۱۳ مزیت برتر عسل طبیعی برای صورت

۱۳ مزیت برتر عسل طبیعی برای صورت

آشنایی با برخی از مهمترین فواید عسل طبیعی برای صورت

عسل طبیعی برای صورت بسیار مفید است و به عنوان یک محصول طبیعی مراقبت از پوست استفاده می شود زیرا فاقد مواد شیمیایی است.

قرن هاست که زنان و مردان برای التیام زخم های خود و نیز برای مراقبت از پوست خود از عسل طبیعی استفاده می کنند؛ زیرا عسل یک آنتی اکسیدان و یک ضد باکتری قوی است.

عسل طبیعی سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، سدیم، گوگرد، آهن، کلر، فسفات و ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین B3، ویتامین B2، ویتامین B1، ویتامین 5 است؛ بنابراین، عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی برای پوست صورت است و به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و در نهایت ظاهر کلی پوست صورت شما را بهبود می بخشد.

عسل می تواند کاربرد های مختلفی دیگری نیز داشته باشد که مهمترین آن عبارت است از:

۱. تسریع در بهبود زخم های صورت

استفاده از عسل به صورت موضعی روی پوست صورت ممکن است به تسریع بهبودی بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی کمک کند. اگر قسمتی از صورت شما دچار زخم شده باشد می توانید به سرعت و با کمک عسل طبیعی آن را بدون هیچگونه عوارضی درمان کنید.

فواید بالقوه عسل طبیعی برای صورت به دلیل غنی بودن آن از انواع ترکیبات شیمیایی و مواد مغذی است که ممکن است به عقیم سازی زخم ها و مبارزه با عفونت های مختلف پوستی کمک کند.

۲. ضد پیری

مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که عسل می تواند به حفظ جوانی و شادابی پوست صورت برای مدت طولانی تری کمک کند. عسل حاوی ترکیبات خاص و منحصر به فرد است که می توان برای موارد زیر مناسب باشد:

  • محافظت از پوست صورت در برابر عفونت های مختلف که ممکن است به تسریع ظهور علائم پیری کمک کند
  • به تعویق انداختن بروز چین و چروک

۳. بهبود ظاهر اسکارها

عسل خام طبق ماهیت خود حاوی درصد کمی پراکسید هیدروژن است، ماده ای که ممکن است رنگ پوست صورت را روشن کند.

بنابراین، استفاده از ماسک عسل می تواند به روشن شدن رنگ اسکارها و رنگدانه های پوست صورت کمک کند. توجه کنید شما با کمک عسل می توانید جای جوش های روی پوست صورت را نیز درمان کنید.

۴. درمان آکنه صورت

عسل ناخالصی ها را از پوست صورت جذب می کند. منافذ پوست را پاکسازی می کند و از آنجایی که یک ضدالتهاب طبیعی است به عنوان یک آرام بخش و درمان کننده پوست عمل می کند.

۵. درمان چین و چروک

عسل طبیعی یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند لایه بالایی پوست را مرطوب و از آن محافظت کند. با مصرف عسل طبیعی برای صورت می توانید باعث کاهش خشکی، سوزش و حساسیت شوید و به نوعی چین و چروک را نیزکاهش دهید.

فواید عسل برای صورت

۶. روشن کننده پوست

عسل طبیعی برای صورت خوب است، زیرا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد از بسیاری جهات به روشن شدن پوست کمک می کند، از پوست در برابر میکروب ها محافظت می کند و مرطوب کننده است.

۷. لایه برداری پوست صورت
خاصیت عسل به دلیل داشتن لایه برداری از پوست است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و مواد مغذی است.
عسل طبیعی و جوش شیرین را مخلوط کنید تا به عنوان درمانی برای بازسازی سلول های مرده پوست عمل کند. با این کار، عسل به شما پوستی درخشان می دهد.

۸. تسکین پوست سوخته صورت

عسل طبیعی پتانسیل زیادی برای مرطوب کردن پوست در معرض نور یا سوختگی دارد، زیرا به عمق پوست نفوذ می کند. البته گونه های مختلفی از عسل طبیعی برای صورت وجود دارد که می تواند تاثیر گذاری متفاوتی داشته باشد و شما باید نوع مناسب آن را استفاده کنید.

عسل طبیعی دارای خواص ضد التهابی برای تسکین سوختگی های پوستی است. وقتی عسل با ژل آلوئه ورا مخلوط می شود خواص مورد نیاز شما را فراهم می کند. ترجیح است این درمان را روزانه دنبال کنید.

۹. پوست درخشان

یکی از فواید عسل طبیعی برای پوست صورت این است که به داشتن پوستی درخشان و زیبا کمک می کند. از آنجایی که عسل دارای خواص ضد ضد باکتریایی، مرطوب کننده طبیعی و آنتی اکسیدان است، همه این عوامل به شما در داشتن پوست درخشان کمک می کند.

درخشان کردن پوست صورت با عسل

۱۰. عسل لب ها را بزرگتر نشان می دهد

شما می خواهید اندازه لب ها را به طور طبیعی افزایش دهید می توانید روزانه قبل از خواب عسل را روی لب ها بمالید با گذشت زمان متوجه خواهید شد که لب ها انعطاف پذیرتر و بزرگتر شده اند.

برای این کار می توانید یک تکه پنبه را به عسل آغشته کنید و چند دقیقه آن را روی لب ها بمالید. مصرف عسل طبیعی برای صورت شما را از شر پوست نازک لب خلاص می کند و لب های شما را پف کرده نشان می دهد.

۱۱. منبع آنتی اکسیدان

عسل طبیعی به عنوان یک آنتی اکسیدان فوق العاده عمل می کند که نقش شگفت انگیزی در محافظت از پوست صورت در برابر آسیب اشعه های ماوراء بنفش خشن، به ویژه با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آسیب های پوستی و پیری زودرس که حتی می تواند باعث سرطان پوست شود، ایفا می کند.

مصرف عسل از داخل پوست در برابر تاثیر رادیکال های آزاد که باعث آسیب پوست می شود محافظت می کند.

۱۲. درمان برخی از بیماری های پوستی روی صورت

استفاده منظم از ماسک عسل می تواند به درمان یا تسکین علائم مرتبط با برخی بیماری ها و مشکلات پوستی کمک کند، مانند:

  • درماتیت آتوپیگ یا اگزما
  • قرمزی پوست
  • پسوریازیس
  • و غیره

فواید عسل در این زمینه به این دلیل است که حاوی مواد و ترکیبات طبیعی است که دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است.

عسل درمانی

۱۳. دیگر فواید عسل برای صورت

ماسک صورت عسل ممکن است فواید بالقوه دیگری برای زیبایی و سلامتی داشته باشد، مانند:

  • مرطوب کننده پوست خشک، از آنجایی که عسل ذاتاً یک مرطوب کننده است، به این معنی که علاوه بر جذب رطوبت از هوای اطراف و قفل شدن آن در لایه های پوست، به پوست کمک می کند رطوبت خود را حفظ کند.
  • منافذ پوست صورت را سفت می کند و اندازه آنها را کاهش می دهد.
  • پوست صورت را نرم کرده و بافت آن را بهبود می بخشد.-
  • پوست صورت را تمیز کرده و شما را از شر سلول های مرده پوستی که ممکن است روی سطح پوست جمع شده باشند خلاص می کند.
  • کاهش ترشحات چربی در پوست صورت و جذب چربی های طبیعی پوست که ممکن است به بهبود ظاهر صورت کمک کند، به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند.
  • محافظت از پوست صورت در برابر نور مضر خورشید و برخی آلاینده های محیطی که ممکن است روی پوست صورت تاثیر منفی بگذارد.

و در پایان اگر به دنبال عسل طبیعی درجه یک و سوغات بوشهر با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می کنیم به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *