انواع مختلف عسل درمانی

انواع مختلف عسل درمانی

مقدمه درباره عسل درمانی

ما درباره فواید عسل و قدرت شفابخشی که خداوند در این ماده شگفت‌انگیز به جای گذاشته شنیده و خوانده‌ایم، اما کمتر کسی به فکر عسل درمانی می‌افتد.

بین زنبور عسل و انسان قرابت زیادی وجود دارد و روانشناسان تأیید می کنند که انسان ذاتاً در درمان بیماری خود به مواد طبیعی گرایش دارد و از این رو می بینید که انسان به طور غریزی عسل و سایر مواد طبیعی را بیشتر از داروهای شیمیایی می پذیرد.

از این رو تعدادی از آخرین یافته های محققان در زمینه عسل درمانی را با عناوین زیر برای شما ارائه می دهیم:

1. ۹ مزیت سلامتی عسل که از نظر علمی ثابت شده است

2. کاهش کلسترول

3. درمان سرفه

4. درمان یبوست مزمن

5. درمان سوختگی و چرک

6. درمان سرطان پوست

7. درمان زخم معده

8. درمان بی حسی اندام ها

9. انتخاب نوع مناسب عسل

 

۹ مزیت سلامتی عسل که از نظر علمی ثابت شده است

دانشمندان تأیید می کنند که عسل فقط یک ماده طبیعی شیرین نیست، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد، از کاهش کلسترول گرفته تا کمک به بهبود زخم. عسل درمانی نیز از گذشته در بین جوامع مختلف رایج بوده و امروزه به صورت علمی از آن استفاده می کنند.

بسیاری از محققین در مورد فواید عسل و عسل درمانی تحقیق کرده و اثربخشی آن را بر سلامت عمومی به اثبات رسانده اند. در اینجا به چهار فایده علمی عسل و نحوه انتخاب بهترین انواع آن اشاره شده است.

۱. کاهش کلسترول

یکی از مزایای مهم عسل درمانی این است که ممکن است سطح کلسترول، به ویژه سطوح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را کاهش دهد، که نوع «بد» کلسترول است.

سطوح بالای لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) لیپوپروتئین (LDL) می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را در افراد افزایش دهد:

  • آنژین (درد قفسه سینه)
  • بیماری قلبی
  • حمله قلبی
  • آپوپلکسی

عسل در درمان سرفه و سرماخوردگی موثرتر از آنتی بیوتیک است

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۳ که روی افراد دارای اضافه وزن انجام شد، مشخص شد شرکت کنندگانی که روزانه ۷۰ گرم عسل طبیعی به مدت حداکثر ۳۰ روز مصرف کردند، ۵.۸ درصد کاهش کلسترول LDL را در مقایسه با افرادی که ۷۰ گرم ساکارز، نوعی ساکارز، شکر مصرف کردند، نشان دادند.

بیمارانی که عسل مصرف می کردند نیز ۱۱ درصد کاهش تری گلیسیرید را تجربه کردند که رایج ترین نوع چربی بدن است.

عسل درمانی

۲. درمان سرفه

دکتر سیوا کومار، متخصص تغذیه در مریلند، می‌گوید: مطالعات ثابت کرده‌اند که عسل به دلیل خواص ضدالتهابی خود، سرفه را تسکین می‌دهد.

مطالعه ای در سال ۲۰۲۰ تأثیر عسل را بر کودکان یک تا پنج ساله مبتلا به سرفه های شبانه بررسی کرد. شرکت کنندگان قبل از خواب از ۱۰ میلی گرم عسل اکالیپتوس، عسل مرکبات یا دارونما استفاده کردند. نتایج حاکی از بهبود قابل توجهی در سرفه در میان کودکانی بود که عسل مصرف کردند.

با این حال، عسل نباید به کودکان زیر یک سال داده شود، زیرا ممکن است منجر به مسمومیت غذایی، یک بیماری بالقوه کشنده شود.

۳. درمان انواع زخم

سیلوا کومار متخصص تغذیه می‌گوید: خواص ضد باکتریایی عسل می‌تواند به پیشگیری از عفونت‌ها و تحریک سیستم ایمنی جهت بهبودی کمک کند. عسل کاربرد موضعی نیز دارد و در درمان بیماری های مختلف مانند موارد زیر می تواند مفید باشد:

  • سوختگی و زخم
  • زخم های خارجی
  • سینوس پیلونیدال
  • و غیره

۴. درمان یبوست مزمن

دکتر مولان از نتایج تحقیقات خود متوجه شد که بهترین ویژگی عسل وجود آنتی باکتریال های قوی آن است. هیچ ماده ای در دنیا پیدا نمی کنید که از نظر خاصیت ضدعفونی کنندگی شبیه عسل باشد. جایی که زنبورها توسط آنزیم های خاصی پراکسید هیدروژن ترشح می کنند و این ماده به دلیل خاصیت استریل کنندگی شناخته شده است.

این محقق همچنین پس از بیست سال آزمایش ثابت کرد که عسل در درمان یبوست مزمن بدون هیچ گونه عارضه ای انرژی فوق العاده ای دارد.

۵. درمان سوختگی و چرک

باید گفت عسل حاوی آنتی بیوتیک های قوی است، دکتر مولان بسیاری از بیماری ها را فقط با عسل درمان می کند نه چیز دیگری. او می گویند: عسل تاثیر شگفت انگیزی در درمان سوختگی و چرک دارد و می توان آن را مستقیماً روی سوختگی ها قرار داد.

عسل برای ترمیم پوست و از بین بردن باکتری های مضر ایده آل ترین گزینه است. اکثر سوختگی ها را می توان با این ماده طبیعی درمان کرد.

۶. درمان سرطان پوست

دکتر گلنیس راند، انکولوژیست، پس از آزمایش های طولانی، چیز عجیبی در عسل پیدا کرد. او متوجه شد که عسل تاثیر شگفت انگیزی در درمان سرطان دارد. او می‌گوید: ما در درمان سرطان پوست از عسل استفاده می‌کنیم، زیرا در پوست نفوذ می‌کند و این سرطان را طوری درمان می‌کند که بهترین داروها نمی‌توانند.

او همچنین تأیید می کند که همه داروها در مقابل درمان زخم ها ناتوان بودند، اما در نهایت توانستند آن را با عسل درمان کنند. و نکته ای که تمام بیمارانی که تحت درمان با عسل قرار گرفته اند این است که در طول درمان احساس شادی می کنند، بدون عارضه و بدون درد هستند.

درمان زخم با عسل

۷. درمان زخم معده

تحقیقات علمی ثابت کرده است که عسل باعث پراکندگی و تضعیف دفاع میکروب ها می شود که به بدن در از بین بردن آنها کمک می کند.

دانشمندان اخیراً ماده ای را در عسل کشف کرده اند که از اکسیداسیون جلوگیری می کند و در نتیجه برای درمان کلسترول مفید است. دانشمندان انرژی پنهان موجود در عسل را که می تواند بیماری های صعب العلاج را درمان کند تحسین می کنند.

۸. درمان بی حسی اندام ها

عسل حاوی ویتامین B1 است که برای التهاب عصبی و بی حسی اندام ها مفید است. عسل همچنین حاوی ویتامین B2 است که برای درمان زخم های دهان، ترک خوردگی لب ها و التهاب چشم مفید است.

عسل همچنین حاوی تعدادی مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، مس، فسفر و گوگرد است و این گروه به آرام شدن وضعیت روانی بیمار مبتلا به اختلالات روانی کمک می کند.

9. انتخاب نوع مناسب عسل

انواع بسیاری از عسل ها در سراسر دنیا وجود دارد، که هر کدام از آنها از نظر ترکیبات ممکن است با دیگری کمی متفاوت باشد. برای مثال برخی از آنها لزوما برای استفاده موضعی و برخی دیگر مصرف خوراکی دارند که بهتر است با آنها آشنا باشید.

بهترین مرکز خرید عسل

متخصصان می گویند همیشه بهترین کار این است که از عسل خام و ارگانیک بدون مواد نگهدارنده، شکر افزوده یا هر نوع افزودنی دیگری استفاده کنید. این به این دلیل است که فرآوری عسل می تواند برخی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید را حذف کند.

با این حال، برای سلامتی شما بهتر است عسل خام و فرآوری نشده ای را انتخاب کنید که می توان آن را از فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کرد. بهترین فروشگاه برای خرید عسل طبیعی، فروشگاه لیان مارکت است. شما می توانید انواع مختلف سوغات بوشهر را از این فروشگاه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *