فواید درمانی عسل طبیعی برای زخم معده

فواید درمانی عسل طبیعی برای زخم معده

عسل طبیعی برای زخم معده

عسل طبیعی برای زخم معده فوق العاده مناسب و کارساز است. امروزه ناراحتی های معده یکی از شایع ترین مشکلات در بین مردم است و این بیماری ها به قدری شایع هستند که می توان در اکثر افراد مشکلات معده و گوارشی از جمله نفخ، زخم معده، رفلاکس، یبوست و عفونت معده را دارید.

عسل طبیعی از دیرباز به عنوان یک ماده طبیعی و درمانی موثر برای اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار می گرفته است. طبق تحقیقات، عسل به دلیل دارا بودن آنزیم ها و اسیدهای عالی، روی باکتری های دستگاه گوارش اثر می گذارد و از فعالیت آنها جلوگیری می کند و در نتیجه بیماری های گوارشی را درمان می کند.

از طرفی عسل با داشتن آهن و منگنز فراوان به هضم غذا کمک کرده و از ترشح اسیدهای اضافی جلوگیری می کند. بیماری ها مشکلات معده از جمله عواملی است که بر سلامت انسان تأثیر می گذارد و ممکن است هنگام خوردن هر غذایی برای او آزاردهنده و باشد.

عسل طبیعی برای زخم معده می تواند هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت و بدون عوارض مفید باشد. در این مطلب به اختلالات معده به خصوص زخم معده و درمان آن با عسل طبیعی می پردازیم.

زخم معده چیست و علائم آن چه می تواند باشد؟

زخم معده وضعیتی است که در آن زخم ها در پوشش داخلی معده یا قسمت اول روده کوچک (اثنی عشر) ظاهر می شوند. از نظر علمی نیز به فرسایش موضعی غشای مخاطی پوشاننده معده، زخم معده گفته می شود.

برخی از افراد مبتلا به زخم ممکن است علائمی نداشته باشند، اما علائم زخم می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد سوزش در ناحیه میانی یا بالای معده بین غذا یا در شب
  • درد شدید در وسط شکم به سمت بالا
  • پفک
  • سوزش سردل
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • مدفوع تیره یا سیاه (به دلیل خونریزی)
  • استفراغ
  • کاهش وزن

درمان زخم معده با عسل

علل به وجود آمدن زخم معده

مردم قبلاً فکر می کردند که استرس یا غذاهای خاص می تواند باعث ایجاد زخم شود. اما محققان هیچ مدرکی برای حمایت از این نظریه ها پیدا نکردند. در عوض، مطالعات دو علت اصلی زخم را نشان داده اند:

۱- هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori)

۲- داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)

عسل و زخم معده

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد مغذی در زمینه قند و پروتئین است و خاصیت ضد باکتریایی دارد. امروزه تحقیقات نشان می دهد که بیشتر زخم های معده در اثر عفونت با نوعی باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شوند.

این باکتری همچنین می تواند اسید معده را افزایش دهد که می تواند به بافت معده آسیب برساند و در نهایت منجر به زخم معده شود. عسل با خاصیت ضد باکتریایی خود باعث کاهش و مهار عفونت های ناشی از فعالیت این باکتری ها می شود.

عسل طبیعی همچنین رشد باکتری های معده را متوقف می کند. مطالعات نشان داده است که عسل طبیعی در درمان زخم معده اثر موثرتر و ماندگارتری نسبت به داروهای شیمیایی دارد.

عسل طبیعی به دلیل خواص درمانی قوی خود برای درمان زخم معده استفاده می شود. اگرچه عسل تمایل به اسیدی دارد، اما حاوی مواد معدنی اسیدی و اساسی بسیاری است که عسل را به ماده ای مناسب برای خنثی کردن اسیدیته معده تبدیل می کند.

عسل طبیعی حاوی ترکیبات درمانی بسیاری مانند ارگانیک است که برای درمان زخم معده می تواند مناسب باشد. اسیدها و قندها و آنزیم های موجود در عسل برای جلوگیری از میکروب های بیماری زا که باعث ایجاد زخم معده می شوند، بسیار مناسب مفید هستند.

از نظر پزشکی و با توجه به تحقیقات و آزمایشات انجام شده عسل طبیعی برای زخم معده مفید است. عسل طبیعی بافت های اطراف زخم را تغذیه می کند، بنابراین منجر به بهبود سریع زخم معده می شود. تعدادی از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که درمان با عسل باعث کاهش درد و سوزش می شود.

عسل اصل

مطالعات علمی در رابطه با عسل و زخم معده چه می گویند؟

شواهد علمی موجود در مورد درمان زخم معده با عسل مفید بودن آن را ثابت می کند. در اینجا خلاصه‌ای از مطالعات انجام شده در این زمینه را مشاهده می‌کنید:

بر اساس یک بررسی علمی که به فواید بالقوه عسل می پردازد، عسل ممکن است به طور خاص به مبارزه با هلیکوباکتر پیلوری، نوعی باکتری که می تواند باعث زخم معده شود، کمک کند. بر اساس نتایج علمی عسل در واقع به تحریک بازسازی لایه مخاطی در دیواره معده کمک کند.

مطالعات اولیه مبنی بر آن است که عسل طبیعی برای زخم معده مفید است. در طب سنتی نیز از این مواد همواره در درمان زخم معده استفاده شده است.

برخی افراد وقتی قندهایی مانند عسل مصرف می کنند، به ندرت از افزایش اسید معده شکایت می کنند. فروکتوز، گلوکز و ساکارز، همگی ۷۵ تا ۸۰ درصد عسل را تشکیل می‌دهند و برای دستگاه گوارش بخصوص معده مفید هستند.

مکانیسم اثر عسل در مقابله با زخم معده

اعتقاد بر این است که عسل به دلیل توانایی بالقوه ای که دارد می تواند به مبارزه با زخم معده کمک کند:

۱. مقاومت در برابر برخی از انواع میکروب ها و باکتری ها

عسل طبیعی ممکن است به از بین بردن بسیاری از انواع قارچ ها و باکتری ها از جمله هلیکوباکتر پیلوری که یکی از شایع ترین علل زخم معده است کمک کند. این مزیت بالقوه عسل به موارد زیر نسبت داده می شود:

عسل طبیعی pH پایینی دارد و عسل حاوی آنزیم گلوکز اکسیداز است که پراکسید هیدروژن تولید می کند. ماده ای که ممکن است به مبارزه با برخی از انواع باکتری ها و قارچ ها مانند باکتری هایی که باعث زخم معده می شوند کمک کند.

عسل حاوی ترکیبات شیمیایی است که ممکن است به ایجاد یک محیط نامناسب برای رشد برخی از انواع باکتری ها و مخمرها کمک کند.

دقیقاً به همین دلیل، گاهی اوقات از عسل طبیعی برای استریل کردن زخم ها و محافظت از آنها در برابر عفونت استفاده می شود.

خرید عسل طبیعی

۲. تسریع در بهبود زخم معده

فواید درمانی عسل برای زخم معده ممکن است ناشی از توانایی عسل برای تسریع در بهبود زخم‌ها، چه در روده یا سایر نواحی بدن باشد.

عسل طبیعی دارای خواص دیگری است که ممکن است آن را به یکی از دستورالعمل های طبیعی برای بهبود بافت های آسیب دیده تبدیل کند، مانند: باکتری ها و قارچ ها

عسل طبیعی یک ماده اسیدی است، بنابراین ممکن است به تحریک آزاد شدن اکسیژن از بافت‌های ناحیه زخم کمک کند که باعث بهبود این بافت‌ها می‌شود. بنابراین، استفاده از عسل ممکن است به کاهش برخی از علائم مرتبط با زخم ها مانند: مقاومت در برابر بوی بد و چرک و تسکین درد کمک کند.

جهت خرید سوغات بوشهر و خرید عسل طبیعی این منطقه می توانید به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید. مطمئن باشید یکی از مفید ترین عسل ها برای درمان زخم معده عسل طبیعی استان بوشهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *