بهترین نوع عسل برای درمان زونا کدام است؟

بهترین نوع عسل برای درمان زونا کدام است؟

مهمترین عسل برای درمان بیماری‌زونا؟

عسل برای درمان زونا که نام علمی آن “هرپس زوست” است می توان ایده آل ترین گزینه باشد. در واقع هرپس زوستر نوعی عفونت ویروسی است که به شکل های مختلف در بدن افراد ظاهر می شود.

علت زونا هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است. اما از نظر متخصصان ممکن است این بیماری به دلیل کاهش ایمنی بدن نسبت به انواع عفونت ها باشد که با افزایش سن پدیدار می شود. بیماری زونا معمولا در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند دیده می شود مانند افراد مسن.

عوارض زونا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نورالژی پس از تاول همراه با درد به مدت طولانی
  • از دست دادن بینایی
  • مشکلات عصبی
  • عفونت های پوستی
  • و …

عسل برای درمان زونا بهترین راه حل است و شما می توانید این بیماری را با عسل کنترل کنید. در ادامه این پست در مورد موضوعات زیر بحث خواهیم کرد:

1. زونا چیست، چه علائمی دارد و آیا قابل درمان است؟

2. بهترین راه برای درمان زونا چیست؟

3. کدام نوع عسل برای درمان زونا مناسب است؟

عسل برای درمان زونا

زونا چیست، چه علائمی دارد و آیا قابل درمان است؟

زونا گروهی از ویروس‌های مشابه هستند که مسئول ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هرپس سیمپلکس، هرپس زوستر و کاذب اشاره کرد.

وجه تمایز این بیماری ها این است که منجر به ایجاد تاول روی پوست و غشای مخاطی می شود و برخی از ویروس های تبخال باعث بیماری های عفونی و نقایص مادرزادی می شوند، علاوه بر این احتمال ارتباط آنها با سرطان وجود دارد.

در مورد عفونت ویروسی و مکانیسم انتشار بیماری زونا باید گفت، از طریق ایجاد تاول و زخم روی پوست است که ممکن است به مدت دو هفته طول بکشد و سپس خشک شود و بیمار تصور کند که از بیماری بهبود یافته است؛ اما ویروس ها در حالت خواب هستند و می توانند دوباره به سلول ها باز گردند و دوباره تولید مثل کنند.

در مناطق مختلف از عسل برای درمان زونا استفاده می شود و تا حد زیادی می تواند این نوع بیماری را خنثی کند. با کمک عسل می توان بیماری زونا را درمان کرد، زیرا عسل حاوی اسیدها و آنزیم های مختلف است که با این نوع بیماری می توانند مبارزه کنند.

درمان زونا با عسل طبیعی امکان پذیر است و هدف از این درمان تسکین علائم بیماری و کاهش درد آن تا حد ممکن است.

بهترین راه برای درمان زونا چیست؟

در برخی از کشورها برای درمان زونا واکسن شینگریکس را تزریق می کنند که در سال ۲۰۱۷ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد. مطالعات نشان می دهد که واکسن شینگریکس از فرد در برابر زونا برای بیش از پنج سال محافظت می کند.

برعکس عسل که هیچ گونه عارضه ای ندارد، واکسن شینگریکس دارای عوارض جانبی است که شایع ترین آن شامل قرمزی، درد، حساسیت، تورم و خارش در محل تزریق و سردرد است.

اما بهترین راه درمان طبیعی بیماری زونا استفاده از عسل طبیعی است. مطالعات نشان می دهد عسل برای درمان زونا یک گزینه کم هزینه و نیز مناسب و مهمتر از همه بدون عوارض است.

عسل یک راه حل تایید شده و توصیه شده برای درمان زونا است که تمامی سنین به خصوص افراد ۵۰ ساله یا بالاتر می توانند آن را مصرف کنند. این راه حل از گذشته مورد استفاده قرار گرفته و امروزه نیز پیشرفت علم توانسته فواید آن را برای درمان زونا تایید کند.

مصرف عسل تضمین نمی کند که شما به این زونا مبتلا نشوید؛ اما شدت بیماری را کاهش می دهد و خطر ابتلا به نورالژی پس از زونا را کاهش می دهد.

عسل فقط به عنوان یک پیشگیری استفاده می شود. این ماده گیاهی برای درمان افرادی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند در نظر گرفته می شود.

البته نقش عسل برای درمان زونا از سوی پزشکان متخصص ایالات متحده تایید شده است. از نظر متخصصان عسل یک درمان طبیعی و بدون عارضه برای بسیاری از بیماری ها از جمله زونا است.

بیماری زونا

کدام نوع عسل برای درمان بیماری‌زونا مناسب است؟

عسل برای درمان زونا مناسب و مفید است. از آنجایی که اخیراً مردم به مواد طبیعی به عنوان جایگزینی بی خطر برای داروهای شیمیایی روی آورده اند، لازم است برخی از مواد طبیعی که به عنوان درمان های موثر برای درمان زونا در بازار خرید و فروش می شوند را بشناسیم.

مطالعات و تحقیقات مرتبط با این موضوع نشان داده است، مناطقی که پوشش گیاهی آن را بیشتر گیاه مریم گلی تشکیل می دهد بهترین نوع عسل برای درمان زونا را تولید می کند. عسل های حاوی گرده مریم گلی به مراتب بهتر از سایر عسل ها می تواند زونا را درمان کند.

مریم گلی یکی از گیاهان شگفت انگیز حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است. بنابراین عسل های حاوی این گل باعث تسکین علائم بسیاری از عفونت ها به خصوص عفونت زونا می شوند.

مطالعات بالینی که در سال ۲۰۱۲ در مورد مریم گلی و تاثیر و اثربخشی آن در درمان انواع عفونت های ویروسی انجام شد، نشان می دهد مریم گلی می تواند زخم های ایجاد شده از بیماری زونا را در مدت ۷ روز درمان و التیام بخشد.

بسیاری از روش های طبیعی خانگی وجود دارد که می توانید برای درمان زونا از آنها استفاده کنید مانند عسل. به دلیل توانایی عسل در درمان عفونت های پوستی، در میان مردم شناخته شده است.

عسل به افزایش سرعت بهبود پوست از زخم ها و ویروس هایی مانند زونا کمک می کند. عسل برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بر اثر بیماری زونا نیز موثر است.

شما می توانید به روش های مختلف از عسل برای درمان زونا استفاده کنید. برای مثال به صورت خوراکی می توانید آن را میل کنید. حتی می توانید عسل را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا سریع تر آن را خوب کند.

کدام نوع عسل برای درمان زونا مناسب است؟

خرید عسل مناسب برای درمان بیماری‌زونا

عسل هایی مانند عسل کنار طبیعی، عسل کوهی جم، عسل کوهی خورموج و سایر عسل های بوشهر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان برای درمان زونا مناسب هستند.

عسل از سوغات بوشهر بوده و می توانید با قیمت مناسب آن را تهیه کنید. مزیت های فراوان عسل بوشهر باعث شده تا در درمان بیماری های مختلف از آن استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم برای خرید عسل خوب به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *