آیا می دانید چه عسلی طبع گرم دارد؟

آیا می دانید چه عسلی طبع گرم دارد؟

مقدمه درباره طبع عسل

چه عسلی طبع گرم دارد و چه کسانی می توانند از این ماده طبیعی و مفید استفاده کنند؟ آیا طبع عسل گرم است؟ آیا طبع عسل سرد است؟ سوالات در این مورد زیاد است و ما قصد داریم به صورت تخصصی آن را بررسی کنیم.

در زیر موضوعات مختلفی مورد بحث قرار خواهد گرفت که عبارتند از:

1. دیدگاه های مختلف درباره طبع عسل

2. به نظر شما چه عسلی طبع گرم دارد؟

3. عسل هایی با طبع گرم چه مزایایی برای سلامتی می توانند داشته باشند؟

4. خرید عسل درجه یک و کاملا طبیعی با طبع گرم

عسل طبیعی

دیدگاه های مختلف درباره طبع عسل

دیدگاه های مختلفی در مورد طبع خرما وجود دارد، متخصصانی هستند که اعتقاد دارند طبع تمامی عسل ها گرم است و برخی دیگر این موضوع را قبول ندارند و آنها را دسته بندی می کنند؛ اما قبل از هر چیزی شما باید تفاوت طبع با مزاج را بدانید.

ریشه لغوی طبع از طبیعت می‌آید، باید گفت طبع قابل تغییر نیست چرا که ما با آن متولد می‌شویم. طبع وابسته به منطقه جغرافیایی و وراثت است و کمی نیز می تواند به تغذیه وابسته باشد. طبع را می توان به سه دسته طبع گرم، طبع سرد و نیز طبع معتدل تقسیم کرد.

اما مزاج تفاوت هایی با طبع دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته و با توجه نکات اشاره شده در کتاب ذخیره خوارزمشاهی، مزاج وابسته به چهار عنصر اصلی یعنی، باد، آب، خاک و آتش است و از آنها پدید می آید. مزاج در طب سنتی به ۹ قسمت تقسیم می شود که عبارتند از:

1. گرمی

2. سردی

3. تری

4. خشکی

5. گرم و خشک

6. گرم و تر

7. سرد و خشک

8. سرد و تر

9. مزاج معتدل

از نظر طب سنتی باید گفت طبع و مزاج عسل گرم است؛ اما متخصصان طب سنتی تاکید دارند افراد گرم مزاج نیز می توانند از این ماده طبیعی استفاده کنند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که طبع عسل می تواند بیشتر وابسته به منبع شهد آن باشد. اگر چه به صورت کلی طبع و مزاج عسل گرم است اما با توجه به شهد، عسل‌هایی در دنیا وجود دارد که طبع آنها گرم‌تر و برخی دیگر از عسل ها با توجه به منبع شهد؛ مزاج سردی دارند مانند، عسل کٌنار یا عسل سدر.

چه عسلی طبع گرم دارد

به نظر شما چه عسلی طبع گرم دارد؟

عسل هایی با طبع گرم زیاد هستند برای مثال:

1- عسل آویشن

2- عسل سیاه دانه

3- عسل آفتابگردان

4- عسل یونجه

5- عسل جنگلی

6- عسل خارکیوار

7- عسل کلپوره

8- عسل مریم گلی

9- عسل قنقال

10- عسل شوید

11- عسل زول

12- عسلک ترنجبین

13- عسل پونه

14- عسل پنبه

15- عسل زعفران

16- عسل جاوشیر

17- عسل بادام

18- عسل لعل کوهستان

19- عسل باریجه

20- عسل اکالیپتوس

چه افرادی می توانند بدون مشکل از عسل های نام برده شده در بالا استفاده کنند؟

افراد دارای طبع سرد؛ می توانند بدون مشکل از عسل های نام برده شده در بالا استفاده کنند. عسل خام که مستقیماً از کندو به دست می آید، حاوی گرده زنبور عسل، موم زنبور عسل و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامتی عمومی مناسب است.

تحقیقات تایید نکرده اند که عسل با طبع گرم فواید سلامتی بیشتری نسبت به از عسل های با طبع سرد و معتدل دارد. در واقع تمامی عسل ها برای انسان مفید هستند و می توانند میزان کالری مورد نیاز انسان را در طول روز تامین کنند.

اگر به دنبال آن هستید که چه عسلی طبع گرم دارد باید عسل های معرفی شده در این پست را مطالعه و خواص هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنید.

هر ماده غذایی تأثیر گرم یا سردی بر بدن دارد. مواد غذایی که می خورید به اندازه یک داروی قدرتمند می توانند تأثیرات متعددی بر بدن شما داشته باشند. آیورودا معتقد است که فرد باید برای حفظ بدن خود رژیم غذایی متعادلی داشته باشد.

عسل نیز جزو مواد غذایی است که هم طبع سرد دارد هم طبع گرم، بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید. هر کدام از عسل ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند که می توانند تأثیر عمیقی بر بدن شما بگذارد. اگر طبع سردی دارید بهتر است از عسل های طبع گرم استفاده کنید.

عسل با طبع گرم

عسل هایی با طبع گرم چه مزایایی برای سلامتی می توانند داشته باشند؟

در زندگی روزمره، افراد از انواع مختلف عسل استفاده می کنند، بدون اینکه بدانند چه طبعی دارد و چگونه می توانند بر آنها تأثیر بگذارند. طبق آیورودا، عسل هایی که اثر خنک کنندگی بر روی بدن شما دارند و تأثیر عمیقی بر متابولیسم شما دارند، طبع سردی دارند.

همچنین عسل هایی که بدن شما را گرم نگه می دارند و به شما در مبارزه با تغییرات فصلی کمک می کنند، در دسته عسل های طبع گرم قرار می گیرند مانند عسل آویشن، عسل سیاه دانه یا عسل جنگلی.

بیشتر گونه های عسل طبع گرمی دارند و بیشتر از یک شیرین کننده معمولی می توانند برای سلامتی شما فایده داشته باشند. تعجب خواهید کرد اگر بدانید عسل یک غذای شگفت انگیز است و انرژی زیادی را برای کل بدن شما فراهم می کند. در واقع برای درمان سرماخوردگی و مشکلات مربوط به معده بسیار مفید است.
طبع عسل هایی مانند، عسل بادام، عسل مریم گلی گرم است و برای بدن معجزه می کند. علاوه بر خوشمزه بودن، منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات ها، مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

خرید عسل درجه یک و کاملا طبیعی با طبع گرم

عسل محلول فوق اشباع قند است که توسط زنبورها ساخته می شود و به سه دسته با طبع سرد، گرم و معتدل دسته بندی می شود. این یک هدیه طبیعی برای بشریت است که به طور کامل از زنبورهای عسل گرفته شده است.

عسل با طبع گرم را می توانید از فروشگاه لیان مارکت با قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین برخی دیگر از سوغات بوشهر را می توانید در این فروشگاه پیدا کنید که قیمت مناسبی برای شما دارند.

پیشنهاد و توصیه ما برای خرید عسل طبیعی، مراجعه به فروشگاه لیان مارکت است؛ زیرا عسل های عرضه شده در این مکان دارای خواص مختلفی مانند هضم پذیری، خوش طعم بودن، لذیذ بودن، با طراوت بودن، رفع تشنگی، ضد انسداد، خلط آور، ضد سرفه و تصفیه کننده خون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *