عسل برای ترش معده چقدر تاثیر دارد؟

عسل برای ترش معده چقدر تاثیر دارد؟

مقدمه درباره عسل برای ترش معده

در مناطق مختلف از عسل برای ترش معده استفاده می کنند، زیرا عسل حاوی ترکیبات درمانی و آنتی اکسیدان هایی با فواید زیادی برای سلامتی است که می تواند عملکرد معده را بهبود دهد.

معده عضوی بسیار حساس است که در طول شبانه روز تحت تأثیر بسیاری از عوامل قرار می گیرد. یکی از مهمترین مشکلات معده، ترش کردن معده یا به اصطلاح سوزش سر دل است.

بسیاری از افراد ترش کردن معده را با استفاده از داروهای موجود در داروخانه ها درمان می کنند. با این که این داروها ممکن است در کوتاه مدت به رفع مشکل کمک کنند، به خصوص اگر علائم خفیف باشند و مکرر نباشند، اما اگر علائم شدید باشند، زیاد تاثیر گذار نیستند.

عسل برای ترش معده یک راهکار مناسب است و در طولانی مدت بدون عوارض می توانید از آن استفاده کنید. در ادامه این پست در مورد موضوعات زیر بحث خواهیم کرد:

1. زمان اتفاق افتادن ریفلاکس معده

2. آیا می توان با عسل از ترش کردن معده جلوگیری کرد؟

3. آیا عسل بیماری ریفلاکس معده را تسکین می دهد؟

4. روش استفاده از عسل برای جلوگیری از ترش کردن معده

زمان اتفاق افتادن ریفلاکس معده

دکتر شنک متخصص گوارش تأیید می کند که اسیدیته معده هنگام از بین رفتن تعادل بین تولید اسید و پوشش دیواره معده اتفاق می افتد. این موضوع منجر به ضعیف شدن پوشش داخلی معده می شود. و باعث می شود اسید نفوذ کند و به بافت معده برسد و این منجر به احساس درد و احساس سوزش می شود.

بیمار مبتلا به ترش معده احساس سوزش در ناحیه تحتانی قفسه سینه یا مری می کند. همچنین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن، نفخ و احساس سیری کند. البته مهمترین آنها تلخی در مزه، مشکل در بلع یا تغییر در تن صدا یا درد قفسه سینه شبیه به آنژین صدری است.

ترش کردن معده

تحقیقات نشان می دهد، عواملی وجود دارند که به ترش کردن معده کمک می کنند، از جمله:

  • ادویه زیاد
  • سیگار کشیدن
  • مقدار زیادی چربی
  • نوشابه و اسیدهای میوه
  • مصرف داروها به صورت تصادفی بدون مشورت با پزشک
  • نوشیدن الکل
  • استرس و اضطراب

علت ترش شدن معده ممکن است میکروبی باشد که در دیواره معده ته نشین می شود. این نوع میکروب ها به عوامل مستعد کننده کمک می کنند تا علائم به طور برجسته و سریع تر در معده افراد ظاهر شوند.

تحقیقات اخیر تأیید کرد که عسل برای ترش معده می‌تواند مفید باشد و آن را تسکین دهد.

محققان می گویند بهترین راه مصرف عسل برای درمان اسیدیته این است که:

  • صبح ها حداقل یک ساعت قبل از صبحانه یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی خورده شود
  • یک قاشق دیگر قبل از خواب و همراه با غذای اصلی میل شود

عسل از اسیدها و آنزیم های زیاد که در معده برای هضم غذا ترشح می شوند تا حدودی جلوگیری می کند و باعث کاهش ترش شدن معده می شود.

آیا می توان با عسل از ترش کردن معده جلوگیری کرد؟

عسل برای ترش معده می تواند مناسب باشد زیرا، حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود عملکرد رادیکال های آزاد معده کمک کند. رادیکال‌هایی که تا حدی می‌توانند به وضعیتی به نام GERD مرتبط باشند، زیرا رادیکال‌های آزاد ممکن است به سلول‌های پوششی دستگاه گوارش آسیب بزنند و عسل می‌تواند با مبارزه و از بین بردن رادیکال‌های آزاد به کاهش این آسیب کمک کند و ممکن است به کاهش ترش کردن معده نیز کمک کند.

با توجه به تحقیقات منتشر شده در ژورنال های مختلف، خوردن عسل می تواند با پوشش مری و معده به تسکین این عارضه کمک کند. بنابراین عسل بازگشت غذا و اسید معده به مری را کاهش می دهد و به نوعی از ترش کردن معده نیز جلوگیری می کند.

فواید عسل برای معده

نوع عسل مورد استفاده

توجه داشته باشید نوع عسل مورد استفاده شما می تواند تاثیر متفاوتی روی بهبودی شما داشته باشد. شکل و طعم عسل بستگی به نوع گلی دارد که از آن شهد گرفته شده است و می تواند تحت تأثیر شرایط آب و هوایی مختلف از منطقه ای به منطقه دیگر باشد.

لازم به ذکر است که حدود ۳۲۰ نوع مختلف عسل وجود دارد که از نظر رنگ، بو و طعم متفاوت هستند. بهترین نوع عسل برای درمان ترش کردن معده را در بوشهر می توانید پیدا کنید. عسل از سوغات بوشهر بوده و مزیت های بسیاری برای سلامتی دارد.

عسل این منطقه مخلوطی از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است و معمولاً در غذا به‌عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی استفاده می‌شود. به دلیل فواید متعدد و خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی معمولا از این ماده طبیعی برای درمان ترش کردن معده استفاده می‌شود.

عسل برای درمان ترش معده ایده آل ترین گزینه است. برخی معتقدند خواص عسل بر اسیدیته معده که به دلیل بسته نشدن اسفنکتر تحتانی مری پس از خوردن یا آشامیدن ظاهر می شود تأثیر مثبت دارد، که امکان بازگشت مخلوط اسید از معده به مری را فراهم می کند و باعث احساس سوزش در قفسه سینه و طعم اسیدی در گلو می شود.

آیا عسل بیماری ریفلاکس معده را تسکین می دهد؟

مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات پزشکی نشان می دهد که عسل دارای چگالی بالا، ویسکوزیته بالا و کشش سطحی پایین است. به همین دلیل می تواند مدت طولانی تری در مری به عنوان پوششی بر روی غشای مخاطی بماند به این معنی که مری را می پوشاند. بنابراین این ماده طبیعی می تواند اسیدیته زیاد معده را به خوبی کنترل کند.

آنچه عسل را برای درمان ترش کردن معده به بهترین راه حل تبدیل می کند این است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

خواص آنتی اکسیدانی قوی عسل رادیکال های آزاد را به دام می اندازد و از بین می برند. عسل می تواند انوع مختلف بیماری های گوارشی را بهبود ببخشد. عسل یک عامل ضد میکروبی و ضد باکتری طبیعی است، به این معنی که باکتری هایی را که باعث ترش کردن معده می شوند را از بین می برد.

درمان ترش کردن معده با عسل

قرن ها است که از عسل در درمان های عامیانه استفاده می شود

این نوع غذایی که زنبورها از شهد گل درست می کنند فواید زیادی دارد؛ مانند خواص ضد باکتری و ضد ویروسی و خواص آنتی اکسیدانی آن و غیره.

اعتقاد بر این است که عسل به دلیل ویسکوزیته بالای خود می تواند اسیدیته معده را کاهش دهد. ویسکوزیته عسل مری را پوشش می دهد و باعث کاهش التهاب معده و نیز ترش کردن معده می شود.

روش استفاده از عسل برای جلوگیری از ترش کردن معده

برخی ممکن است با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری از عسل به دیگر مواد غذایی مانند به آب ولرم یا چای از آن استفاده کنند. اکثر افراد بدون هیچ گونه مشکل یا عوارض جانبی می توانند از عسل برای درمان ترش کردن معده استفاده کنند. البته ممکن است عسل برای برخی از افراد که بیماری خاص دارند مناسب نباشد مانند:

1- افراد مبتلا به دیابت

2- افراد مسن با ضعف سیستم ایمنی

3- افراد دارای علائم آسم

اگر با خواندن این مقاله تصمیم دارید برای درمان ترش کردن معده از عسل طبیعی استفاده کنید، توصیه می کنم این محصول را با قیمت مناسب از فروشگاه لیان مارکت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *