند، نرها گرده تولید می کنند. در باغ های تجاری خرما معمولاً در هر جریب یک درخت نر و پنجاه درخت ماده کاشته می شود.

نخل خرما در انجیل و قرآن

نخل خرما در انجیل و قرآن ذکر شده است و هزاران سال پیش از برگ های آن به عنوان نماد پیروزی توسط پادشاهان استفاده می شد. در هنگام ورود عیسی به اورشلیم، از برگ های خرما نیز برای ستایش استفاده می شد. امروز مسیحیان یکشنبه نخل دارند و مسلمانان هر شب روزه رمضان خود را با خوردن یک خرما افطار می کنند.

اسلام درخت خرما را درخت زندگی می داند و سنت های قدیمی آن را در باغ عدن قرار داده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: در میان درختان، درختی پر برکت است، آن خرما است، زیرا از زمین باقی مانده از خلقت آدم خلق شده است.

فروش گرد درخت خرما-گرد نخل

البته اهمیت نخل از آنجا دوچندان می شود که بدانید می توان از شکوفه های آن گرده ای تولید کرد که برای درمان ناباروری و قوای جنسی استفاده می شود. در واقع گرد نخل را می توان بعد از میوه آن پراهمیت ترین خاصیت نخل دانست.

از گذشته تا کنون مردم برای تقویت قوای جنسی و نیز برای درمان ناباروری از گرد نخل استفاده می کنند. امروزه این موضوع اهمیت زیادی پیدا کرده است.

کاربرد و خواص گرد نخل در طب سنتی

گرد نخل در طب سنتی برای ناباروری مردان و زنان استفاده می شود. هدف ما از نوشتن این متن، تعیین اثرات گرد درخت خرما خوراکی بر روی سیستم جنسی مردان و زنان است. ممکن است تاکنون به دفعات زیاد درباره گرد درخت خرما خوراکی شنیده باشید اما ندانید دقیقا این مواد چه خواصی دارند و چگونه بر سیستم جنسی تاثیر می گذارند.

نگران نباشید با خواندن متن زیر به پاسخ سوالات متعددی که ممکن است در این زمینه داشته باشید خواهید رسید. ما کمک می کنیم تا بتوانید از این ماده طبیعی بهترین استفاده را داشته باشید.

استفاده از گیاهان دارویی در درمان بیماری ها و اختلالات به دوران باستان باز می گردد و به طور قابل توجهی در تولید داروهای امروزی نقش دارند. گفته می شود ۲۵% داروهای مدرن از گیاهان به دست می آیند. نخل خرما بومی منطقه خاورمیانه در نظر گرفته می شود زیرا حداقل از ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشت شده است.

گرد لقاح-گرد نخل

استفاده مصریان اولیه و چینی های باستان از گرد نخل

قسمت های مختلف درخت خرما به طور گسترده در طب سنتی برای درمان اختلالات مختلف استفاده می شود. گرد نخل (DPP) توسط مصریان اولیه و چینی های باستان به عنوان یک عامل جوان کننده، به ویژه به عنوان یک درمان مناسب برای ناباروری مردان استفاده شده است و در سراسر جهان به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود.

علاوه بر این، نشان داده شده است که گرد نخل دارای فعالیت های ضد التهابی، تقویت کننده جنسی، ضد کوکسیدیال و ضد آپوپتوز است.

در تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که گرد نخل مصری حاوی طیف گسترده ای از مواد حیاتی از نظر بیوشیمیایی و تغذیه ای مانند اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری، عناصر کمیاب، اسیدهای چرب و ویتامین ها و همچنین فلاونوئیدهای مهم از جمله روتین، کورستین، لوتئولین-7-O-β است.

توجه کنید از نظر طب سنتی گرد درخت خرما حاوی استریول و استرون است که می توانند ناباروری را از طریق فعالیت گنادوتروفیک خود کاهش دهند.

بزرگان طب سنتی معتقد هستند، عصاره های استخراج شده از گرد نخل همچنین حاوی کلسترول، روتین، کاروتنوئیدها، اجزای محرک استرون گناد هستند که می توانند ناباروری مردان را بهبود بخشند و فعالیت گنادوتروپین ها را برانگیزند.

باروری طبیعی-گرد نخل

مزیت های مهم گرد نخل در طب امروزی

یافته‌ها و ارزیابی های انجام شده در طب امروزی نشان می دهد که مصرف گرد نخل باعث بهبود قوای جنسی و بهبود ناباروری می شود. در حال حاضر عوامل زیادی برای درمان ناباروری مردان پیشنهاد شده است، به ویژه گیاهان یا مشتقات آنها در افزایش میل جنسی و باروری کاربرد زیادی دارند.

به عنوان مثال گرد درخت خرما و برخی از گونه‌های گون؛ سال‌هاست که در طب امروزی در خاورمیانه و برخی کشورهای آسیایی برای ارتقای سلامتی و بهبود باروری مردانه یا زنانه استفاده می‌شود.

اخیراً در برخی از مطالعات انجام شده گزارش شده است که گرد نخل می توانند اثرات مضر کادمیوم و سیکلوفسفامید را بر سمیت تولید مثلی بهبود بخشند. علاوه بر این، مطالعات فیتوشیمیایی وجود استرون، ساپونین های تری ترپنوئیدی و فلاونوئیدها را در گرد درخت خرما تایید کرده اند.

اگر از قوای جنسی خود رنج می برید و به دنبال راه حل مناسب در طب سنتی هستید، قطعا گرد درخت خرما اولین پیشنهاد برای شما خواهد بود. گرد درخت خرما یک مخلوط گیاهی است که به طور گسترده به عنوان یک داروی عامیانه استفاده می شود.

بهبود اسپرم در مردان با گرد نخل

از نظر متخصصان طب امروزی گرد نخل باعث بهبود اسپرم در مردان می شود و به درمان ناباروری مردان کمک می کند. توصیه می کنم اگر با این مشکل روبرو هستید، به جای درمان های گران قیمت با کمترین هزینه از درمان های طبیعی استفاده کنید که هیچ گونه عوارضی ندارد.

در حال حاضر متخصصان حوزه پزشکی با فناوری های جدیدی که در اختیار دارند در حال بررسی نقش عصاره گرد نخل در بهبود اختلال عملکرد بیضه ناشی از اختلال تیروئید هستند؛ بنابراین، پزشکان این عرصه منتظر مطالعات و تحقیقات جدید هستند تا اینکه ببیند آیا عصاره یا گرد درخت خرما می‌تواند ناهنجاری‌های ناشی از اختلال تیروئید در بافت بیضه را کاهش دهد یا خیر.

شما می توانید به جای استفاده از قرص ها و داروهای شیمیایی که عوارض زیادی برای شما دارند از گرد نخل برای درمان قوای جنسی خود استفاده کنید تا زودتر به نتیجه برسید و هم اینکه عوارض خاصی را تجربه نکنید.

درمان قوای جنسی و ناباروری با گیاهان داروی مانند گرد نخل

با آغاز تمدن، انسان ها با انواع بیماری ها درگیر شده اند و افراد بسیاری برای سازگاری با آنها مبارزه کرده اند. رویکردهای پیشگیرانه و یا درمانی مختلفی برای مقابله با آنها ایجاد شده است. در میان آنها، محصولات طبیعی بهترین منبع برای مدیریت بیماری ها شناخته شده اند.

گرد درخت خرما-گرد نخل

جداسازی و شناسایی ترکیبات زیست فعال یا داروها از منابع غنی طبیعی مانند گرد درخت خرما دارای سابقه طولانی است و تحقیقات در مورد آنها به دلایل زیر بیشتر شده است:

  • عملکرد بسیار خوب آنها در برابر بیماری های مختلف
  • طبیعت متنوع و پیچیدگی ساختاری
  • مقرون به صرفه بودن
  • نداشتن عوارض بعد از مصرف
  • دسترسی آسان در همه جا
  • و …

بیش از ۵۰ درصد از کل داروهایی که در داروهای مدرن مشاهده می شود، از طریق فرآورده های طبیعی و مشتقات آنها است؛ به عبارت دیگر، تقریباً ۳۵ درصد از بازار جهانی داروها از طریق فرآورده‌های طبیعی منشا گرفته است. با تحقیقات رو به رشد روی گیاهان دارویی، گرد نخل نیز یکی از گیاهان فعال زیستی مهم است که به دلیل خواص فوق العاده خوب توانسته بین داروسازان و پزشکان طب سنتی جلب توجه کند.

اثرات گرد درخت خرما را بر باروری انسان

یکی از ویژگی های بسیار مهم گرد نخل این است که برای درمان قوای جنسی و ناباروری می توان از آن استفاده کرد، این ماده گیاهی فوق العاده موثر بوده و در اکثر افراد دارای مشکلات جنسی موثر است.

محققان اثرات گرد درخت خرما را بر باروری انسان های مبتلا به ناباروری ناشی از نوروتوکسین آزمایش کردند. این ماده علائم ناباروری را در انسان ها کاهش داده و روی هورمون تستوسترون نیز تاثیر می گذارد که با باروری مرتبط است.

یک بررسی علمی معطب ر در سال ۲۰۱۶ اشاره می کند که مصرف منظم خرما به خصوص گرد درخت خرما باعث افزایش مهارت های فکری و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر می شود.

خاصیت گرد درخت خرما-گرد نخل

همانطوری که می دانید آلزایمر توانایی تفکر و حافظه انسان را مختل می کند. این بررسی نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از مکمل های میوه خرما در جوندگان با کاهش تشکیل پلاک در مغز مرطب ط است. این پلاک ها در افراد مبتلا به آلزایمر دیده می شود.

علاوه بر این گرد نخل ممکن است به دلیل آنتی اکسیدان های خود به کاهش بیماری مزمن کمک کند. خلاصه اگر برای درمان قوای جنسی و درمان ناباروری به دنبال ماده مناسب هستید، حتما گرد درخت خرما را در اولویت خود قرار دهید.

1. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0139493

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *