آشنایی با فواید گرد نخل برای زنان و مردان

آشنایی با فواید گرد نخل برای زنان و مردان

گرد نخل کدام مشکلات را می تواند در زنان برطرف کند؟

گرد نخل تاثیر فوق العاده خوبی برای زنان و مردان نابارور دارد، در این مقاله می خواهیم اطلاعات دقیق تری از مزیت های گرد درخت خرما در اختیار شما قرار دهیم، توصیه می کنم برای آگاهی بیشتر در این مورد متن زیر را بخوانید.

روند جهانی پیری جمعیت به همراه افزایش متعاقب آن تعداد زنان یائسه، برای زنانی که در سنین یائسگی قرار دارند، به یک مشکل عمده سلامتی تبدیل شده است. آتروفی واژن یک علامت یائسگی است که اغلب نادیده گرفته می شود که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر عملکرد جنسی و سلامت دستگاه تناسلی است.

تخمین زده می شود که ۹۰ درصد زنان تحت تأثیر علائمی مانند خشکی، خارش، سوزش ادرار و دیسپارونی هستند. کاهش فیزیولوژیکی استروژن و آندروژن در طول یائسگی منجر به جریان خون ضعیف ولوواژینال و خشکی واژن، کاهش آستانه های حسی دستگاه تناسلی و دیسپارونی می شود.

گرد نخل برای زنان یائسه

بر اساس مطالعات مختلف، میزان بروز خشکی واژن و دیسپارونی به ترتیب بین ۵۵-۲۷ درصد و ۴۱-۳۲ درصد در زنان یائسه متغیر است که ۷۵ درصد آنها درمان نشده اند. برخی از زنان علائم یائسگی را بخشی از روند پیری می دانند.

بر این اساس، به دلیل ناآگاهی از گزینه‌های درمانی، بسیاری از این زنان معمولاً با اصلاحات سبک زندگی، مانند توقف فعالیت جنسی به دلیل دیسپارونی ناشی از خشکی واژن، سازگار می‌شوند. این می تواند تأثیرات عمده ای بر کیفیت، رضایت و عملکرد جنسی داشته باشد و در نتیجه علائم آتروفیک را تشدید می کنند.

گرد نخل

درمان جایگزینی هورمونی (HRT)

درمان جایگزینی هورمونی (HRT) به طور سنتی به عنوان اولین درمان برای بهبود علائم یائسگی استفاده می شود. با این حال، زنان اغلب به دلیل عوارض جانبی و خطرات HRT به دنبال درمان های جایگزین هستند. در این راستا، اخیراً طب مکمل و جایگزین گرد نخل برای مدیریت علائم یائسگی محبوبیت بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است.

بر این اساس، زنان از بزرگترین مصرف کنندگان طب مکمل هستند. سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که گرد نخل و گیاهان دارویی مشابه می تواند در بهبود علائم یائسگی موثر باشد.

داروهای گیاهی مکمل رایج ترین روش درمانی است که به طور گسترده در دنیا و معمولاً در بین زنان یائسه برای رفع علائم یائسگی مورد استفاده قرار می گیرد.

گرد درخت خرما گیاهی از خانواده Palmaceae است که قسمت‌های مختلف آن کاربرد درمانی زیادی دارد؛ و شما می توانید با کمترین هزینه این محصول را خریداری کنید.

گرد نخل چه مزیت های می تواند داشته باشد؟

نخل خرما درختی همه کاره است که به دلیل کاربردهای بالقوه متعدد در تولید غذا، علوفه حیوانات، سرپناه، طناب، سبد، کلاه، محصولات چوبی، بخشی از میراث ملی بسیاری از کشورهای خاورمیانه محسوب می شود. مردم داروهای سنتی مورد نیاز خود را این درخت تهیه می کنند.

در دهه های اخیر، کشت و تقاضا برای نخل خرما به دلیل کاربردهای متعدد و تحمل زیاد آن در شرایط سخت محیطی مانند دماهای بالا، منابع آبی محدود و شوری بالای خاک و آب به شدت افزایش یافته است. گرد نخل یکی از محصولاتی است که از این درخت استخراج می شود و مزیت های زیادی برای سلامتی دارد.

گرد نخل، پودر نرم سفید تا زرد زایشی نر گل خرما است. در طب سنتی معمولاً از دانه های گرده خرما برای درمان ناباروری مردان و زنان استفاده می شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که این ماده حاوی چندین ماده شیمیایی گیاهی مهم مانند استرول‌ها، تری ترپن‌ها، ساپونین‌ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، گلیکوزیدها، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، پروسیانیدین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

گرد نخل در دیگر کشورها

در کشورهای تولید کننده خرما، مانند عربستان سعودی، ایران، عراق و … سالانه هزار تن گرد نخل تولید می شود و مقدار قابل توجه آن به عنوان دارو و یا مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

گرد لقاح-گرد نخل

در طب سنتی در شبه جزیره عربستان و سایر بخش‌های آسیا، از تقطیر حاصل از اسپات خرما برای درمان اسهال، ناراحتی‌های پوستی، زخم‌های گوارشی و آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود و علاوه بر آن به عنوان درمان اعصاب و آرام‌بخش نیز استفاده می‌شود.

این تقطیر همچنین به عنوان یک عامل طعم دهنده در قهوه، چای و آب و همچنین در سایر غذاها استفاده می شود. پیش از این، ترکیب شیمیایی اسپات خرما حاوی فنل‌ها، فلاونوئیدها، استروئیدها، استروئیدهای تری ترپن، روغن‌ها، فلاونوئیدها، دی متوکسی تولوئن، دی متوکسی تولوئن و اندکادین است.

با این حال، مطالعات در مورد ترکیب شیمیایی و ویژگی های گرد نخل کمیاب است.

آنچه باید درباره درخت نخل و ویژگی های آن بدانید؟

تمام قسمت های نخل خرما محصولاتی با ارزش اقتصادی تولید می کند. تنه آن الوار را فراهم می کند. قسمت میانی برگ ها مواد لازم برای تولید جعبه ها و مبلمان را تامین می کند. برگ ها برای سبد فروشی؛ پایه های برگ، برای سوخت؛ ساقه میوه برای طناب و سوخت. فیبر، برای بسته بندی؛ و دانه ها را گاهی آسیاب می کنند و به عنوان خوراک دام استفاده می کنند.

همچنین می توان برای تولید شربت، الکل، سرکه از میوه آن استفاده کرد. از شیره به عنوان نوشیدنی، چه تازه و چه تخمیر شده استفاده می شود، اما چون روش استخراج به نخل آسیب می رساند، فقط درختانی که میوه کمی تولید می کنند برای شیره استفاده می شود. هنگامی که یک نخل بریده می شود، جوانه انتهایی لطیف به عنوان سالاد خورده می شود.

از همه مهمتر از گرد نخل برای درمان بیماری های مختلف مانند، ناباروری و تقویت قوای جنسی استفاده می شود. این بخش از درخت نخل در داروسازی نیز کاربرد فراوانی دارد.

گرد درخت خرما

کشورهای صادر کننده گرد نخل

مصر، ایران، عربستان سعودی و عراق کشورهای پیشرو در تولید و صادرکننده خرما و گرد نخل هستند، اگرچه محصولات الجزایر و تونس نیز در اروپا به خوبی شناخته شده است. نخل خرما به عنوان یک درخت زینتی در کنار سواحل مدیترانه اروپا می روید و از برگ های آن برای جشن یکشنبه نخل در میان مسیحیان و برای جشن سوکوت (عید خیمه ها) در بین یهودیان استفاده می شود؛ و همچنین از گرد نخل برای ساخت دارو استفاده می کنند.

معمولا در این کشورها از گرده های ۵ روزه برای تولید نوشیدنی استفاده می شود. نوشیدنی های گرد خرما از محبوب ترین نوشیدنی های مورد استفاده در کشورهای عرب زبان است.

در ایران مانند سایر مناطق از نهال های نر برای گرده افشانی استفاده می شود. این نهال‌های نر به‌خصوص در بسیاری از جنبه‌ها مانند رشد، اندازه، کیفیت گرده، استحکام و ویژگی‌های پوششی بسیار متفاوت هستند. چرخه تولید نخل خرما به گرده ای بستگی دارد که در نخل نر ظاهر می شود و سپس در هوای اطراف پخش می شود. بسیاری از مطالعات گزارش کرده اند که خطر بالایی در اثر قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض آلاینده های موجود در هوا وجود دارد.

گرد درخت خرما-گرد نخل

گرده گیاهان به عنوان یکی از مهم ترین ذرات موجود در هوا

گرده گیاهان به عنوان یکی از مهم ترین ذرات موجود در هوا در نظر گرفته می شود. با این حال، تنوع در اندازه بین گرده گیاهان وجود دارد. گرده گیاهان باید به عنوان یک آلرژن مهم در کشورهایی که درختان خرما رشد می کنند در نظر گرفته شود. یکی از شایع ترین انواع آلرژی ها مربوط به وجود گرده های آلرژی زا در هوا است.

شیوع فصلی آن باعث افزایش سریع علائم و افزایش مصرف آنتی هیستامین ها می شود. با این حال، عوامل محیطی و سبک زندگی به نظر می رسد که نیروهای محرک باشند. البته به دلیل مزیت های فراوان گرد نخل کمیاب کشاورزان و باغداران همواره این نوع گرده را جمع آوری کرده و به عنوان مواد غذایی و دارویی بسیار مفید استفاده می کنند.

گرد نخل را از کجا می توان خرید؟

اعتقاد بر این است که مصرف مواد مغذی و داروهای خام مشتق شده از گیاه در طب سنتی اثرات مفیدی در بیماری های کبد و کلیه و باروری دارد. گرد نخل منبعی غنی از مواد مغذی و فیتوکمیکال های زیست فعال هستند که دارای اثرات دارویی بی شماری هستند.

گرد خرما-گرد نخل

دارای ارزش زیادی پروتئین و ویتامین است و تأثیر جنسی بالایی هم برای مردان و هم برای زنان دارد و گرد لقاح آن می تواند برای باروری طبیعی مناسب باشد.

گرد درخت خرما یکی از غنی ترین و خالص ترین غذاهای طبیعی است که تاکنون کشف شده است و ارزش غذایی و دارویی باورنکردنی گرده برای قرن ها شناخته شده است.

حاوی غنی ترین منبع شناخته شده ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، هورمون ها، آنزیم ها و چربی ها و همچنین مقادیر قابل توجهی از آنتی بیوتیک های طبیعی است. بیشتر ویتامین های شناخته شده در گرد نخل به نسبت کامل وجود دارند که ارزش آنها را بیشتر می کند.

یک قاشق چای خوری گرده حاوی حدود ۲.۵ میلیارد دانه است. گرده در پوششی شبیه به دو قایق به هم چسبیده ظاهر می شود که گل های آن بعد از استخراج شبیه یک پودر نرم سفید اضافی است که در صورت برخورد با نسیم سریع تبخیر می شود.

فواید گرد خرما

گرد نخل برای مردان

در مورد مردان، روی اسپرم ها، درمان ناهنجاری های اسپرم، افزایش تعداد، حرکت و سرعت اسپرم ها اثر می گذارد که اسپرم ها را قادر می سازد تخمدان را بارور کنند.

برای زنان، این دارو بر روی فعال کردن LMP آنها و درمان پلی کیستیک تخمدان که فرصت‌های بارداری را افزایش می‌دهد، کار می‌کند. با توجه به فواید فراوان معمولا از قرص گرد نخل برای انرژی بخشی و تقویت سیستم بدن استفاده می کنند، به خصوص در دوره درمان جینسینگ.

شما می توانید گرد نخل را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید، برای مثال قرص های حاوی گرد درخت خرما را از داروخانه و یا گرد درخت خرمای خام را از عطاری های و باغداران تهیه کنید. به هر حال شما باید این مواد را از مراکز معتبر تهیه کنید تا هم ارزان تر آنها را بخرید و هم مواد اصل و با کیفیت تهیه کنید.

https://www.britannica.com/plant/date-palm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *