خواص عسل طبیعی کنار بوشهر

خواص عسل طبیعی کنار بوشهر

عسل کنار چیست؟

در این محتوا قصد داریم شما خوبان را با خواص عسل کنار آشنا کنیم بنابراین بهتر است جهت کسب اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید. کنار یکی از بهترین گیاهان دارویی است که از قدیم تا به امروز برای بهبود بسیاری از بیماری ها توصیه شده است. شهد گل های درخت کنار در بدن زنبور عسل با آنزیم ترکیب می شود و تبدیل به عسل می شود. عسل یک محصول خوش طعم و شیرین و طبیعی است که به خاطر ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد برای سلامتی انسان مفید است.

همانطور که می دانید مواد مغذی و کیفیت عسل بستگی به موقعیت جغرافیایی و منبع گلی که زنبور تغذیه می کند دارد. عسل کنار طبق تحقیقات انجام شده در مقایسه با سایر عسل ها از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است. آزمایشات دارویی و بیولوژیکی، اثرات ضد میکروبی و ضد دیابتی را روی درخت کنار نشان داده است. گل های درخت کنار می تواند بهترین منبع غذایی برای زنبور عسل باشد. عسل به دست آمده از گل های درخت کنار علاوه بر بوی معطر و طعم عالی دارای خواص دارویی است که برای انواع بیماری ها مفید است. پس شما خوبان می توانید با خرید عسل کنار از خواص خوب آن بهره مند شوید.

مهمترین خواص عسل کنار چیست؟

عسل کنار خواص بسیار زیادی دارد که بررسی آن تنها در یک محتوا کاری بسیار دشوار است. این نوع عسل آنچنان ارزشمند است که آن را در ردیف مواد افسونگری و جادویی قرار داده اند. مهمترین خواص عسل کنار، تقویت دستگاه گوارش، درمان سرماخوردگی، ضد کم خونی، تقویت موی سر، دارای پروتئین هیدرولیزی، مفید برای قلب و عروق، تقویت قوای جنسی، ضد التهاب، پیشگیری و درمان سرطان، تقویت حافظه، مقوی مغز و اعصاب، برطرف کننده کرم و انگل معده و روده ها، درمان کمر درد، تب بر، بهبود سرخچه، تسریع در رشد کودکان، بهبود آبله، مرهم سوختگی، بهبود گرفتگی عروق، کاهش حرارت بدن، رفع عطش، کاهش کلسترول خون، درمان مشکلات بینایی، بهبود سریع بعد از زایمان، تحریک اشتها، جبران کمبود ویتامین سی در بدن، بهبود زخم های دستگاه گوارش، ترمیم کننده لک ها و جای جوش و . . . است.

خواص عسل کنار

خواص دارویی

عسل سدر یا همان عسل کنار مشکلات کبدی را بهبود می بخشد، از صدمه رساندن به کلیه و کبد جلوگیری می کند و همچنین بیماری های هاضمه و یبوست مزمن را برطرف می کند. تسهیل عادت ماهیانه و درد زایمان از دیگر خواص عسل کنار است. این نوع عسل آنتی اکسیدان های بسیار زیادی دارد که عفونت های موجود در بدن را درمان می کند. جنوب ایران منطقه رویش درخت کنار است و بوشهر هم یکی از مناطقی است که درختان کنار فراوانی در آن به وفور می روید. عسل کنار به دلیل خواص گل های درخت کنار، مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد.

عسل کنار بوشهر خواص دارویی خاصی دارد که علاوه بر اینکه توجه مردمان جنوب کشور را به خود جلب کرده است جایگاه ویژه ای در سفره غذایی و داروئی مردمان دیگر مناطق کشور دارد. کسانی که طبیعت سردی دارند می توانند با خرید عسل کنار بوشهر و مصرف مرتب آن، از فواید و خواص آن بهره مند شوند.

ویژگی های عسل کنار چیست؟

عسل کنار رنگ روشنی دارد و بعد از برداشت کف می کند و پس از چند روز کف آن خوابیده و رنگ آن هم تیره و تقریبا جگری رنگ می شود. اگر این نوع عسل در مقابل گرما قرار گیرد یا مخلوط شود دوباره کف می کند. علت کف کردن این نوع عسل بخاطر گیاه کنار است و ربطی به نامرغوب بودن عسل ندارد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم یکی از خواص عسل کنار این است که بسیار مقوی بوده و درمان کننده انواع بیماریها است. درخت کنار از گیاهانی است که گلیکوزیدهای گیاهی دارد که به عنوان ساپونین ها مشهور است. وجود مقدار زیاد ساپونین در عسل کنار باعث کف کردن آن می شود. در سفیده تخم مرغ نیز این ویژگی وجود دارد که با مخلوط شدن آن کف می کند. پس نتیجه می گیریم که عسل کنار ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی دارد.

درمان بیماری های مختلف با عسل کنار

خواص عسل کنار آن چنان زیاد و مهم است که به طور شگفت انگیزی می تواند سلامت بدن انسان را در مقابل انواع بیماری ها حفظ کند. این نوع عسل برای بهبود اکثر بیماری ها مناسب است که در این مطلب به بررسی درمان این بیماری ها می پردازیم.

ویروس کرونا: به گفته متخصصان مصرف عسل کنار می تواند از بیماری کرونا پیشگیری کند و یا در درمان آن موثر و مفید باشد. به این صورت که فرد ابتلا به کرونا یک قاشق غذاخوری از این نوع عسل را به همراه آب جوش یا دمنوش های گرم مصرف کند تا میکروب های موجود در بدن دفع شود.

زخم معده: زخم معده بر اثر باکتری های موجود در معده به وجود می آید که عسل می تواند این مشکل را به راحتی مهار کند. چرا که عسل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد. افرادی که دچار مشکل زخم معده هستند می توانند عسل کنار را قبل از خواب به همراه آب ولرم مصرف کنند چرا که این کار قبل از خواب سبب می شود که اسید معده به شرایط مطلوبی برسد و افرد دچار ناراحتی های معده نشوند.

ویژگی های عسل کنار

درمان بیماری ها با مصرف عسل کنار

التیام زخم ها و سوختگی ها با عسل کنار:

علاوه بر مصرف خوراکی عسل کنار می تواند زخم ها و بیماری های پوستی را التیام بخشد. عسل برای التیام انواع زخم و سوختگی هایی مثل واریس، جذام، آبسه، سایش، سوختگی و . . . مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان این نوع زخم ها کافی است مقداری از این نوع عسل را روی سطح مورد نظر بمالید و گاز استریل را روی آن ببندید و به طور مرتب پانسمان آن را هر روز عوض کنید. اگر دچار جوش های پوستی و آکنه هستید می توانید مقداری عسل کنار را با چند قطره آبلیمو طبیعی و یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید و به صورت ماسک بر روی صورت یا سطح مورد نظر بمالید و بعد از پانزده دقیقه آن را شستشو دهید، بهتر است این کار را روزی سه بار تکرار کنید.

شما خوبان می توانید جهت اطلاع بیشتر در رابطه با خرید عسل کنار بوشهر و خواص عسل کنار به وب سایت liyanmarket.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *