از نظر علمی آیا عسل ضد التهاب است؟

از نظر علمی آیا عسل ضد التهاب است؟

آیا عسل ضد التهاب است؟

عسل ضد التهاب بوده و یک ماده قندی ژلاتینی است که در فهرست غذاهای مصرفی انسان قرار می‌گیرد. عسل ماده‌ای مؤثر در برابر بیماری‌ها و مشکلات سلامتی است. این ماده می تواند در برابر بسیاری از بیماری ها از انسان محافظت کند، از جمله:

1- التهاب های مختلف حاصل از عفونت

2- عفونت‌های تنفسی

3- عفونت‌های مجاری ادرار

4- عفونت مفاصل

اگر مایل نیستید از شیمی درمانی و داروهای شیمیایی برای درمان عفونت ها و التهاب های خفیف استفاده کنید، درمان های خانگی و طبیعی جایگزین مناسبی برای شما هستند. درمان طبیعی می تواند روند بهبودی را بدون عوارض جانبی تسریع کند. برای مثال عسل یک نوع درمان خانگی و طبیعی برای بهبودی التهاب است.

دانشگاه آکسفورد در طی یک آزمایش این موضوع را تایید کرد. طبق این مطالعه، عسل بهتر از آنتی بیوتیک ها می تواند التهاب را درمان کند و هیچ گونه عوارضی برای انسان ندارد.

دلیل اینکه عسل بسیار سالم است و از بهبود التهاب پشتیبانی می کند، این است که حاوی تعدادی ویتامین، مواد معدنی، آنزیم ها، اسیدهای آمینه و مواد گیاهی ثانویه است که دارای اثر ضد باکتریایی و ضد التهابی است و در نتیجه از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

در این مقاله به انواع بیماری های التهابی که عسل درمان می کند اشاره می کنیم و موارد زیر را بررسی می کنیم:

1. کدام عامل موجود در عسل باعث بهبود التهاب می شود؟

2. آیا عسل باکتری های سرسخت را می تواند از بین ببرد؟

3. فواید عسل برای عفونت ها و بیماری های التهابی

کدام عامل موجود در عسل باعث بهبود التهاب می شود؟

عسل ضد التهاب است و مطالعات و تحقیقات علمی که در آزمایشگاه‌ها و مراکز پیشرفته پزشکی انجام شده آن را تأیید می‌کند.

عسل طبیعی دارای ویژگی‌های متمایزی است که به التیام زخم ها، انواع التهاب ها، سوختگی ها و عفونت های مزمن پوستی کمک می‌کند.

به تازگی محققان یک ماده فعال بیولوژیکی جدید به نام وزیکول‌های خارج سلولی را در عسل پیدا کردند. وزیکول‌ها گرانول‌های کوچکی هستند که توسط غشاهای حاوی پروتئین، اسیدهای نوکلئیک و سایر مولکول‌های زیستی محافظت می‌شوند. مشابه وزیکول‌ها را در بسیاری از غذاهای رایج مانند شیر گاو می تواند دید.

دانشمندان کشف کرده‌اند که وزیکول‌های موجود در عسل حاوی ۱۴۲ پروتئین از گیاهان و ۸۲ پروتئین از زنبورهای عسل است که مطابق با نانوذراتی است که گل تولید می‌کند و سپس توسط زنبورها مصرف و دفع می‌شود.

محققان دریافتند که وزیکول ها به طور قابل توجهی می توانند سلول های خاصی که باعث التهاب می شوند را کاهش دهند و در عوض باعث تولید و ترشح چندین پروتئین پیش التهابی می شوند که برای بهبود التهاب ضروری است.

خرید عسل درجه یک

تست ضد التهابی

برای اثبات تاثیر گذاری وزیکول ها با التهاب آزمایش مختلفی صورت گرفته است. در یک آزمایش محققان آنها را با گلبول های سفید خون که پروتئین التهابی NLRP3 را تولید می کنند، کنار هم قرار دادند و سپس شروع به فعال کردن فرآیندهای التهابی کردند.

محققان دریافتند که وزیکول ها به طور قابل توجهی تولید و ترشح چندین پروتئین پیش التهابی را کاهش می دهند. همچنین محققان دریافتند که مصرف عسل باعث تولید نانوذرات مهمی می شود که تا حدی التهاب و آسیب کبدی ناشی از داروها را کاهش می دهد.

بنابراین عسل ضد التهاب است و برای بهبود سلامت می توان از آن استفاده کرد.

آیا عسل باکتری های سرسخت را می تواند از بین ببرد؟

این روزها شواهد کشف خواص جدیدی از قدرت شفابخشی عسل هستیم که آخرین آنها این است که عسل حاوی آنتی بیوتیک های بسیار قوی است.

در مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه استرالیایی سیدنی انجام شد، مشخص شد که عسل دارای قدرت شگفت انگیزی در کشتن ویروس ها و باکتری های بدخیم مقاوم به آنتی بیوتیک ها است.

محقق دانشگاه سیدنی می گوید، تحقیقات ما به ما نشان داده است که عسل می تواند جایگزین بسیاری از آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای درمان زخم ها و التهاب ها باشد. شما می توانید مانند پمادها و کرم های مختلف از عسل استفاده کنید.

عسل طبیعی بهترین غذا برای کودکان، جوانان و بزرگسالان است و حاوی صدها ماده مفید است: ویتامین هایی که برای رشد بسیار ضروری هستند، مواد معدنی، املاح و مواد ضد ویروسی و ضد باکتریایی. تمام مطالعات علمی تایید می کنند که عسل ضد التهاب و یک ماده طبیعی شفابخش است.

انواع التهاب

عسل طبیعی یکی از پیچیده ترین مواد در طبیعت است

عسل حاوی نزدیک به ۸۰۰ ترکیب است و این پیچیدگی درک کامل مکانیسم مقاومت و کشتن باکتری ها را برای دانشمندان دشوار می کند.

حتما عسل طبیعی را هر روز به مقدار نیاز بخورید، مخصوصاً هنگام صبحانه که به گفته دانشمندان مهم ترین وعده غذایی در روز است. از نظر پزشکی ثابت شده است که مصرف منظم عسل بسیاری از بیماری ها از جمله التهاب عصبی و دردهای ستون فقرات را درمان می کند.

ایمنی و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد. همچنین توصیه ما به تکیه بر انواع عسل و کاهش مصرف آنتی بیوتیک های شیمیایی است.

فواید عسل برای عفونت ها و بیماری های التهابی

عسل طبیعی می تواند به درمان التهاب غشای مخاطی و پوسته شدن آن و مشکلات تارهای صوتی کمک کند. با استنشاق مخلوط عسل با آب گرم به مدت حداقل پنج دقیقه و تکرار روزانه آن می توانید از شر این نوع التهاب خلاص شوید.

عسل طبیعی با افزایش تولید گلوتاتیون در زخم که از فرآیندهای اکسیداسیون و کاهش و تحریک رشد است حمایت می‌کند. همچنین گلوتاتیون التهاب و زخم را آرام می‌کند و درد را چه در زخم‌های معمولی یا حتی ناشی از آسیب های عفونی کاهش می‌دهد.

عسل ضد التهاب می تواند باشد و در موارد مختلف می توانید برای درمان التهاب از آن استفاده کنید. عسل با حمایت از سیستم ایمنی بدن با فعالیت ویروس ها، قارچ ها و باکتری های مضر برای بدن انسان مبارزه می کند.

درمان التهاب

اعراب و ساکنان خاورمیانه از دوران باستان از عسل در طب جایگزین استفاده می کردند. برخی خوردن عسل را با آب به دلیل فواید آن از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان درد و نفخ توصیه می کنند. برخی دیگر مصرف خارجی آن برای درمان التهاب را توصیه می کنند.

برای مبارزه با التهاب، شما به عسل کاملا ارگانیک نیاز دارید. برای خرید عسل ارگانیک و سایر سوغات بوشهر پیشنهاد می کنیم به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *