آیا ترکیبات عسل ضد قارچ است و باعث بهبودی این بیماری می شود؟

آیا ترکیبات عسل ضد قارچ است و باعث بهبودی این بیماری می شود؟

آیا عسل ضد قارچ است؟

تحقیقات مختلف نشان می دهد عسل ضد قارچ و برای بسیاری از بیماری های موجود به عنوان درمان بدون عوارض شناخته می شود؛ اما قبل از اینکه با ترکیبات عسل برای از بین بردن قارچ آشنا شویم، بهتر است علل به وجود آمدن قارچ را بررسی و بهترین روش برای درمان آن را انتخاب کنیم.

باکتری ها و قارچ ها از جمله خطراتی هستند که انسان را تهدید می کنند و این قارچ ها به پوست، سر، صورت، گوش و زبان و حتی پا و دست حمله می کنند و ممکن است باعث عفونت های جدی در بدن شوند.

علل ایجاد قارچ در بدن

دلایل زیادی برای ظهور قارچ های پوستی وجود دارد و عفونت بدن با قارچ ها توسط عوامل زیادی کنترل می شود مانند:

  • نوع پوست که در آن پوست حساس مستعد بیماری است
  • استفاده از انواع صابون باعث خشکی دست می شود
  • تعریق زیاد در تابستان
  • عدم توجه به بهداشت فردی
  • عفونت قارچی ناشی از قارچی که با دست دادن آلوده شده است
  • قرار گرفتن پوست در معرض مواد شیمیایی، شوینده ها، مانند شستن ظروف بعد از غذا بدون استفاده از دستکش.
  • پوشیدن مقداری لباس نایلونی که منجر به تجمع قارچ ها می شود و باعث ایجاد لکه های قرمز می شود.

خرید عسل طبیعی

ترکیبات تاثیر گذار عسل برای از بین بردن قارچ

عسل طبیعی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد توموری، ضد التهابی و ضد میکروبی در سراسر جهان شناخته شده است. در میان آنها، خواص ضد قارچی مرتبط با عسل، آن را به یک درمان جایگزین جذاب برای عفونت های مرتبط با قارچ تبدیل می کند.

عوامل متعددی در فعالیت ضد میکروبی عسل نقش دارند. از جمله عواملی که قوی ترین اثر ضد قارچی دارند، پراکسید هیدروژن (H2O2) است که در عسل رقیق شده در نتیجه اکسیداسیون گلوکز تولید می شود. ترکیبات فنلی با منشاء گل و لیزوزیم نیز با اثر ضد قارچی عسل همراه بوده است.

همچنین اسیدیته (pH 3.2-4.5) عسل به دلیل وجود اسیدهای آلی در ترکیب آن، مانع رشد قارچ ها می شود. علاوه بر این، اثر اسمزی عسل باید به عنوان یک مکانیسم ضد قارچی ذاتی در نظر گرفته شود. در واقع، از آنجا که عسل حاوی غلظت بالایی از کربوهیدرات ها و حجم کم آب است، رشد باکتری ها را می توان با کم آبی سلولی مهار کرد.

توجه به این نکته ضروری است که مقدار تاثیرگذاری عسل برای از بین برد قارچ ها به ترکیب، ویژگی‌های حسی و خواص فیزیکی عسل مربوط می شود. همگی این ویژگی ها تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله موارد زیر هستند:

  • منشأ گیاهی و جغرافیایی
  • شرایط محیطی
  • گرده و شهد گیاه اصلی
  • رطوبت

عسل برای از بین بردن قارچ ها

عسل ضد قارچ است به طوری که قارچ ها را می کشد و زخم ها را التیام می بخشد. در واقع عسل غشای بیولوژیکی میکروارگانیسم ها را می شکند و بهبود زخم را تسریع می کند.

دانشمندان امکان استفاده از عسل طبیعی را برای از بین بردن قارچ های بیماری زا و التیام زخم ها کشف کرده اند. به نقل از دانشمندان دانشگاه بریتانیایی منچستر، عسل از زمان های قدیم در درمان بسیاری از بیماری های ناشی از قارچ های بیماری زا استفاده می شده است.

بر این اساس، دانشمندان توانستند رابطه قوی بین عسل و از بین بردن قارچ را کشف کنند. محققان از غلظت متفاوتی از مواد بیولوژیکی فعال موجود در عسل پرده برداشتند که باعث تخریب قارچ‌ها می‌شود.

نتایج نشان داد که کمترین غلظت این مواد می‌تواند به طور موثری بر تخریب دیواره سلولی قارچ ها تأثیر بگذارد.

غشای بیولوژیکی میکروارگانیسم هایی که کلنی ها را تشکیل می دهند، درمان زخم های مزمن را پیچیده می کند؛ اما برای دانشمندان مشخص شد که می توان از عسل در درمان آنها استفاده کرد زیرا ترکیبات عسل می تواند غشاء را شکسته و زخم را سریع بهبود ببخشد.

عسل ضد قارچ

عسل و درماتوفیت ها

بسیاری از مشکلات پوستی در نتیجه تجمع قارچ‌ها روی پوست رخ می‌دهد، بسیاری از درمان‌ها و داروها ممکن است نتوانند این مشکل را حل کنند، اما عسل ضد قارچ است و در رهایی از بسیاری از مشکلات و قارچ‌هایی که درمان آن‌ها سخت است، بسیار موثر است. عسل اثربخشی خود را در درمان بسیاری از قارچ ها ثابت کرده است برای نمونه:

عسل برای قارچ پا

به عنوان یک دستورالعمل خانگی برای از بین بردن قارچ ها استفاده می شود. عسل با التهاب و قارچ مبارزه می کند و کارشناسان توصیه می کنند عسل را با گیاهان طبیعی مانند دارچین، زنجبیل و زردچوبه مخلوط کنید تا عملکرد سریع و خوبی داشته باشد.

همچنین می توان روی پاها برای کمک به درمان قارچ پا مخصوصاً برای ورزشکاران استفاده کرد. عسل را می توان برای درمان مجموعه ای از بیماری های مختلف استفاده کرد.

طعم شیرین آن باعث می شود از آن در آشپزی استفاده شود اما خواص ضد باکتریایی آن باعث می شود که عسل چیزی فراتر از یک شیرین کننده معمولی باشد.

گذاشتن عسل روی قارچ

عسل طبیعی فواید فراوانی برای سلامتی دارد و می‌تواند به روش‌های مختلفی به عنوان یک درمان خانگی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از درمان‌های خانگی که امروز به آن اشاره خواهیم کرد، استفاده از عسل به عنوان یک درمان موثر برای پای ورزشکاران است.

قارچ پا یک اختلال پوستی است که به نام کچلی پا نیز شناخته می شود و در اثر تجمع میکروب ها ایجاد می شود. علائم این بیماری شامل پوست خشک، پوسته پوسته، زخم یا التهاب است. علائم این اختلال معمولا بین انگشتان پا ظاهر می شود و در برخی موارد خارش و سوزش می تواند آن را همراهی کند.

بهترین مرکز خرید عسل

برای استفاده از عسل به عنوان یک درمان موثر برای از بین بردن قارچ کافی است قبل از خواب مقدار کمی از آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. ناحیه را با چیزی مانند یک جوراب یا باند کهنه بپوشانید تا عسل مزاحم نشود و اجازه دهید خشک شود. وقتی از خواب بیدار شدید. تا صبح، فقط پوشش را بردارید و عسل را با آب گرم بشویید.

عسل طبیعی زمانی که به این روش استفاده شود، یک درمان بسیار موثر برای قارچ است و با توجه به خواص ضد قارچی عسل، احتمالاً بلافاصله متوجه تسکین خارش خواهید شد، با استفاده مکرر، وضعیت باید برطرف شود.

برای درمان قارچ زبان یا هر قارچی عسل طبیعی متمایز و موثر است و باید آن را امتحان کرد تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

اگر دچار بیماری قارچ هستید و برای درمان و پیشگیری از آن دنبال عسل طبیعی مناسب می گردید، پیشنهاد ما فروشگاه لیان مارکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *