آیا بررسی های علمی صورت گرفته نشان دهنده این است که عسل ضد سرطان است یا خیر؟

آیا بررسی های علمی صورت گرفته نشان دهنده این است که عسل ضد سرطان است یا خیر؟

عسل ضد سرطان است یا خیر؟

آیا عسل ضد سرطان است؟ ما همیشه درباره درمان سرطان با عسل می شنویم، پس حقیقت علمی این جمله چیست؟ برای اطلاع از این موضوع تصمیم داریم به صورت تخصصی آن را در این پست بررسی کنیم.

عسل ضد سرطان است و به بیماران سرطانی آسیبی نمی رساند بلکه در پیشگیری و نیز درمان آن موثر است. دانشمندان با خوردن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، اثربخشی آنتی اکسیدان ها را در بسیاری از انواع سرطان ثابت کرده اند.

عسل طبیعی حاوی طیف وسیعی از ترکیبات است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، از جمله فیتوکمیکال ها، فلاونوئیدها و اسید اسکوربیک. با این حال، ترکیب و اثرات ضد سرطانی عسل بسته به منبع شهد، گونه های زنبور عسل، آب و هوا، منطقه جغرافیایی متفاوت است. همچنین میزان پردازش و همچنین بسته بندی و ذخیره سازی.

عناوینی که قرار است در این پست به آن بپردازیم عبارت است از:

1. درمان سرطان با عسل: آیا ممکن است؟

2. نحوه پیشگیری و درمان سرطان با عسل

3. آیا عسل به تنهایی در درمان سرطان موثر است؟

درمان سرطان با عسل: آیا ممکن است؟

بله می توان گفت عسل ضد سرطان بوده و در درمان سرطان برای برخی افراد موثر است، اما برای همه نه این به دلیل ماهیت بدن، نوع تومور و مراحلی است که تومور سرطانی به آن رسیده است.

در ادامه به دنباله ای مهم از یک مطالعه علمی اشاره خواهیم کرد که مکانیسم اثر عسل را برای کمک به درمان برخی از انواع سرطان توضیح می دهد:

درمان سرطان عبارت است از تحریک مرگ سلول هایی که به طور غیر طبیعی رشد کرده اند.

درمان سرطان با عسل: آیا ممکن است؟

معمولا این کار در سه مرحله و به صورت منظم انجام می شود که عبارت است از:

1. مرحله القاء: مرحله ای است که طی آن سیگنال های سلول به سیگنال هایی تبدیل می شوند که مغز را ترغیب می کند تا از شر آنها خلاص شود.

2. مرحله موثر: مرحله ای است که در طی آن مرگ سلول های سرطانی شروع و از طریق مقاومت بدن به نتیجه می رسد.

3. مرحله تخریب: این مرحله زمانی است که میتوکندری سلول سرطانی را تجزیه می کند تا بدن را از شر آن خلاص کند.

عسل طبیعی به مرگ سلول های سرطانی کمک می کند و موضوع از طریق توانایی ترکیبات عسل در ایجاد تغییرات زیر در تومور انجام می شود:

ترکیبات عسل میتوکندری را دپولاریزه می کند که مصرف انرژی سلول های سرطانی را کاهش می دهد و این امر مرگ آنها را تحریک می کند.

همانطور که در این مطالعه ذکر شد عسل ضد سرطان است. ترکیبات عسل باعث فعال شدن کاسپاز و همچنین افزایش سطح برش پلی ریبوز پلیمراز (PARP) به ویژه در سلول های سرطانی روده بزرگ می شود. در واقع کاسپاز و پلی ریبوز پلیمراز ترکیباتی هستند که در کاهش بیماری نقش دارند.

ترکیبات عسل با اصلاح پروتئین های موجود در سلول های سرطانی باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

نحوه پیشگیری و درمان سرطان با عسل

توانایی ترکیبات عسل در پیشگیری و درمان سرطان ناشی از توانایی آن در ایجاد موارد زیر در بدن است:

تولید آنتی اکسیدان را افزایش می دهد

عسل طبیعی حاوی فنل ها و فلاونوئیدها است و این دو ترکیب بسیار مفید هستند، زیرا باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان های شناخته شده در بدن می شوند که می توانند رادیکال های آزاد را نابود و از بروز انواع سرطان ها پیشگیری و یا آنها را درمان کنند.

افزایش ایمنی بدن

بدنی که ایمنی ضعیفی دارد بیشتر از سایرین در معرض سرطان قرار می گیرد. بنابراین خوردن عسل ممکن است بدن را از شر این ضعف خلاص کند و به آن قدرت هایی بدهد که به پیشگیری از سرطان کمک می کند. معمولا تحقیقات ثابت کرده است که سرطان در گروه هایی با ایمنی پایین بیشتر دیده می شود؛ مانند:

1- دیابتی ها

2- بیماران ایدز

3- بیماران مبتلا به عفونت های مزمن ناشی از ویروس ها و باکتری های مختلف

عسل ضد سرطان

درمان زخم

عسل طبیعی می تواند در درمان انواع مختلف زخم تاثیر گذار باشد و به مرور زمان آن را بهبود ببخشد. زخم های مزمن در ایجاد سرطان نقش بسیار زیادی دارند، بنابراین عسل به دلیل داشتن ترکیبات زیاد می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.

برجسته ترین انواع سرطان که عسل می تواند از آن پیشگیری کند یا به درمان آن کمک کند عبارتند از:

1- سرطان خون

2- سرطان پستان

3- سرطان روده بزرگ

4- سرطان آندومتری

5- سرطان دهانه رحم

6- سرطان دهان

آیا عسل به تنهایی در درمان سرطان موثر است؟

از نظر پزشکی و علمی نمی‌توان عسل را تنها درمان سرطان دانست، زیرا در برخی از انواع آن مفید و در موارد حاد تر زیاد تاثیر گذار نیست. از این رو باید توجه داشت که درمان اصلی سرطان شامل روش‌های زیادی مانند شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی و … است.

عسل طبیعی تاثیر خوبی نیز روی برخی از سرطان ها دارد مانند، سرطان دهان، سرطان رحم و غیره. با این که تحقیقات نشان داده است که عسل ضد سرطان است اما باید همواره از دستورالعمل پزشک خود پیروی کنید.

عسل طبیعی علاوه بر پیشگیری از سرطان می تواند در هنگام شیمی درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. اثرات شیمی درمانی را می توان با عسل خنثی کرد، زیرا سطح هموگلوبین در طول شیمی درمانی کاهش می یابد و عسل می تواند به جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از شیمی درمانی در حین مصرف کمک کند.

این محصول باعث کاهش میزان کم خونی و سایر عوارضی می شود که ممکن است بیمار از ادامه درمان تجربه کند.

خرید عسل درجه یک

خواص عسل

نتایج شگفت انگیزی که اخیراً توسط تیمی از محققان برجسته در کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات به دست آمده است، تأثیر مثبت عسل را در درمان سرطان، به ویژه اگر روزانه با معده خالی مصرف شود، تأیید می کند.

این مطالعه شواهد علمی ارائه کرد مبنی بر اینکه عسل استخراج شده از شهد جمع آوری شده توسط زنبورها، علاوه بر اثربخشی آن در کاهش سرطان، به طور موثری از رشد انواع مختلف سلول های سرطانی از جمله سرطان سینه، پوست و روده جلوگیری می کند.

عسل طبیعی مناسب برای پیشگیری و درمان سرطان را همراه با دیگر سوغات بوشهر می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه لیان مارکت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *