همه چیز راجع به خرما و بواسیر

همه چیز راجع به خرما و بواسیر

خرما و بواسیردو مقوله جدا نشدنی و همسو با همدیگر هستند؛ زیرا در طب سنتی جهت درمان بواسیر و در کل اغلب بیماری های مقعدی از خرما استفاده می شود. انواع بیماری های مقعدی علاوه بر بواسیر شامل شقاق، فیشر و فیستول می باشند که با نوع تغذیه افراد رابطه مستقیم دارند. هر چند برای هر کدام از این بیماری ها یک نوع درمان استفاده می شود. با این وجود عادات غذایی و نوع تغذیه بر بروز و یا رفع همه آن ها تاثیر گذار می باشند. راجع به خرما و بواسیر در همه کتب طب قدیم و طب سنتی به صورت مفصل بحث شده است. به نحوی که خواص اعجاب انگیز خرما را برای درمان هموروئید نمی توان انکار کرد.

بواسیر چیست؟

بواسیر یکی از دردناک ترین و رایج ترین و مهم ترین بیماری های مقعدی در میان افراد مختلف است. به همین دلیل متخصصان طب سنتی بسیار بر آن تاکید کرده اند و اغلب خرما و بواسیر را در کنار هم آورده اند. به نحوی که بهترین راه جلوگیری و درمان بواسیر را مصرف اصولی خرما معرفی کرده اند.

بواسیر چیست؟

فواید خرما و معالجه بیماری بواسیر با آن

خرما و بواسیر دو واژه جدا نشدنی هستند که به دلیل فواید و خواص بی نظیر خرما همیشه در کنار هم آمده اند. خرما سرشار از فیبر، کلسیم و روغن، آهن، گوگرد، پتاسیم، منگنز و فسفر، منیزیم و مس می باشد. همچنین انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیز در آن به وفور یافت می شوند. به همین دلیل است که در درمان انواع بیماری های مقعدی بخصوص بواسیر نقش بسزایی دارد.

از دیگر فواید مهم خرما تمیز کننده روده است. این میوه خوشمزه و شیرین به دلیل طبع گرمی که دارد سبب بالا رفتن میل جنسی می شود. همچنین خانم هایی که قصد تقویت سیستم و دستگاه تولید مثل یا همان رحم خود دارند مصرف خرما می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

معمولا بواسیر به سبب دفع دشوار در قسمت مقعد بروز می کند. زمانی که مواد غذایی مصرف شده فاقد مقدار لازم فیبر، چربی و مواد معدنی باشند. در روده ها سفت شده و دفع را با مشکل مواجه می کنند. امروزه بسیاری از مواد خوراکی مصنوعی جهت دفع آسان و جلوگیری از بروز هموروئید تولید می شوند. با مصرف این خوراکی ها مقدار زیادی چربی و قند مصنوعی وارد بدن می شوند.

این مواد مصنوعی زمانی که وارد بدن می شوند مشکلاتی به مراتب حاد تر از هموروئید را برای فرد به وجود می آورند. به همین دلیل پزشکان و کارشناسان تغذیه خرما و بواسیر را در اغلب مقالات خود آورده اند. با این کار قصد آگاه نمودن افراد از خواص خرما و تاثیر آن بر درمان هموروئید را دارند.

عواملی که سبب ایجاد این بیماری می شوند کدامند؟

مهم ترین عواملی که سبب ایجاد بواسیر می شوند عبارتند از:

۱: دفع مدفوع همراه با فشار آوردن به مقعد:

این حالت زمانی رخ می دهد که مدفوع خشک و سفت باشد. عدم مصرف آب و چربی طبیعی به میزان لازم سبب خشک شدن مدفوع و وارد آمدن فشار به ناحیه مقعد هنگام دفع می شود.

۲: نشستن های طولانی بر روی توالت جهت دفع مدفوع یکی دیگر از دلایل ایجاد بواسیر است. این کار سبب تورم رگ های مقعد می شود.

۳: ایجاد یبوست شدید از دیگر عوامل ایجاد بواسیر است. زمانی که به طور مشخص در یک مطلب به خرما و بواسیر اشاره می کنیم. دقیقا هدف آگاهی افراد از اهمیت بالای مصرف خرما برای جلوگیری از یبوست است. خرما دارای مواد طبیعی مفیدی است که از بروز یبوست جلوگیری می کند.

۴: ایجاد اسهال های شدید و مکرر یکی دیگر از عوامل بروز بواسیر در افراد است. خرما یک ماده غذایی غنی و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی است. از این رو تا حد زیادی از بروز اسهال جلوگیری می کند.

۵: اضافه وزن و چاقی مفرط در افراد سبب وارد آمدن فشار مضاعف بر مقعد می شود. در این جا نیز به رابطه خرما و بواسیر می توان اشاره کرد؛ زیرا خوردن خرما سبب جلوگیری از اضافه وزن و چاقی در افراد می شود. به این ترتیب که خرما به دلیل دارا بودن مقدار بالایی قند طبیعی و فیبر حالت سیر شدن را در افراد به وجود می آورد. در نتیجه افراد از خوردن مواد غذایی اضافه پرهیز خواهند کرد.

۶: مصرف مواد غذایی که در آن ها هیچ نوع فیبری وجود نداشته باشند. مصرف بالای مواد فاقد فیبر یکی دیگر از دلایل ایجاد بواسیر در افراد است.

۷: بارداری: بارداری در اغلب خانم ها سبب بروز هموروئید می شود.

۸: برقراری رابطه جنسی مقعدی از دیگر عوامل ایجاد بواسیر است.

نحوه استفاده از خرما برای جلوگیری از رفع و درمان بواسیر

درمان بواسیر

خرما طبعی گرم دارد و ملین است. به همین دلیل خرما و بواسیر را به عنوان دارو و درد در کنار هم معرفی می کنند. خرما را اگر به صورت اصولی و طبق دستور اطبای طب سنتی مصرف کنید نتیجه ای خارق العاده در درمان هموروئید به جای می گذارد.

هرچند مصرف چند دانه خرما به صورت عادی نیز اثر درمانی خود را بر بواسیر ها خواهند گذاشت. با این حال ترکیب آن با مواد غذایی دیگر می تواند تاثیر آن را چندین برابر نمایند؛ مثلا ترکیب خرما با روغن حیوانی و مصرف چند قاشق آن در طول روز تاثیر شگفت انگیز بر هموروئید می گذارد.

خرما و بواسیر را می توان به عنوان نمونه ای مهم از درمان بیماری ها با مواد غذایی طبیعی معرفی کرد. در صورتی که خرما را به عنوان یک ماده غذایی مفید در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم. امکان ابتلا به بیماری بواسیر تا حد زیادی در ما کاهش خواهد یافت.

مزایای استفاده از این محصول برای درمان بیماری گفته شده

در درمان بیماری های مقعدی خرما و بواسیر را نباید از یاد برد؛ زیرا فواید خرما در درمان این بیماری آنقدر متنوع می باشند که نمی توان به راحتی از آن ها صرفه نظر کرد. مهم ترین فواید استفاده از خرما برای درمان بیماری هموروئید عبارتند از:

۱: صرف هزینه اندک.

۲: پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی.

۳: عدم تحمل درد و ناراحتی در ناحیه مقعد.

۴: خودداری از انجام عمل های هزینه بر و دردناک جراحی.

۵: انجام درمان در منزل بدون صرف وقت در مطب و بیمارستان.

فیبر غذایی موجود در خرما جهت درمان بواسیر: در ارتباط با خرما و بواسیر آن چه که حائز اهمیت است. فیبر موجود در این میوه می باشد که تاثیر مثبتی بر درمان بواسیر می گذارد. این فیبر نوعی کربوهیدرات گیاهی می باشد؛ که برخلاف سایر کربوهیدرات ها در بدن جذب نمی شود. با این حال مصرف آن برای تنظیم عملکرد مناسب دستگاه گوارش لازم می باشد.

این ماده با ارزش، مزایای و تاثیرات مهمی برای بدن به همراه دارد. به نحوی که استفاده از آن برای همه گروه های سنی توصیه می شود. مهم ترین فواید فیبر غذایی موجود در خرما عبارتند از: کاهش وزن، تنظیم کلسترول، تنظیم فعالیت و حرکات روده، تنظیم قند خون.

مزایای استفاده از این محصول برای درمان بیماری گفته شده

کلام پایانی:

خرید خرما علاوه بر آن که به عنوان یک ماده غذایی کامل و مقوی شناخته شده است به عنوان یک درمان تاثیر گذار نیز مورد توجه قرار گرفته است. خواص بی نظیر موجود در خرما سبب شده است تا آن را به عنوان مهم ترین و اصلی ترین درمان بیماری بواسیر تلقی کنند؛ زیرا مصرف خرما به عنوان یک درمان غیر تهاجمی و ساده تا حد زیادی قادر به رفع نشانه ها و علائم بواسیر می باشد. اگر به دنبال محصولی با کیفیت و مرغوب هستید ما به شما خرید خرما بوشهر از مجموعه بینظیر لیان مارکت را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *