میزان تاثیر خرما برای دیابت چقدر است؟

میزان تاثیر خرما برای دیابت چقدر است؟

آیا دیابتی ها می توانند خرما بخورند؟

برای دیابت مفید است، خرما میوه های طبیعی شیرینی است که معمولا دسترسی به آن آسان است. افرادی که از کم خونی و دیابت رنج می برند به خوردن خرما توصیه می شوند. با وجود شیرینی که دارد برای دیابت مفید است.

دلیل اینکه از دیابتی‌ها خواسته می‌شود از مصرف غذاهای پرکالری و قند پرهیز کنند این است که ممکن است سطح قند خون آنها را بالا ببرد. سطح قند خون در بدن انسان توسط انسولین، هورمونی که توسط دیابتی ها ضعیف تولید می شود، تنظیم می شود. در غیاب مقادیر کافی انسولین، گلوکز در بدن مصرف نمی شود و سطح آن در جریان خون بیماران دیابتی بالا می رود.

به گفته متخصصان، افراد دیابتی نیز می توانند از فیبر بالای خرما بهره مند شوند. به طور متوسط، یک دیابتی مجاز است تا ده درصد از کل کالری رژیم خود را از خرما به طور منظم دریافت کند. خوردن ۳ عدد خرما می تواند تا حدودی این نیاز را برای افراد دیابتی تامین کند.

خرما از فیبر غذایی، آهن، پتاسیم، ویتامین B، B6، A و K، تانن، مس، منیزیم، منگنز، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ریبوفلاوین تشکیل شده است. همه آنها به بهبود متابولیسم بدن شما کمک می کنند. بیایید به صورت کامل آنها را بررسی کنیم و ببینیم آیا خرما برای دیابت مفید است یا خیر.

فیبر غذایی موجود در خرما

فیبر غذایی به کاهش فشار خون و التهاب کمک می کند. همچنین مصرف فیبر نامحلول به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک زیادی می کند.

آهن موجود در خرما:

آهن به تولید گلبول های قرمز سالم که مسئول حمل اکسیژن در رگ های شما هستند کمک می کند. آهن خرما برای دیابت مضر نیست و شما می توانید از این میوه نیز استفاده کنید تا به تولید گلبول های قرمز کمک کنید.

پتاسیم موجود در خرما:

فقط بیماران دیابتی که از نوعی بیماری کلیوی رنج می برند باید در مصرف پتاسیم مراقب باشند زیرا سطوح بالای آن باعث اختلال در عملکرد کلیه آنها می شود. تا آنجا که به سایر دیابتی ها مربوط می شود، لازم نیست نگران این موضوع باشید.

خرما برای دیابت

ویتامین B1 موجود در خرما:

وقتی صحبت از دیابتی ها می شود، تیامین، یعنی ویتامین B1 از شما در برابر آسیب عصبی که ممکن است به دلیل دیابت با آن مواجه شوید، محافظت می کند.

ویتامین B6 موجود در خرما:

این ویتامین به داشتن سیستم عصبی سالم کمک می کند و در درمان نوروپاتی دیابتی مفید است. با مصرف خرما برای دیابت تا حد زیادی می توانید ویتامین B6 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

ویتامین A موجود در خرما:

ویتامین A با مبارزه با رتینوپاتی دیابتی به شما کمک می کند بینایی خود را حفظ کنید، وضعیتی که منجر به از دست دادن بینایی برای افراد مبتلا به دیابت می شود. اگر دکتر تشخیص داده باشد که شما نیاز به ویتامین A دارید می توانید مصرف خرما را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ویتامین K:

ویتامین K پروتئین ها و کلسیم را فعال می کند که به لخته شدن خون کمک می کند. بنابراین باید گفت خرما برای دیابت در مقایسه با شیرین کننده های صنعتی مناسب تر است.

مس:

مس موجود در خرما به کاهش بسیاری از مشکلات بیوشیمیایی مانند اکسیداسیون بیش از حد بافت و گلیکوزاسیون آسیب‌دهنده پروتئین در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

منیزیم:

منیزیم به کاهش شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند، زیرا زمانی که فردی از دیابت رنج می برد، منیزیم خود را به دلیل سطح بالای قند خون از دست می دهد.

منگنز:

منگنز به تنظیم سطح قند خون بدن شما کمک می کند. مصرف خرما برای دیابت باید تحت نظر دکتر شما صورت بگیرد. اگر دچار بیماری دیابت هستید، مصرف خرمای شما باید به صورت کنترل شده از این میوه استفاده کنید.

ویتامین B5:

ویتامین B5 به عنوان اسید پانتوتنیک شناخته می شود، خطر مشکلات عصبی و احساس سوزش در پا را کاهش می دهد که در بیماران دیابتی رایج هستند.

ویتامین B2:

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 برای بهبود متابولیسم بدن و ارتقای سلامت کلی سیستم عصبی شناخته شده است.

خرما شگفت انگیز است زیرا سرشار از فیبر و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. افراد دیابتی می توانند از فواید خرما لذت ببرند.

بهترین نوع خرما برای دیابت

چرا توصیه می شود به جای شیرین کننده مصنوعی از خرما برای دیابت استفاده شود؟

از سلامت روده تا مبارزه با دیابت، دلایل بسیاری وجود دارد که چرا باید خرما را در برنامه غذایی خود قرار دهید. در واقع، دکتر آشیما چوپرا، متخصص تغذیه، خرما را ماده غذایی مناسب و مفید برای سلامت کلی انسان ها می داند.

یکی از دلایلی که گفته می شود خرما برای دیابت خوب است، این است که فیبر محلول خرما کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد. فیبر با این کلسترول متصل می شود و از جذب آن در جریان خون جلوگیری می کند. این باعث می‌شود که رسوبات چربی کلسترول در شریان‌های شما تجمع نکند که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان داده اند که فیبر محلول ممکن است به کنترل سطح قند خون و کاهش فشار خون نیز کمک کند.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که آنتی اکسیدان های خرما این توانایی را دارند تا تری گلیسیرید، چربی موجود در خون شما را کاهش دهند. دقت داشته باشید که اگر تری گلیسیرید بالا می تواند بیماری قلبی را در انسان ها افزایش دهد.

به طور کی باید گفت خرما دارای GI (شاخص گلایسمیک) پایینی است، به همین دلیل احتمال کمتری دارد مصرف خرما بتواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. به همین دلیل انتخاب خرما برای افراد دیابتی می تواند گزینه مطمئن و ایده آلی باشد.

خرما ممکن است یک درمان لذت بخش و ایمن برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت باشد. فرد می تواند خرما را به عنوان میان وعده یا به عنوان شیرین کننده همراه با نوشیدنی خود بخورد.

آیا خرما برای دیابت از نظر تغذیه ای مناسب است؟

کنترل سطح قند خون در میان افراد مبتلا به دیابت می تواند چالش برانگیز باشد و معمولاً به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می شود که مراقب مصرف کربوهیدرات خود باشند. خرما با توجه به محتوای کربوهیدرات بالایی که دارد ممکن است نگرانی هایی را ایجاد کند.

اما با این حال، زمانی که خرما در حد اعتدال مصرف شود، در صورت ابتلا به دیابت، خرما می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

یک خرمای خشک تقریباً ۲ گرم فیبر یا ۸ درصد از ارزش روزانه (DV) را دارد. این موضوع مهم است، زیرا فیبر غذایی به بدن شما کمک می کند تا کربوهیدرات ها را با سرعت کمتری جذب کند که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است. هر چه کربوهیدرات ها کندتر هضم شوند، احتمال افزایش قند خون شما پس از خوردن غذا کمتر می شود.

فروش خرما

خرما برای دیابت از نظر تغذیه ای می تواند مناسب باشد، زیرا همانطور که دیدید خوص زیادی دارد و می تواند به کنترل دیابت کمک کند. اگر دیابت دارید سعی کنید به سراغ شیرین کننده های صنعتی نروید و از شیرین کننده های طبیعی مانند خرما استفاده کنید.

در واقع خرما باعث می شود کربوهیدرات های موجود در غذای شما کمی آهسته تر هضم شوند و بیشتر به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند.

اگر قصد خرید خرمای خوب را دارید، توصیه می کنیم از فروشگاه لیان مارکت این محصول را خریداری کنید. این فروشگاه معتبر و قابل اعتماد است و در خرید خرمای خوب به شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *