آموزش کلوچه خرما

آموزش کلوچه خرما

کلوچه خرما و دلیل محبوبیت آن بین کودکان و بزرگسالان

شاید در مورد کلوچه خرما مطالبی شنیده باشید، اما آنها دقیقا چه هستند و طرز تهیه آنها چگونه است و همچنین این نوع کلوچه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

کلوچه خرمایی یکی از انواع کلوچه های شناخته شده در سرتاسر دنیا می باشد، مهم و مغذی است، طعمی متمایز و بسیار لذیذ دارد. یکی از شیرینی هایی است که بسیاری از افراد به خصوص کودکان آن را ترجیح می دهند.

کلوچه خرمایی همچنین حاوی ارزش غذایی مهم و متمایز است که برای سلامتی انسان ها بسیار مهم است. کالری کلوچه خرمایی بیشتر است بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند بین وعده های غذایی خود این کلوچه را بخورند تا انرژی بدن را تامین کنند یا نیاز گرسنگی را برطرف کنند.

در واقع هیچ چیز بهتر از خوردن کلوچه نیست زیرا یکی از این کلوچه ها می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند. همچنین از غذاهای سبک و لذیذی است که می توان بین وعده های غذایی و نیز صبحانه میل کرد.

شایان ذکر است که انواع مختلفی از کلوچه ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از آنها کلوچه خرما است که با طعم فوق العاده و طعم جذابش شناخته می شود.

کلوچه خرما در ایران، عربستان، مصر، سوریه، لبنان مصر و به طور کلی جهان عرب به وفور یافت می شود. آنها طعم فوق‌العاده‌ای دارند که نیاز به گرسنگی را برطرف می‌کند، زیرا انرژی لازم برای حرکت و فعالیت را به بدن می‌دهد.

قابل ذکر است که بسیاری از افراد، چه بزرگسال و چه کودک، به‌ویژه کودکان، عاشق خوردن کلوچه های خرمایی هستند؛ زیرا دارای ارزش غذایی بالا و فواید زیادی است.

خرید کلوچه خرما

آموزش پخت کلوچه خرما

کلوچه خرما را می توانید به روش های مختلف و در محل زندگی خود درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای پخت این کلوچه شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • خرما
  • آرد
  • هل ساییده شده
  • بیکینگ پودر
  • شیر
  • پودر قند و یا شکر
  • روغن جامد یا کره

ابتدا آرد و روغن را با هم مخلوط کنید سپس بکینگ پودر و پودر قند و یا شکر را به آن اضافه کنید تا خمیر شما درست شود.

سپس شیر را به خمیر درست شده اضافه کنید و دوباره آنها را با هم مخلوط کنید. بعد از آن باید پوست خرما ها و نیز هسته آن را جدا کنید.

در این مرحله می توانید به خمیر خود زیره سیاه یا پودر هل را اضافه کنید. حالا نوبت آن است تا به مدت پنج دقیقه مواد خود را روی حرارت قرار دهید. در این مرحله می تواند خمیر خود را به اندازه مناسب برش داده و داخل آنها خرمای پخته شده قرار دهید و زرده تخم مرغ را روی کلوچه قرار دهید تا طلایی شود

حالا نوبت آن است تا کلوچه ها را داخل فر قرار دهید. دمای فر را می توانید روی ۱۵۰ درجه قرار داده و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا آنها آماده شوند.

برای تزیین می توانید از مواد مختلف مانند مغز پسته خرد شده، مغز بادام خرد شده، گردو و سایر مواد استفاده کنید.

مزایای شناخته شده و مهم کلوچه خرما

مزایای شناخته شده و مهم

۱. تامین آهن بدن برای رهایی از کم خونی و کم خونی شدید

مقدار مناسبی از قندهای سریع‌جذب را در اختیار بدن قرار می دهد؛ مانند فروکتوز که انرژی بدن را تامین می کند و فعالیت بدن را برای انجام کارهای روزمره و فعالیت های روزانه افزایش می دهد.

۲. تقویت استخوان

حاوی کلسیم و فسفر است که به تقویت استخوان ها، جلوگیری از شکنندگی آن ها و درمان بسیاری از بیماری های استخوانی مانند راشیتیسم کمک می کند.

شیر یا کره را نیز می توان همراه با خرما به کلوچه اضافه کرد تا از فواید آن به طور موثر بهره مند شود و ارزش غذایی آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مغز را فعال کنید و توانایی تمرکز را افزایش دهید زیرا کلوچه خرما حاوی درصد بالایی پتاسیم است که باعث افزایش اشتها به ویژه در کودکان می شود.

۳. محافظت از قلب در برابر بسیاری از بیماری ها

خرما سرشار از مس و منیزیم است که به تنظیم ضربان قلب، جریان خون و آرامش اعصاب کمک می کند. استفاده از خرما در پخت کلوچه می تواند تمامی این فواید را نصیب شما کند.

۴. درمان التهاب دهان، گلو و لب ها

حاوی بسیاری از ویتامین‌های ضروری برای دهان است. از شر ترک ها و التهابات پوستی به خصوص در دوران بارداری خلاص شوید و با خوردن کلوچه های خرمایی به شفاف شدن پوست، افزایش طراوت آن و رفع خشکی پوست خود کمک کنید.

۵. کلوچه خرما برای درمان اسیدیته معده

اگر اسید معده شما زیاد است می توانید با خوردن خرما و یا کلوچه خرما به بهبود آن کمی کمک کنید؛ زیرا این نوع کلوچه حاوی مواد مغذی است که به رفع درد معده نیز کمک می کند.

۶. تقویت کبد و پیشگیری از بسیاری از بیماری های کبد و کلیه

خرما و سایر فرآورده های آن مانند کلوچه های حاوی خرما می تواند به درمان هپاتیت، سنگ کلیه کمک کند و از بزرگ شدن کیسه صفرا نیز جلوگیری کند.

مزایای کلوچه خرما

۷. تامین تمام عناصر و ویتامین های مهم بدن به ویژه برای کودکان

کلوچه خرما حاوی ید، سدیم، کلسیم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است، بنابراین می توان آن را به غذای کودکان اضافه کرد تا به رشد سالم و صحیح آنها کمک کند. اگر کودک شما به مدرسه می رود می توانید یک وعده غذایی مناسب با کلوچه خرمایی برای آنها ایجاد کنید که بسیار مقوی است.

۸. از شر کرم های معده خلاص شوید

پمصرف خرما و یا کلوچه درست شده از خرما در صبح زود با معده خالی به مقدار مناسب می تواند به رشد مو و افزایش تراکم آن برای داشتن موهایی سالم و قوی کمک می کند و همچنین می تواند شما را از شر کرم های معده نیز خلاص کند.

۹. حل بسیاری از مشکلات چشمی

متخصصان می گویند مصرف خرما و یا مصرف محصولاتی که از خرما تهیه می شود مانند حلوای خرما، می تواند در درمان التهاب چشم، ضعف بینایی و فشار چشم. افزایش دمای بدن برای احساس گرما موثر باشد؛ بنابراین خوردن کلوچه خرما در طول روز برای تمامی افراد توصیه می شود.

۱۰. کلوچه خرما مناسب برای افراد رژیمی

کالری زیادی ندارد بنابراین برای افراد به اصطلاح رژیمی مناسب است. همچنین این نوع کلوچه از نظر تعداد چربی های موجود در آن، چربی زیادی ندارد، به همین دلیل مصرف آن در طول رژیم غذایی توسط بسیاری توصیه می شود.

بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن تغذیه سالم و ایده آل هستند، بنابراین به دنبال مهمترین راه ها، دستورالعمل های غذایی هستند که برای سوزاندن چربی و جلوگیری از افزایش وزن موثر است و اولین قدم برای رسیدن به این هدف، پیروی از یک وعده غذایی سالم است.

یکی از غذاهای سالمی که برخی افراد مخصوصاً عاشقان شیرینی از آن پیروی می کنند، استفاده از کلوچه خرما است، زیرا این نوع کلوچه برای رژیم غذایی مناسب است که حاوی درصد بسیار کمی کالری است؛ که کمک قابل توجهی به کاهش وزن و رهایی از چاقی می کند اضافه وزنی که بسیاری از آن رنج می برند.

اگر می خواهید خرمای مناسب برای تهیه کلوچه خرما خریداری کنید توصیه می کنم به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *