9 دلیل شگفت انگیز برای خوردن انبه سبز

9 دلیل شگفت انگیز برای خوردن انبه سبز

انبه سبز از غذاهای مورد علاقه‌ی همه‌ی مردم در تعطیلات تابستان است و یادآور دوران کودکی ما است؛ چون حتما همه‌ی ما این میوه‌ی ترد، تند و آبدار را با کمی فلفل تند و نمک خورده‌ایم. در واقع شاید برایتان جالب باشد که آب انبه‌ی سبز یک نوشیدنی خوشمزه برای رفع تشنگی در این فصل گرم از سال است.

فواید خوردن انبه سبز

ویتامین‌های ضروری بیشمار موجود در انبه‌ی سبز، مثل ویتامینB6 ،A ،K ، C و فولات، خواص درمانی زیادی دارند. در طب آیورودا استفاده از انبه‌ی سبز برای درمان ناراحتی معده، تقویت بینایی و کاهش وزن توصیه شده است.

مقابله با گرمای شدید

نوشیدن یک لیوان آب انبه‌ی سبز بعد از تمرین بسیار فرح بخش است. این کار تاثیر هوای گرم را کمتر می‌کند و با اصلاح میزان سدیم و سایر مواد معدنی بدن، مانع کم آبی می‌شود. از آنجا که مواد معدنی ضروری در تابستان از طریق تعرق از بدن خارج می‌شوند، انبه‌ی سبز یک غذای ایده‌ال برای خنک نگه داشتن بدن شما است.

درمان ناراحتی‌ معده

انبه‌ی سبز درمانی عالی برای مشکلات گوارشی است که در تابستان شیوع پیدا می‌کنند. این میوه با درمان یبوست، سوهاضمه، معده‌ی اسیدی، سوزش معده، تهوع صبحگاهی و استفراغ، باعث ترشح اسید معده و تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

داشتن قلب سالم

انبه‌ی سبز سرشار از ویتامین B، نیاسین و فیبر است و به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین باعث کاهش کلسترول می‌شود، به بهبود گردش خون کمک می‌کند و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

تقویت کبد

انبه‌ی سبز برای سلامت کبد بسیار مفید است و به درمان بیماری‌های کبدی کمک می‌کند. این میوه باعث تحریک ترشحات اسیدی صفراوی می‌شود و با دفع سموم از بدن باعث جذب چربی می‌شود.

فواید خوردن انبه سبز

سلامت دندان‌ها از فواید خوردن انبه سبز

انبه‌ی سبز برای دفع بوی بد دهان و درمان خونریزی لثه بسیار مفید است و احتمال خرابی دندان را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید دندان‌های قوی و تمیزتری داشته باشید، شروع به خوردن انبه‌ی سبز کنید.

تقویت سیستم ایمنی

انبه‌ی سبز حاوی ویتامین A، C و مواد معدنی ضروری است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت بینایی حفظ سلامت پوست و مو می‌شوند؛ همچنین سبب کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌شوند. خوردن انبه از بدن شما در برابر بیماری‌های مختلف مثل سرماخوردگی، سرفه و غیره محافظت می‌کند.

کنترل اختلالات خونی

بر اساس شواهد مختلف، انبه‌ی سبز سبب کاهش اختلالات خونی مثل کم‌خونی، لخته‌ی خون و هموفیلی می‌شود. انبه‌ی سبز سرشار از ویتامین C است که سبب افزایش سنتز کلاژن می‌شود، قابلیت ارتجاعی عروق را افزایش می‌دهد و به تولید سلول‌های خونی جدید کمک می‌کند.

مدیریت وزن

اگر می‌خواهید چندین کیلو وزن کم کنید، انبه‌ی سبز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. انبه‌ی سبز با داشتن حداقل کالری و قند باعث افزایش متابولیسم، احساس سیری و سوزاندن چربی اضافی بدن می‌شود.

درمان اسکوربوت از فواید خوردن انبه سبز

یکی از بیماری‌های لثه است که در اثر کمبود ویتامین C به وجود می‌آید. این بیماری باعث ایجاد جوش، کبودی و خونریزی لثه می‌شود. انبه‌ی سبز با دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C به درمان اسکوربوت کمک می‌‎کند. همچنین با حذف بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان، نقش اساسی در بهداشت دهان و دندان دارد.

عوارض جانبی انبه سبز

استفاده از انبه‌ی سبز در مقادیر مناسب برای اکثر افراد بزرگسال مفید است. گرچه خوردن بیش از حد آن می‌تواند باعث سوهاضمه، دل درد، اسهال خونی و تحریک گلو شود. به یاد داشته باشید که نوشیدن آب سرد بلافاصله بعد از خوردن انبه باعث تحریک شدیدتر می‌شود.

شیوه خوردن انبه سبز

خوردن انبه، پادشاه میوه‌‎ها، در ماه‌های بهار و تابستان بسیار دلچسب است. انبه‌ی سبز چه همراه با کمی نمک یا فلفل خورده شود یا در سالاد باشد، فواید زیادی دارد و مورد علاقه‌ی کودکان و بزرگسالان است. انبه‌ی سبز که به کاچی کاری هم معروف است، نسخه‌ی سبزتر انبهی رسیده‌ی آبدار است و پیش از فصل انبه به بازار عرضه می‌شود. پس منتظر چه هستید؟ چند انبه‌ی سبز از اینجا بخرید و با آن غذای سالم و خوشمزه تهیه کنید.

 

نوشیدنی شگفت انگیز ” آم پانا “

خواص نوشیدنی آم پانا

مواد لازم:

  • یک کیلوگرم انبه‌ی سبز
  • 3 قاشق غذاخوری برگ نعنا خرد شده
  • 1 فنجان شکر زرد
  • و 1 قاشق غذاخوری نمک
  • دو قاشق غذاخوری کالا نمک (نمک سیاه)
  • و 2 قاشق غذاخوری پودر زیره‌ سبز بوداده
  • 2 فنجان آب سرد

طرز تهیه:

  • انبه‌ها را روی حرارت مستقیم کمی تفت دهید تا بجوشند.
  • بعد از خنک شدن، پوست آن‌ها را جدا کنید و پالپ میوه را له کنید.
  • پالپ را در مخلوط‌‌ کن بریزید و بقیه‌ی مواد را اضافه کنید.
  • مواد را کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.
  • مخلوط را در لیوان بریزید، کمی یخ اضافه کنید و از این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.

خواص نوشیدنی آم پانا

آم پانا، این اسموتی بسیار مقوی و خوشمزه که از انبه‌ی سبز تهیه می‌شود، بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه‌های گرم تابستان است. این اسموتی نه تنها سرشار از مواد مغذی ضروری مثل ویتامین C است، بلکه جایگزین سالمتری برای نوشیدنی‌های گازدار رایج است. اضافه از زیرهی سبز در آن به هضم بهتر کمک می‌کند و برگ نعنا باعث خنک شدن بدن می‌شود.

منبع:
netmeds.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *