فواید مهم خرما بعد از ورزش

فواید مهم خرما بعد از ورزش

آیا مصرف خرما بعد از ورزش برای بدن مفید خواهد بود؟

خرما بعد از ورزش مفید است زیرا کربوهیدرات لازم را دارد تا انرژی طولانی مدت در طول روز به شما بدهد. آنها سرشار از فیبر هستند، بنابراین سلامت روده را بهبود می بخشند و شما را سیر نگه می دارند. آنها همچنین سرشار از پتاسیم هستند (یک ماده معدنی کلیدی که برای جلوگیری از گرفتگی عضلات مهم است).

برخی از موضوعاتی که در مورد آنها بحث خواهیم کرد عبارتند از:

1. محتوای غذایی خرما، کالری و ترکیبات درشت مغذی و ریز مغذی خرما

2. مزایا و معایب مصرف خرما بعد از ورزش

3. بهترین زمان برای خوردن خرما

فواید خرما برای مصرف ورزشکاران (محتوای غذایی خرما، کالری و ترکیبات درشت مغذی و ریز مغذی خرما)

کالری خرما

خرما پر انرژی است. یک خرما ۶۶ کالری دارد. یعنی اگر ۵ عدد خرما داشته باشید به راحتی می توانید به ۳۳۰ کیلو کالری برسید.

مصرف خرما برای رشته بدنسازی، ممکن است نجات دهنده باشند. زیرا خرما کالری لازم را برای افزایش وزن ماهیچه ها فراهم می کند و مهمتر از آن فضای زیادی را در معده اشغال نمی کند.

با این حال مصرف خرما بعد از ورزش می تواند مقدار کالری از دست داده شما را دوباره جبران کند و برای سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید باشد.

مزیت خرما بعد از ورزش

درشت مغذی ها

خرما نیز مانند هر میوه دیگری دارای ارزش غذایی بالایی است. این بدان معنی است که آنها فقط کربوهیدرات دارند، بدون پروتئین یا چربی. برای یک ورزشکار، این ایده آل ترین گزینه است زیرا منبع انرژی آن عمدتا از کربوهیدرات ها می آید.

مصرف کربوهیدرات کافی باعث می شود انرژی زیادی در طول روز داشته باشید. بدون کربوهیدرات، پروتئین به‌عنوان انرژی برای عضله‌سازی استفاده می‌شود، چیزی که ما واقعاً می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم.

یکی از فواید مصرف خرما بعد از ورزش علاوه بر طعم کاراملی خوشمزه، فیبر بالای آن است. ۶ درصد از فیبر توصیه شده روزانه را دارد. مصرف بهینه فیبر باعث حرکات سالم روده، کاهش کلسترول و داشتن سلامت روده می شود.

پروتئین برای عضله سازی ضروری است. بنابراین دفعه بعد که خواستید ورزش کنید حتما از خرما استفاده کنید تا عضلات قوی داشته باشید.

ریز مغذی ها

ریز مغذی ها به بدن شما اجازه می دهند تا به درستی عمل کند. خرما هیچ تفاوتی با سایر میوه ها ندارد و دارای مواد مغذی بالایی است. سرشار از پتاسیم، مس، ویتامین B6، منیزیم و منگنز است.

یکی از مهمترین عملکردهای ویتامین B6 ارتباط آن با تولید انرژی است. مسئول تجزیه انرژی شما در عضلات به انرژی قابل استفاده برای تمرین است. شما به راحتی بعد از تمرین می توانید خرما مصرف کنید تا بدن شما ویتامین B6 مورد نیاز را جذب کند.

پتاسیم یکی از مواد معدنی است که در هنگام ورزش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فرکانس و درجه انقباض عضلانی را تنظیم می کند. بدون آن، شما نمی توانید هیچ حرکت ماهیچه ای انجام دهید. پتاسیم به اندازه لازم در خرما وجود دارد بنابراین مصرف خرما بعد از ورزش می تواند پتاسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

مس ماده دیگری است که در خرما وجود دارد و فواید ایمنی مهمی برای ورزشکاران دارد. مس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ورزشکاران می شود. تقویت سیستم ایمنی بدن ورزشکاران به این معنی است که شما کمتر بیمار می شوید، و به راحتی می توانید هر روز ورزش کنید.

منیزیم نیز یکی دیگر از فواید خرما است. این ماده فواید متعددی دارد، اما یکی از مهمترین آنها تنظیم خواب است. افرادی که بی خوابی دارند و قبل از رفتن به رختخواب مکمل منیزیم دارند، احتمالاً خواب راحت شبانه دارند. در طول خواب، عضلات شما در حال بازیابی هستند و بدون بهبودی کافی، ممکن است به دستاوردهای مورد نظر خود نرسید. توجه کنید با مصرف خرما بعد از ورزش شما می توانید خواب راحتی داشته باشید.

منگنز موجود در خرما به نقش متابولیسم چربی و کربوهیدرات کمک می کند. این بدان معناست که مواد غذایی را که می خورید به انرژی قابل استفاده در بدن شما تبدیل می کند. این به شما امکان می دهد در طول روز و در طول تمرین خود حرکت کنید.

خرید خرما

مزایا و معایب مصرف خرما بعد از ورزش

خرما به راحتی قابل حمل است، انرژی می دهد و دسترسی به آنها آسان است. اگر ورزشکار هستید، افزودن خرما به برنامه غذایی خود مزایای زیادی دارد. در اینجا ۳ مزیت مهم خرما بعد از ورزش را بررسی می کنیم:

۱. از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند:

گرفتگی معمولاً زمانی رخ می دهد که عضله به اندازه کافی شل نمی شود. این می تواند ناشی از کمبود پتاسیم و منیزیم در رژیم غذایی شما باشد.

خرما هم سرشار از پتاسیم و هم منیزیم است. این بدان معنی است که آنها از درد عضلانی و گرفتگی عضلانی ناشی از یک جلسه تمرین جلوگیری می کنند.

۲. ارتقاء و بازیابی سریع:

خرما سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند که منجر به ریکاوری بهتر عضلات می شود.

همچنین شواهدی وجود دارد که آنتی اکسیدان ها ممکن است به کاهش درد عضلانی بعد از تمرین کمک کنند. مکمل آنتی اکسیدانی به طور طبیعی از جمله خرما به دست می آید،

بنابراین توصیه می کنیم بعد از ورزش از خرما استفاده کنید.

۳. بهبود متابولیسم:

ویتامین های B کمپلکس موجود در خرما به تنظیم و مدیریت متابولیسم شما کمک می کند. این بدان معنی است که آنها غذایی را که می خورید دریافت می کنند و آن را به انرژی قابل استفاده برای بدن شما تبدیل می کنند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افزایش این ویتامین ها به مبارزه با خستگی کمک می کند. داشتن انرژی بیشتر در طول روز به معنای حرکت بیشتر و تمرین سخت تر است. این موضوع منجر به بهبود توده عضلانی می شود که در نهایت متابولیسم شما را بهبود می بخشد زیرا ماهیچه کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند.

مناسب ترین زمان برای خوردن خرما

بسیاری از مردم به دلیل محتوای بالای فیبر و قند خرما علاقه مند به مصرف آن هستند، اما نمی دانند که آیا زمان ایده آلی برای خوردن خرما وجود دارد یا خیر.

صرف نظر از مزیت های بیشمار خرما، بهترین زمان برای خوردن خرما زمانی است که گرسنه هستید. معمولا خرما بعد از ورزش مورد نیاز است، زیرا در طول تمرین شما انرژی زیادی از دست داده اید و نیاز دارید که دوباره آن را به دست بیاورید.

فروش خرما

اگرچه بسیاری از متخصصان سلامت ادعا می‌کنند که زمان های خاصی در طول شبانه روز برای خوردن خرما وجود دارد تا معده بتواند به خوبی آن را هضم کند و خوردن خارج از این زمان‌ها منجر به هضم ضعیف خرما می‌شود. اما زمانی که تمرینات ورزشی خود را تمام کرده اید می توانید آن را مصرف کنید، زیرا لحظه ای است که شما به انرژی بیشتر نیاز دارید.

بعد از ورزش می تواند راهی عالی برای افزودن شیرینی طبیعی و فیبر به رژیم غذایی شما باشد. علاوه بر این، محتوای فیبر بالای خرما می تواند شما را بعد از ورزش سیر و راضی نگه دارد.

شما می توانید خرما را به عنوان یک میان وعده بعد از ورزش استفاده کنید. خرما می تواند منبع مناسبی از فیبر و انواع قندهای طبیعی باشد. توجه کنید این جفت فیبر و قند موجود در خرما باعث افزایش آهسته‌تر قند خون می‌شود و به شما کمک می‌کند بدون اینکه بلافاصله پس از ورزش دچار ضعف شوید، انرژی داشته باشید.

در پایان باید گفت خرمای خوب را توصیه می کنیم از فروشگاه لیان مارکت خریداری کنید تا بعد از ورزش بتوانید انرژی مورد نیاز را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *