از نظر علمی آیا عسل ضد سرفه است؟

از نظر علمی آیا عسل ضد سرفه است؟

آیا عسل ضد سرفه است؟

عسل ضد سرفه است و نتایج تحقیقات آن را ثابت می کند. نوشیدن مایعات مخلوط با عسل، روشی قدیمی برای تسکین گلودرد و سرفه است؛ اما عسل به تنهایی نیز می تواند یک سرکوب کننده موثر برای سرفه نیز باشد؛ اما ابتدا بهتر است با علل به وجود آمدن سرفه آشنا باشید تا درمان موثر برای آن را انتخاب کنید.

سرفه خشک اغلب پس از عفونت، مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت سینوسی یا گلودرد، یا پس از قرار گرفتن فرد در معرض عوامل محرک مانند دود، گرد و غبار، یا بخارات شیمیایی رخ می دهد.

سیگار کشیدن، آلرژی و آسم نیز از علل شایع سرفه خشک هستند. میکروب‌هایی که به گلو و راه‌های هوایی فوقانی حمله می‌کنند باعث التهاب در این نواحی می‌شوند. در نتیجه، سرفه به عنوان تلاشی برای از بین بردن این عفونت رخ می دهد، اما معمولاً در انجام این کار موفق نمی شود بنابراین باید با یک روش صحیحی و بدون عوارض آن را درمان کنید.

عسل طبیعی از زمان های قدیم به عنوان یک ماده طبیعی با خواص دارویی شناخته شده است. اخیراً ثابت شده است که عسل دارای فعالیت های ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی است.

عسل طبیعی در طب سنتی برای درمان سرفه استفاده شده است و امروزه در نسخه های پزشکی بدون مواد شیمیای یافت می شود. همچنین در طب مدرن برای درمان زخم ها استفاده می شود.

موضوعاتی که در این پست مورد بحث قرار خواهد گرفت عبارتند از:

1. آیا تحقیقات صورت گرفته تاثیرگذاری عسل بر درمان سرفه را تایید می کنند؟

2. آیا واقعا عسل یک درمان معجزه آسا برای سرفه و سرماخوردگی است؟

3. عسل چگونه می تواند سرفه را درمان کند؟

عسل ضد سرفه

آیا تحقیقات صورت گرفته تاثیرگذاری عسل بر درمان سرفه را تایید می کنند؟

در یک مطالعه، به کودکان ۱ تا ۵ ساله مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی تا ۲ قاشق چایخوری (۱۰ میلی لیتر) عسل قبل از خواب داده شد. نتایج نشان می داد عسل باعث کاهش سرفه های شبانه و بهبود خواب می شود.

در واقع، در این مطالعه، محققان اعلام کردند عسل ضدسرفه است و در دوزهای معمولی به اندازه یک ماده سرکوب کننده رایج سرفه مانند دکسترومتورفان، موثر است. از آنجایی که عسل ارزان و در دسترس است، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

سرفه باعث سفتی و ناراحتی می شود، به خصوص زمانی که حمله سرفه بلافاصله پس از دراز کشیدن به پشت آغاز شود. سرفه می تواند باعث ناتوانی در خوابیدن شود و عوارض دیگری نیز داشته باشد. توسل به دارو و آنتی بیوتیک ها، با توجه به عوارض آنها گزینه ایمن و خوبی نیست.

عسل ضدسرفه و یک گزینه طبیعی و بدون عوارض است و در سنین مختلف می توانید از آن استفاده کنید. عسل ها خواص زیادی دارند که مهمترین آنها عبارت است از:

1- ضد ویروسی

2- ضد باکتریایی

عسل طبیعی همچنین به تسکین بافت های گلو کمک می کند و باعث بهبودی شما با سرعت بالا می شود.

آیا واقعا عسل یک درمان معجزه آسا برای سرفه و سرماخوردگی است؟

عسل طبیعی بهتر از آنتی بیوتیک ها می تواند سرفه را درمان کند، زیرا در حالت معمولی عوارضی برای انسان ندارد. استفاده مداوم از آنتی بیوتیک ها منجر به مقاومت باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک مورد استفاده می شود که اثربخشی آنتی بیوتیک را ضعیف می کند، بنابراین عسل جایگزین بسیار خوبی برای استفاده از آنتی بیوتیک ها است و به کاهش سرفه بسیار کمک می کند.

هنگامی که فرد معمولاً با سرفه احساس خستگی می کند، اغلب به آنتی بیوتیک روی می آورد، اما دستورالعمل های بهداشتی جدید این را توصیه نمی کنند. کارشناسان بر این واقعیت تاکید می کنند که سرفه را می توان به راحتی در عرض چند هفته بدون نیاز به آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط مواد طبیعی مانند عسل درمان کرد.

دکتر تسا لوئیس، رئیس تیم کنترل ویروس مؤسسه ملی بهداشت بریتانیا، می‌گوید که اگر فردی دچار آبریزش بینی، گلودرد و سرفه شود، با مصرف عسل می‌توان انتظار داشت که سرفه طی دو تا سه هفته برطرف شود و نیازی به مصرف داروی خاص نیست، زیرا ضدسرفه است.

تجربه نشان می دهد که عسل پس از یک روز مصرف می تواند شدت و دفعات سرفه را کاهش دهد. پزشکان به این باور دارند که عسل یک ماده نرم کننده برای گلو است، ماده ای که می تواند گلو را بپوشاند و غشاهای مخاطی را تسکین دهد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد میکروبی است که ممکن است در بهبود سرفه نقش داشته باشد.

درمان سرفه

عسل چگونه می تواند سرفه را درمان کند؟

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد عسل می تواند یک پادزهر موثر برای سرفه های سرسخت باشد. در واقع، در کشور های پیشرفته مانند بریتانیا، خدمات بهداشت ملی عسل را به عنوان اولین درمان برای سرفه توصیه می کنند.

پروفسور چانگ می گوید در حالی که عسل حاوی خواص میکروبی است، احتمالا ترکیبی از عناصر است که آن را برای درمان سرفه موثر می کند.

او می گوید، علاوه بر اینکه عسل گلو را می پوشاند و مکانیسم بلع را تحریک می کند، شیرینی آن احتمالاً حساسیت الیاف حسی را تغییر می دهد.

یک تعامل بین اعصاب حسی به صورت موضعی و آنهایی که در سیستم عصبی مرکزی هستند که در تنظیم مکانیسم سرفه نقش دارند، وجود دارد.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد گفتند که پزشکان می توانند آن را به عنوان جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها که اغلب برای چنین عفونت هایی تجویز می شوند، توصیه کنند. به گفته آنها عسل می تواند روی عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (URTIs) بینی، گلو، صدا و مجراهای بزرگ هوا (نایژه ها) که از نای به ریه ها منتهی می شوند را تحت تاثیر قرار دهد.

خواص عسل

عوارض داروها

بسیاری از داروهای OTC که برای کنترل سرفه استفاده می شوند، خطرات بالقوه ای دارند به خصوص برای کودکان. برای مثال افرادی که دکسترومتورفان و دیفن هیدرامین برای سرماخوردگی و سرفه مصرف می کنند با بی خوابی و خواب آلودگی روبرو هستند؛ اما عسل هیچگونه عوارض جانبی برای کودکان بالای ۱ سال و حتی بزرگسالان ندارد.

عسل ضدسرفه و قابل اطمینان است و شما می توانید با خرید عسل طبیعی از مصرف داروهایی مانند دکسترومتورفان و دیفن هیدرامین دوری و به بهترین شکل ممکن سرفه و سرما خوردگی را درمان کنید. برای خرید سوغات بوشهر با قیمت مناسب ما فروشگاه لیان مارکت را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید در این فروشگاه عسل طبیعی خوب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *