خرما تزیین شده در کجا استفاده می شود؟

خرما تزیین شده در کجا استفاده می شود؟

مصارف خرما تزیین شده چیست؟

خرما تزیین شده بهترین و ایده آل ترین گزینه برای استفاده در مراسم و مناسبت‌های مذهبی است. البته جدا از مراسمات مذهبی از خرمای تزیین شده می توان در انواع مختلف مهمانی ها نیز استفاده کرد.

تزیینات ممکن است به نظر تزیینی به نظر برسند که در کنار بشقاب قرار گرفته اند یا روی خرماها هستند، اما نقش مهمی در خوردن خرما و فرآوری های حاصل از آن دارند. تزیینات که معمولاً از یک جزء خوراکی تشکیل شده اند، خرما را درخشان و جذاب می کنند. همچنین سرنخی از طعم غذا می دهند، طعم خرما را تکمیل می کنند یا فضای خالی موجود در ظرف را پر می کنند.

تزیینات خرما بسته به نوع خرما (خرما پلو، حلوای خرما، کلوچه خرما، شیرینی خرما، خرمای توپی) می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. مغزی ها، سبزی ها، انواع توت ها، میوه های خرد شده، سس ها یا تکه های سبزیجات از تزیینات احتمالی خرما هستند.

خرما تزیین شده مورد علاقه بسیاری از افراد است. برخی از افراد ترجیح می دهند خرما را در کنار سایر مواد مغذی میل کنند تا طعم آن را به نوعی متفاوت تر کنند. دلایل زیادی برای تزیین خرما وجود دارد که در ادامه به مهمترین این دلایل اشاره می کنیم.

مهمترین دلایل تزیین خرما

خرید خرما تزیین شده

جاذبه ی بصری

شما قبل از خوردن خرما یا فرآوری های حاصل از آن با چشمان خود آن را تجربه می کنید. همچنین چاشنی آن یک لکه رنگ به چشمان شما اضافه می کند تا طعم آن به زبان شما برسد یا بو به بینی شما برسد. تزیینات می تواند رنگ های دیگری به خرما اضافه کند تا از نظر بصری جذاب به نظر برسند.

تصور کنید درون یک بشقاب سفید مقداری خرما چیده اید بدون هیچ گونه تزیینی، چقدر ملایم به نظر می رسد. حتی ساده‌ترین تزیین‌ها هم باعث می‌شود خرمای شما از همان غذا بدون تزیین، اشتها آورتر به نظر برسد.

تقویت طعم

اضافه کردن مواد دیگر مانند مغز پسته و یا غیره به عنوان تزیینات می تواند طعم خرما را تقویت و یا آن را تا حدودی تغییر دهد. برای مثال ارده که با غذاهای مختلف سرو می شود نه تنها رنگ خرما را تغییر می دهد، بلکه می تواند برای طعم دادن به محصولات درست شده از خرما نیز استفاده کند. علاوه بر این می تواند مزایای سلامتی خرما را نیز نسبت به قبل افزایش دهد. خرما تزیین شده نسبت به خرمای بدون تزیین طعم متفاوت تری دارد که مورد علاقه بسیاری از افراد است.

یک شاخه نعناع در بالای یک دسر درست شده از خرما؛ به آرامی طعم باطراوت این گیاه را به خرما اضافه می کند. به همین دلیل مهم است که چاشنی هایی را انتخاب کنید که مکمل غذایی خوبی برای خرما باشند و بتوانند طعم آن را عوض کنند.

پرکننده بشقاب

برخی از بشقاب ها حتی پس از چیدمان خرما خالی به نظر می رسند و این موضوع می تواند مصرف کننده را کمی دلسرد کند. چاشنی ها می توانند خرما را دلپذیر تر کنند و تزئینات اضافه نیز می توانند فضای خالی یک بشقاب را پر کنند.

یک تکه کوچک خرما وسط یک بشقاب بزرگ ناچیز به نظر می رسد، اما تزیین بشقاب با ارده، بادام خرد شده ریز، پسته خرد شده ریز، گردوی خرد شده ریز کنجد و پودر نارگیل، انواع مغزی ها، سبزی ها و غیره باعث می شود خرمای شما جذاب تر به نظر برسد.

شناسایی بهتر

برخی از محصولات خرمایی فقط با نگاه کردن به آن به راحتی قابل شناسایی نیستند. به عنوان مثال، تشخیص اینکه آیا کلوچه ای که در ویترین مغازه می بینید از خرما تهیه شده یا از سایر مواد غذایی، می تواند دشوار باشد. هر دو مورد شاید بافت و رنگ یکسانی داشته باشند. ام افزودن شیره خرما یا گذاشتن تکه هایی از خرما کنار آن می تواند به مصرف کننده کمک کند تا بفهمد چه چیزی می خورد.

خرما تزیین شده تنوع بسیار زیادی دارد. در مناطق مختلف کشورمان به روش های مختلف آن را تزیین می کنند که بسیار جالب است. در ادامه مهمترین مواد مورد استفاده برای تزیین خرما را بررسی خواهیم کرد.

قیمت خرما تزیین شده

بهترین مواد برای تزیین خرما چیست؟

خرما تزیین شده می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در رژیم غذایی انسان باشد. این میوه به دلیل محتوای منحصر به فرد خود می تواند نقش مهمی در سلامت و تغذیه انسان ایفا کند. این ماده غذایی شامل انواع مواد کاربردی و زیست فعال مانند کاروتنوئیدها، آنتوسیانین ها، فنولیک ها، آنتی اکسیدان ها و فیبرهای غذایی است. همگی این موارد دارای ویژگی های ضد تومور، ضد زخم، ضد میکروبی و تعدیل کننده ایمنی هستند.

علاوه بر این، خرما تزیین شده به عنوان یک غذای مغذی و کاربردی در نظر گرفته می شود. در مقایسه با رژیم غذایی معمولی، چند عدد خرما می تواند نیاز روزانه ما به مواد مغذی را برآورده کند. در نتیجه مصرف خرمای تزیین شده به شدت توصیه می شود.

برای تزیین خرما می توان از مواد غذایی مختلف استفاده کرد برای نمونه:

  • هل و گلاب و زنجبیل
  • گل سرخ
  • پسته و نارگیل و دارچین
  • مغز آجیل به خصوص مغز گردو
  • پنیر همراه با برگ‌های تازه نعنا یا ریحان
  • شیره خرما یا عسل
  • یک غنچه گل یا کنجد
  • برگ آناناس و یا سایر سبزی‌ها
  • و …

نوع ماده ای که برای تزیین خرما استفاده می کنید کاملا سلیقه ای بوده و متناسب با سلیقه خود می توانید آن را تزیین کنید. در حال حاضر در اقصی نقاط کشور رسوم خاصی برای تزیین خرما وجود دارد. معمولا برای مراسمات مذهبی خرما را با پودر نارگیل تزیین می کنند.

فروش خرما تزیین شده

فواید مهم خرمای تزیین شده چیست؟

خرما تزیین شده حاوی فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که می توانند از سلول ها و سایر ساختارهای بیولوژیکی در برابر اثرات مضر رادیکال های بدون اکسیژن محافظت کنند. در نتیجه، گزارش شده است که مصرف خرما با انواع مختلف چاشنی های طبیعی مانند پسته، بادام، گردو، ارده و پودر نارگیل در برابر بدخیمی های روده بزرگ، پروستات، سینه، آندومتر، ریه و پانکراس محافظت می کند.

همچنین خرما تزیین شده در برابر دژنراسیون ماکولا که در بین افراد مسن شایع است، از شما محافظت می کند.

پتاسیم جزء ضروری مایعات سلولی و بدن است که به تنظیم ریتم قلب و فشار خون کمک می کند و بنابراین از سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب محافظت می کند، شما می توانید پتاسیم مورد نیاز خود را با مصرف خرما تزیین شده به دست بیاورید.

خرما تزیین شده دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی و همچنین به دلیل دارا بودن فنول بالا، توانایی پیشگیری از التهاب مزمن و سایر اختلالات را دارد. خرما به دلیل دارا بودن فیبر و فنول بالا می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک کند.

فنولیک های تولید شده از خرما تزیین شده به دلیل خاصیت تعدیل کننده ایمنی ضد آلرژیک می توانند پاسخ ایمنی بیش از حد حساس را کاهش دهند. واکنش های ضد التهابی با تنظیم مسیرهای پیش التهابی که یکی از خواص تعدیل کننده ایمنی فنولیک ها است، القا می شود.

و در پایان برای خرید خرما تزیین شده با قیمت مناسب توصیه می کنیم به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *