خواص ویژه میوه کنار

خواص ویژه میوه کنار

یکی از میوه هایی که خواص درمانی زیادی دارد میوه کنار می باشد. کنار سبز شبیه به درخت کاج است، ولی باید بدانید که نسبت به کاج مقاوم تر می باشد. درخت این میوه حدود سه هزار سال عمر می کند و شاخه های آن به دور یکدیگر می پیچد. کنار انواع متفاوتی دارد که خواص انواع آن شبیه به یکدیگر است کنار هندی و کنار بوشهر از جمله بهترین کنارهایی هستند که خواص زیادی برای درمان بیماری دارند. از برگ های کنار نیز به دلیل مزیت هایی که دارد استفاده می کنند. بنابراین باید بدانید میوه به دست آمده از این درخت خواص بی نظیری دارد. برخی از خواص این میوه که موجب شده است بسیاری از پزشکان مصرف آن را توصیه کنند، در ادامه معرفی می کنیم.

خواص میوه کنار

برخی از اصلی ترین و مهمترین خواص میوه کنار عبارت است از :

1. تقویت استخوان

یکی از مهمترین مزیت های این میوه تقویت استخوان می باشد. به دلیل مواد معدنی مانند آهن و کلسیم که درون کنار وجود دارد، استخوان ها با استفاده از این میوه تقویت می ‌شوند بسیاری از بیماری هایی که مربوط به بالا رفتن سن مانند پوکی استخوان است با مصرف این میوه درمان می‌ شود.

2. درمان حالت تهوع در بارداری

در دوران بارداری کنار سبز برای جنین بسیار مفید است. مادرانی که در دوران بارداری دچار حالت تهوع و استفراغ می شوند، می ‌توانند برای تسکین درد شکم و حالت تهوع خود از کنار استفاده کنند. استفاده از کنار برای درمان کردن نازایی بسیار مفید می باشد. مادران باردار در ماه دوم می توانند روزانه دو عدد از این میوه را میل کنند تا از درد شکم در امان بمانند.

 

جهت خرید این سوغاتی استان بوشهر اینجا کلیک کنید

 

3. درمان ریزش مو

اگر شما می ‌خواهید بهترین میوه را برای درمان ریزش مو و رشد موهای خود استفاده کنید، باید بدانید که کنار یکی از بهترین میوه های مورد نظر به شمار می ‌رود. روغنی که درون کنار وجود دارد موجب رشد موها می گردد. خواص مربوط به بهبود رشد مو، براق کردن موها و ضخیم تر کردن مو با استفاده از این میوه موجب شده است که افراد روزانه از آن استفاده کنند.

4. سلامتی مغز

سلامتی مغز یکی دیگر از مزیت ها و خواص مهم میوه کنار می ‌باشد. ترکیبات فعالی درون این میوه وجود دارد که کمک می کند سطح گلوتامات درون مغز کاهش یابد. افزایش سطح گلوتامات موجب صرع می ‌شود. به همین دلیل با کاهش پیدا کردن گلوتامات، مغز با بسیاری از بیماری هایی که مربوط به آلزایمر و غیره می باشد مبارزه خواهد کرد. به همین دلیل سلامت مغز تضمین می گردد.

میوه کنار

5. بهبود حافظه

یکی دیگر از خواص این میوه بهبود حافظه می باشد. طبق مطالعاتی که روی این میوه انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که عصاره این میوه برای تشکیل سلول ‌های عصبی مزیت زیادی دارد. در صورتی که سلول های عصبی تقویت شوند اختلالات مربوط به حافظه در مغز شکل نمی‌ گیرد. تمامی ترکیبات این میوه کمک می ‌کند که مغز در برابر تشنج محافظت شود. عصاره تخم کنار خاصیت زیادی دارد که یکی از خواص آن جلوگیری از آلزایمر است.

6. کاهش استرس

از دیگر مزیت های مربوط به میوه کنار، کاهش دادن اضطراب و استرس است. این میوه اضطراب و افسردگی را بر اساس ترکیباتی که دارد کاهش می دهد. ترکیبات میوه بدن را آرام می‌ کند و تاثیر زیادی روی هورمون های استرس زا می گذارد تا آنها را کاهش دهد.

7. درمان التهابات

بسیاری از افراد می ‌توانند برای التهاب احتمالی این میوه را استفاده کنند. روغن درون کنار خواص ضد التهابی دارد. به همین دلیل برای تسکین ماهیچه و مفاصل مزیت زیادی از خود نشان می ‌دهد. کنار جریان خون را بهبود می بخشد و درد عضلات را کاهش می ‌دهد.

8. درمان بی خوابی

هر یک از افرادی که به بی ‌خوابی دچار هستند می ‌توانند این میوه را به صورت روزانه میل کنند تا سیستم عصبی خود را آرام نمایند. در واقع با آرام کردن سیستم عصبی، افراد می ‌توانند بی‌خوابی خود را درمان کنند. از آنجایی که ساپونین درون این میوه وجود دارد به عنوان یکی از میوه های آرامش بخش و خواب آور آن را می ‌شناسند.

میوه کنار

9. از بین بردن سموم شیر مادر

اگر مادر می خواهد بهترین و با کیفیت ترین شیر را به فرزند خود دهد، می تواند برای از بین بردن سموم شیر از این میوه استفاده کند. از آنجایی که مادر در معرض آلاینده‌ های محیط زیست قرار می گیرد ممکن است که شیرش حاوی مواد مضر مانند سرب آرسنیک و غیره شود. مصرف کردن کنار کمک می کند تمامی عناصر سمی درون شیر از بین برود.

10. درمان تنبلی تخمدان

آن دسته از خانم هایی که دچار تنبلی تخمدان و کیست تخمدان هستند می توانند از میوه کنار استفاده کنند. عصاره این میوه برای درمان کیست تخمدان موثر می باشد. کنار برای درمان کردن سرطان تخمدان مزیت زیادی دارد. اگر شما از جمله افرادی هستید که فشار خون تان به طور دائم بالا می ‌رود می توانید برای تنظیم کردن فشار خون از کنار استفاده کنید.

11. تسکین دهنده فشار خون

کنار به عنوان یکی از مواد ضد آتروژن عمل می نماید. تمامی رسوبات چربی که درون رگ‌ های خونی وجود دارد با استفاده از کنار از بین می ‌رود. به همین دلیل فشار خون تحت کنترل در می آید. میزان پتاسیم درون این میوه زیاد است. به همین دلیل رگ های خونی آرامش پیدا می‌ کنند.

12. تقویت کردن سیستم ایمنی بدن

برای تقویت کردن سیستم ایمنی بدن میوه کنار مزیت زیادی دارد. این میوه علاوه بر اینکه دارای پلی ساکارید است می ‌تواند تمامی رادیکال های آزاد را خنثی کند تا سیستم ایمنی بدن افزایش پیدا کند. تقویت کردن سیستم ایمنی بدن موجب می گردد که بدن بتواند در برابر بسیاری از بیماری‌ ها مقابله کند.

خواص میوه کنار

13. درمان کردن مشکلات پوستی

شما می توانید برای درمان کردن مشکلات پوستی به صورت روزانه از کنار استفاده کنید. میوه کنار سرشار از ویتامین می باشد. اگر شما این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید می توانید پوست خود را ترمیم نمایید. کنار کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد. بسیاری از مشکلات پوستی مانند تحریکات پوستی، اگزما، آکنه و … با مصرف این میوه برای پوست به وجود نمی ‌آید. همچنین شما باید به خوبی بدانید که برای جلوگیری کردن از چین و چروک و همچنین زخم ها می توانید از کنار استفاده نمایید.

14. درمان کردن مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی با استفاده از کنار بهبود بخشیده خواهد شد. پلی ساکاریدهای زیادی درون کنار وجود دارد. کنار موجب تقویت پوشش روده می گردد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که هر یک از مشکلات گوارشی با استفاده از کنار درمان می شود. مواد درون این میوه به عنوان یکی از مواد غذایی برای تمامی باکتری های مفید روده عمل خواهد کرد. کنار را اگر با فلفل و نمک مخلوط کنید می‌‌ توانید برای درمان سوء هاضمه از آن استفاده نمایید. نفخ معده با استفاده از کنار درمان می شود. بسیاری از افرادی که به سرطان روده مبتلا می شوند، می توانند با استفاده از کنار سبز شدت بیماری خود را کاهش دهند.

خواص میوه کنار

15. کنترل وزن و کاهش وزن

اگر شما می ‌خواهید بهترین میوه را برای کنترل وزن خود استفاده کنید باید بدانید که کنار،خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از فیبر می باشد، باید به خوبی بدانید که فیبر تاثیر زیادی روی کاهش کالری دارد. اگر شما خوراکی های فیبردار را استفاده کنید احساس سیری می‌ کنید. این میوه که فیبر زیادی دارد کالری کمی به رژیم غذایی تان اضافه می‌ کند. به همین دلیل وزن شما کنترل خواهد شد.

16. تصفیه سازی خون

برای تصفیه کردن خون، میوه کنار مزیت زیادی دارد. این میوه عناصری مانند آلکالوئیدها، ساپونین ها، تریپلوئید ها و …. را درون خود جای داده است. به همین دلیل برای از بین بردن سم خون، کنار مزیت زیادی دارد. اگر شما می‌خواهید گردش خون را در بدن خود افزایش دهید می توانید به صورت روزانه از این این میوه استفاده کنید.

کنار هندی

17. جلوگیری از سرطان

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌ اند که کنار برای جلوگیری کردن از سرطان مزیت زیادی دارد. کنار دارای ویتامین های زیادی است که به عنوان یک میوه ضد سرطانی شناخته می شود. پلی ساکارید ها و اسیدهای تریپتیلین درون این میوه وجود دارد که کمک می‌ کند ساختار های سلولی سرطان از بین بروند.

18. درمان یبوست

اگر شما دچار یبوست می شوید می توانید به صورت روزانه ۲ الی ۳ عدد از کنار استفاده کنید. مقدار بالایی از فیبر درون این میوه وجود دارد. فیبر کنار کمک می کند حرکت روده تنظیم شود و تمامی مشکلات جدی برای یبوست درمان گردد. محققان ثابت کرده ‌اند که تعداد کمی از این میوه را اگر استفاده کنید می ‌توانید از مشکل یبوست در امان بمانید.

19. درمان دیابت و قند خون

ویتامین های زیادی درون کنار وجود دارد که موجب کاهش حساسیت به انسولین می شود. بنابراین آن دسته از افرادی که به دیابت مبتلا هستند، می توانند از کنار استفاده نمایند. روزانه یک الی دو عدد از کنار سبز استفاده نمایید تا دیابت را کنترل نمایید.

چگونه از میوه کنار استفاده کنیم ؟

برای استفاده کردن از کنار باید بدانید که روش های متفاوتی وجود دارد که شما بر اساس هر یک از روش ها می توانید میوه کنار را جهت درمان بسیاری از بیماری هایی که بیان کردیم استفاده کنید. توجه داشته باشید که زمان استفاده از کنار جهت درمان بیماری های متفاوت باید میزان استفاده از آن را بر اساس استاندارد مشخص شده تنظیم کنید. در واقع شما تعداد زیادی از این میوه را نباید به صورت روزانه استفاده کنید. در صورت استفاده بیش از اندازه از کنار شاید به بدن خود آسیب برسانید. برخی از روش های استفاده از میوه کنار عبارت است از :

کنار سبز

1. شما قادر خواهید بود که کنار را به صورت خشک و تازه برای میان وعده خود انتخاب کنید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که کنار به صورت خشک شده و تازه استفاده می‌ شود و مزیت های آن با خشک شدن از دست نمی ‌رود.

2. بسیاری از افراد از کنار سبز ترشی تهیه می‌ کنند و در کنار وعده ‌های غذایی خود آن را مصرف می نمایند. برای تهیه ترشی کنار باید تمامی نکات مربوط به تهیه ترشی را رعایت کنید تا خواص کنار از بین نرود.

3. بسیاری از افراد برای تهیه آبمیوه و مارمالاد از کنار استفاده می‌ نمایند.

4. چای کنار یکی از بهترین چای های گیاهی به شمار می ‌رود که مزیت زیادی برای سلامتی دارد.

5. کنار یک میوه خاص با طبعی سرد رو به معتدل می باشد که به عنوان دفع کننده بلغم شناخته می شود. افرادی که دچار ورم روده و زخم معده هستند باید کنار را با یک قاشق چایخوری هسته سائیده پس از غذا میل نمایند.

6. افرادی که دچار دیابت می باشند باید حداکثر روزانه ۵ عدد از این میوه را میل کنند.

7. افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند تنها ۵۰ گرم از کنار را همراه با عرق کاسنی و عرق بیدمشک باید میل نمایند. برای تهیه شربت خلط آور جهت درمان سرفه می توانید ۵۰ گرم کنار را همراه با ۵۰ گرم خرما، انجیر و کشمش در آب بجوشانید و میل کنید.

کنار بوشهر

8. برای درمان کردن خارش پوست شما می توانید ۵۰ عدد کنار را به صورت ناشتا بجوشانید و با سکنجبین مخلوط کنید و میل نمایید. در صورتی که کنار خشک شود می ‌توانید آن را با عسل مخلوط نمایید و در محلی که خارش و کهیر دارید بمالید.

9. جهت درمان مخملک از کنار استفاده می‌ شود. برای بسیاری از سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه هستند کنار مزیت زیادی دارد.

10. افرادی که دارای فشار خون بالا هستند می ‌توانند برای کنترل کردن فشار خون خود ۵۰ گرم از کنار را همراه با ۵۰ گرم زرشک مخلوط کنند و این مخلوط به دست آمده را بعد از غذا میل نمایند.

11. افرادی که مبتلا به سرگیجه و سردرد هستند به مدت ۱۴ روز می ‌توانند ۵ عدد کنار میل نمایند.

12. افرادی که دچار سنگ مثانه هستند می‌ توانند کنار را در آب بجوشانند و به مدت ۷ روز صبح ناشتا میل نمایند.

13. افرادی که دچار کمردرد هستند می توانند روزانه ۱۰ عدد از کنار را به مدت ۷ روز میل کنند.

جمع بندی

به دلیل مزیت های بی نظیری که از کنار دریافت می ‌شود بسیاری از افراد به صورت روزانه از این میوه استفاده می نمایند. شما می توانید جهت پیشگیری بسیاری از بیماری‌ ها و همچنین درمان برخی بیماری ‌ها، کنار را روزانه استفاده کنید. جهت استفاده از این میوه باید مقدار آن را به صورت اصولی تنظیم نمایید. در واقع برای درمان و پیشگیری انواع بیماری ها نیاز است که مقدار مشخص شده ‌ای از کنار را روزانه استفاده کنیم. همچنین می توانید این میوه را با دیگر ترکیبات گیاهی به صورت همزمان استفاده نمایید تا تاثیر چندین برابر از آن دریافت کنید.

 


sources

www.conserve-energy-future.com

www.ncbi.nlm.nih.gov

www.fao.org

www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *