آیا خرما پیارم قیمت گرانتری نسبت به سایر خرماهای صادراتی ایران دارد؟

آیا خرما پیارم قیمت گرانتری نسبت به سایر خرماهای صادراتی ایران دارد؟

آیا خرما پیارم قیمت بیشتری نسبت به سایر خرماها دارد ؟

خرما پیارم قیمت بیشتری نسبت به دیگر خرماهای صادراتی ایران دارد. خرمای پیارُم از نظر تجاری و اقتصادی یکی از با ارزش ترین خرماهای ایران است و بازار بسیار خوبی در خارج از کشور دارد.

بیشترین حجم خرمای پیارُم سالانه به بسیاری از کشورها صادر می شود. این نوع خرما پوست نازکی دارد که هسته آن به میوه چسبیده است. این خرماها به دو دسته نیمه مرطوب یا نیمه خشک طبقه بندی می شوند. رنگ قهوه ای تیره دارد. علاوه بر این پوست این میوه چروک زیادی دارد که ظاهر میوه را دلپذیرتر می کند.

پیارُم نام یکی از گونه های کشت شده خرما در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان است. از نقاط اصلی کشت خرمای پیارُم می توان به روستاهای سرچاهان، تزرج، معادنویه، شهدادی، براباطب، روستاهای سفلی و بلند، جرار، داغ، گهکام، گنج، سید جوذر، جین و… در شهرستان حاجی آباد اشاره کرد.

خرمای پیارُم نیز گران ترین خرمای ایران است. به دلیل کیفیت خوب و بازار پسند بودن، خرما صادراتی ویژه می باشد. این محصول تاکنون مورد توجه بازارهای جهانی قرار گرفته است.

این خرما گرانترین و مجلل ترین خرمای نیمه خشک در مقایسه با سایر انواع خرما است. همچنین با ارزش ترین خرمای جهان و ایران است که این امر صادرکنندگان را به سمت صادرات در سطح وسیع سوق داده است.

میزان رطوبت خرما پیارم زیر ۱۵ درصد است. میزان رطوبت به زمان برداشت، محل کشت و آبیاری بستگی دارد. کم بودن رطوبت این خرما باعث می شود طول عمر آن بیشتر باشد و صادرات و حمل و نقل آن نیز راحت تر باشد.

خرما پیارم قیمت

ویژگی خرمای پیارُم:

  • گوشتی و نیمه خشک با ۱۵ درصد رطوبت می باشد.
  • اندازه: ۳ تا ۵ سانتی متر
  • طعم: شیرین با قند طبیعی مناسب
  • بافت: نرم و قابل انعطاف
  • انواع: حفره دار و بدون حفره
  • شرایط نگهداری: مصرف کنندگان می توانند این خرما را در دمای اتاق که دارای تهویه هوای مناسب و عاری از گرد و غبار باشد، نگهداری کنند. اما به نظر حرفه ای ما بهتر است آنها را در یخچال خنک (زیر ۵ درجه سانتیگراد) و خشک با تهویه هوای مناسب نگهداری کنید.
  • فصل برداشت: در اواخر شهریور یا اوایل مهر هر سال
  • تغذیه و مواد معدنی: پتاسیم، منیزیم، پروتئین و غیره
  • ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، ویتامین C و غیره
  • کالری: ۱۰۰ گرم خرمای خشک پیارُم حدود ۳۰۰ کالری دارد و از حدود ۷۰ درصد کربوهیدرات، ۲.۲ درصد پروتئین و ۰.۶ درصد چربی تشکیل شده است.

در ادامه بیشتر می توانید با خرما پیارم قیمت آن و نحوه خرید و مزیت های آن آشنا شوید، توصیه می کنم آن را بخوانید.

تاریخچه خرمای پیارم

بر اساس شواهد باستان شناسی، کاشت نخل خرمای پیارُم و سایر گونه ها در ایران نزدیک به ۶۰۰۰ سال رواج داشته است. بیشترین شواهد مربوط به شوش سابق بوده است. در زمان ساسانیان نیز نخل خرما در نواحی جنوبی ایران به وفور یافت می شد.

تعداد گونه های شناخته شده خرما در جهان به ۴۰۰۰ عدد می رسد که از این تعداد حدود ۴۰۰ گونه در مناطق مختلف ایران رشد می کند که از شناخته شده ترین آنها می توان به خرمای پیارُم اشاره کرد. بیشترین تفاوت های بین گونه های مختلف خرما مربوط به نوع، رنگ، آب، سطح قند، شکل و اندازه است.

توجه داشته باشید که خاک، آب، هوا و رطوبت در کشت خرما بسیار تاثیر می گذارد. برای مثال خرمای پیارُم کشت شده در شهرستان حاجی آباد با روستای سرچاهان متفاوت است.

برخی از ارقام خرما مانند شاهانی، مضافتی، کبکاب و پیارُم بسیار خوب بوده و در میان دیگر خرماها بهترین صفات را دارند.

از انواع خرمای درجه یک ایرانی می توان پیارُم را نام برد که در شهرستان حاجی آباد هرمزگان می روید. استانی در جنوب ایران (یکی از ۳۱ استان ایران) واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال بندرعباس (مرکز استان هرمزگان) و بیشتر بخاطر محصولات مرکباتش شناخته شده است و در واقع انتهای رشته کوه های زاگرس است. یکی از لذیذترین گونه های خرما در اینجا رشد می کند.

مزایای خرمای پیارُم

تولید کننده خرما پیارُم

ایران یکی از صادرکنندگان برتر خرمای پیارُم در جهان است. در ایران به ویژه در نواحی جنوبی ایران، نخلستان های زیادی برای انواع خرما از جمله خرمای پیارُم کشت می شود. تولیدکنندگان خرمای پیارُم پس از برداشت، خرما را به سردخانه منتقل می کنند و سپس خرما را در کارخانه ها دسته بندی و بسته بندی می کنند.سپس آنها آماده ارسال و صادرات هستند.

تعداد محدودی از تولیدکنندگان خرما پیارُم در ایران وجود دارد و بهتر است خرما را از تولیدکنندگان خریداری کنید تا محصولی را هم با کیفیت بالا و هم با قیمت مناسب خریداری کنید.

یکی از مزایای کشت خرما این است که شرایط کشت آن در سراسر جهان محدود است. ایران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب برای کشت این محصول از موقعیت ممتازی در جهان برخوردار است.

سهم ایران از نظر سطح زیر کشت، تولید و صادرات (مقام اول و دوم) فرصت فوق العاده ای است. در حال حاضر بخش قابل توجه بازار خرما در جهان مربوط به ایران است. البته ایران تنوع زیادی از خرماها را برای صادرات در نظر گرفته است که از مهمترین آن می توان به خرما پیارُم اشاره کرد که کیفیت عالی دارد.

چرا خرمای ایرانی در بازارهای جهانی مورد توجه واقع می شود؟

خرمای ایرانی همیشه در سراسر جهان شهرت داشته است. کیفیت بالا و طعم مطبوع خرمای ایرانی آن را از سایر انواع خرما متمایز می کند. سالانه مقدار زیادی خرمای ایران به کشورهای دیگر مانند هند و روسیه صادر می شود و در بازارهای جهانی طرفداران زیادی دارد.

یکی از خرماهای مهم و تجاری ایران خرما پیارم است که جزو خرماهای درجه یک و صادراتی محسوب می شود. خرمای پیارُم که یکی از لوکس ترین و لذیذترین خرماها می باشد از حجم صادرات بالایی برخوردار است. در بسیاری از مناطق با نام خرمای مریمی نیز شناخته می شود و به دلیل ظاهر زیبا و کشیده مورد توجه خریداران در سراسر جهان قرار گرفته است.

قیمت خرمای پیارُم

خرما پیارم قیمت متفاوتی دارد و قیمت آن به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی مانند:

  • کیفیت خرما
  • مقدار خریداری شده خرما
  • نوع بسته بندی خرما
  • مقصد
  • نحوه ارسال
  • تعرفه
  • و …

که همه در کنار هم قیمت نهایی خرمای پیارم را تعیین می کنند. بنابراین نمی توان قیمت دقیق را برای همه موارد تعیین کرد. اما همیشه می توانید از طریق واتس اپ یا ایمیل با کارشناسان فروش فروشگاه لیان مارکت تماس بگیرید و قیمت به روز خرمای پیارُم و سایر خرماها را درخواست کنید.

علاوه بر موارد گفته شده مواد معدنی و مغذی موجود در خرمای پیارُم مانند، ویتامین های A، B1، B2، B3، B5، B6، B9، C و E و همچنین مواد معدنی از جمله آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیم و غیره باعث شده تا فروش اینگونه خرما بیشتر باشد.

خرید خرما پیارم

قیمت همیشه یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری خرید بوده است، اما به غیر از قیمت، عوامل بسیار دیگری نیز همیشه در خرید خرمای پیارُم موثر بوده است. یکی از مهم ترین عوامل، سهولت خرید است. یکی دیگر از عوامل مهم کیفیت خرمای پیارُم است.

نوع بسته بندی نیز باید در نظر گرفته شود. در نظر گرفتن تمامی موارد فوق منجر به خرید خرمای پیارُم درجه یک می شود. فروشگاه لیان مارکت همواره در تلاش است تا خرما را با بالاترین کیفیت، بهترین قیمت و بسته بندی مناسب در اختیار خریداران و مشتریان خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *