کالری خرما چقدر است و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

کالری خرما چقدر است و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

آیا کالری خرما مضر است یا مفید؟

کالری خرما می تواند برای تغذیه انسان ها مفید باشد. وقتی مردم در مورد کالری خرما صحبت می کنند، منظورشان چیست؟

کالری را در واقع باید یک واحد اندازه گیری دانست، اما کالری طول یا وزن را اندازه گیری نمی کند. کالری خرما یک واحد انرژی است. انرژی که باعث سلامتی شما می شود و شما را برای فعالیت های روزمره خود آماده می کند.

کالری برای بدن شما بد نیست

بدن شما برای انجام فعالیت های مختلف در طول روز به انرژی نیاز دارد؛ شما می توانید این انرژی را از راه خوردن میوه ها به دست بیاورید. توجه داشته باشید کالری موجود در انواع نوشیدنی ها و دیگر مواد غذایی امروزی مانند فست فود ها می تواند وزن شما را بیشتر کند و عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشد. البته با توجه به آزمایشاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که کالری خرما باعث افزایش وزن نمی شود.

یک کالری رژیمی حاوی ۴۱۸۴ ژول انرژی است. شما می توانید میزان کالری مورد نظر خود را از میوه خرما به دست آورید؛ زیرا که به طور متوسط، یک وعده ۱۰۰ گرمی خرما حاوی ۳۱۴ کیلو کالری است.
مصرف ۱۰۰ گرم خرما یا یک مشت خرما هر روز برای دریافت تمام مواد مغذی ضروری ایده آل است، اگرچه مقدار مصرف ممکن است بر اساس نیاز کالری و شرایط سلامت زمینه ای از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. البته می توانید از یک متخصص تغذیه در مورد اینکه روزانه چند خرما باید بخورید بپرسید.

بدن انسان یک سیستم بیوشیمیایی بسیار پیچیده با فرآیندهای پیچیده ای است که تعادل انرژی را تنظیم می کند.

میوه های مختلف مسیرهای بیوشیمیایی مختلفی را طی می کنند که برخی از آنها ناکارآمد هستند و باعث می شوند انرژی (کالری) به عنوان گرما از بین برود، اما میوه خرما می تواند کالری مورد نیاز بدن انسان ها را تامین کند و برای آنها مفید باشد.

کالری خرما

آیا کودکان می توانند از خرما و کالری آن بهره مند شوند؟

خرما جدا از مواد معدنی و ویتامین ها بهترین منبع برای دریافت کالری برای کودکان شما است. بیشترین کالری خرما مربوط به کربوهیدرات است، کربوهیدرات می توانند برای بدن کودکان در حال رشد مفید باشند و از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کنند.

تعداد کالری مورد نیاز همه کودکان یکسان نیست. افراد متابولیسم های متفاوتی دارند که انرژی را با سرعت های متفاوتی می سوزاند و برخی افراد سبک زندگی فعال تری نسبت به دیگران دارند؛ بنابراین مقدار کالری ثابت برای کودکان وجود ندارد؛ اما یک محدوده توصیه شده برای اکثر کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال وجود دارد: ۱۶۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری در روز، بسته به میزان فعالیت آنها.

شما می توانید این مقدار کالری را از خرما دریافت کنید، بدون این که کودکان شما دچار اضافه وزن شوند. مقدار کالری خرما برای کودکان شما مناسب است و هیچ گونه عوارضی برای آن ثبت نشده است.

وقتی دختران به سن بلوغ می رسند، دختران نسبت به قبل به کالری بیشتری نیاز دارند. وقتی پسران و دختران وارد سن بلوغ می شوند، ممکن است به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز نیاز داشته باشند، به خصوص اگر بسیار فعال باشند.

اما چه دختر باشند و چه پسر، بچه‌هایی که فعال هستند و زیاد حرکت می‌کنند، نسبت به بچه‌هایی که این کار را نمی‌کنند، به کالری بیشتری نیاز دارند. شما در هر دو صورت می توانید کالری خرما را برای آنها در نظر بگیرید.

اگر بیش از نیازتان کالری مصرف کنید، بدن کالری اضافی را به چربی تبدیل می کند. چربی بیش از حد می تواند منجر به اضافه وزن و سایر مشکلات سلامتی شود. اگر نگران اضافه وزن خود هستید توصیه می شود برای تامین میزان کالری مورد نیاز خود از خرما استفاده کنید.

کالری موجود در میوه خرما چه مزیت هایی دارد؟

غذاهای پر کالری مانند نوشابه های شیرین، آب نبات و فست فود به سرعت کالری زیادی اضافه می کنند. در عوض، استفاده از خرما می تواند یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای شما ایجاد کند و شما را از دریافت کالری اضافه و مضر دور کند.

بدن شما برای حفظ ضربان قلب و تنفس ریه ها و تامین انرژی به کالری نیاز دارد. به عنوان یک انسان، بدن شما همچنین برای رشد و تکامل به کالری و مواد مغذی از انواع غذاها نیاز دارد. حتی بدون اینکه به آن فکر کنید حتی با پیاده روی یا مرتب کردن رختخواب، بدن شما به صورت اتوماتیک مقداری کالری می سوزانید.

شما باید با خوردن مواد مقوی مانند خرما این مقدار کالری از دست رفته را در طول روز جبران کنید؛ بنابراین بهترین و ایده آل ترین راه استفاده از میوه خرما است.

مقدار کالری خرما نیز می تواند متفاوت باشد، زیرا خرما گونه های مختلفی دارد. اگر می خواهید انرژی مفید در طول روز دریافت کنید خرما مصرف کنید، این یک توصیه خوب از سوی پژوهشگران است. مطالعات زیادی تاکنون درباره خرما صورت گرفته که همگی نشان از فواید خرما دارد.

اگر می خواهید از مقدار کالری خرمایی که خریداری می کنید با خبر باشید اطلاعات روی بسته بندی را مطالعه کنید. کالری در اطلاعات تغذیه ای روی بسته بندی خرما ذکر شده است.

به این نکته مهم دقت کنید که کالری برای سلامت انسان ضروری است. کلید مصرف کالری خرما، مقدار مناسب آن است.

هر فرد بسته به سن، جنس، سایز و سطح فعالیت روزانه به مقادیر متفاوتی کالری نیاز دارد. با مراجعه به پزشک متخصص می توانید مقدار کالری مورد نیاز خود را بسنجید.

خرید خرما

آیا با مصرف خرما می توان مقدار مورد نیاز کالری روزانه را به دست آورد؟

غذاهای پرانرژی اما کم ارزش کالری خالی تولید می کنند، اما در عوض کالری خرما مفید است و باعث رشد بدن و سلامتی می شود. بیشتر مردم کالری را فقط با غذا و نوشیدنی مرتبط می دانند، اما هر چیزی که حاوی انرژی باشد کالری دارد مانند میوه خرما.

توجه کنید اصطلاحات “کالری زیاد” و “کالری کم” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند؛ اما این گمراه کننده است. محتوای کالری که در برچسب مواد غذایی توضیح داده شده است به کیلوکالری اشاره دارد. به عنوان مثال مقدار ۱۰۰ گرم خرما می تواند به میزان ۳۱۴ کیلو کالری تولید کند.

میزان توصیه شده کالری دریافتی در روز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • سلامت عمومی کلی
  • نیاز به فعالیت بدنی
  • رابطه ی جنسی
  • وزن
  • ارتفاع
  • فرم بدن
  • کالری و سلامتی

برای زنده ماندن انسان ها به کالری نیاز دارند. بدون انرژی، سلول های بدن می میرند، قلب و ریه ها می ایستند و اندام ها قادر به انجام فرآیندهای اساسی مورد نیاز برای زندگی نخواهند بود. مردم این انرژی را می توانند روزانه از میوه خرما جذب کنند.

کالری خرما سریع جذب شده و می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت های مختلف انسان ها را تولید کند. اگر انسان ها روزانه مقدار مناسبی خرما مصرف کنند، می توانند کالری خوبی جذب کرده و احتمالاً زندگی سالمی داشته باشند.

قیمت خرما

تعداد کالری موجود در خرما به ما می گوید که چه مقدار انرژی بالقوه دارد. خرما علاوه بر تامین کالری مورد نیاز بدن مزیت های فراوانی دارد مانند:

  • تقویت ریشه موها
  • جلوگیری از چربی شکم
  • جلوگیری از پوست خشک، زبر، پیری یا هر گونه اختلال پوستی
  • جلوگیری از افزایش وزن
  • جلوگیری از بیماری های قلبی
  • تقویت قوای جنسی زنان و مردان
  • و …

خرید خرما با قیمت مناسب؟

همانطور که دیدید خرما سرشار از کالری است. شما با مصرف روزانه خرما می توانید کالری مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگر قصد خرید خرما را دارید پیشنهاد می کنیم به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید تا با قیمت مناسب این محصول را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *