آیا ترکیبات عسل طبیعی برای زخم و بهبودی سریع آن موثر است؟

آیا ترکیبات عسل طبیعی برای زخم و بهبودی سریع آن موثر است؟

مقدمه درباره عسل طبیعی برای زخم

منحصر به فرد بودن عسل طبیعی برای زخم به دلیل ترکیب متیل گلیوکسال و خواص ضد باکتریایی آن است. این ترکیب برای سلول های باکتری سمی است و مولکول کوچکی است که به راحتی می تواند وارد پوست و باکتری ها شود و از تکثیر آنها جلوگیری کند و یا حتی آنها را نابود کند.

آیا تا به حال در مورد کاربردهای دارویی عسل چیزی شنیده اید؟ آیا تا به حال در مورد رابطه بین التیام زخم و عسل چیزی شنیده اید؟ پاسخ این سوالات و اطلاعات دیگر در این پست مطرح خواهد شد. در ادامه موضوعات مختلفی مورد بحث قرار خواهد گرفت که عبارتند از:

1. فواید عسل برای درمان زخم ها و مشکلات پوستی

2. عسل و کمک به بهبود زخم

3. عسل چگونه به بهبود زخم ها کمک می کند؟

4. نحوه استفاده از عسل برای درمان زخم ها

5. آیا کیفیت عسل به بهبود زخم ها کمک می کند؟

فواید عسل برای درمان زخم ها و مشکلات پوستی

عسل طبیعی برای زخم مفید و موثر است، زیرا عسل اهداف درمانی و زیبایی شناختی دارد. همچنین برای التیام زخم ها و محافظت از آنها در برابر عفونت توسط باکتری ها یا میکروب ها مناسب است.

عسل طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی است زیرا PH یا تغییرات pH را متعادل می کند و اکسیژن و ترکیبات ترمیم کننده را برای درمان زخم ها تحریک می کند.

از جمله فواید عسل برای زخم ها این است که اسیدیته یا تغییر در pH ممکن است باعث بهبودی شود زیرا عسل دارای pH بین ۳.۲ تا ۴.۵ است و هنگامی که روی زخم ها استفاده می شود PH اسیدی خون را تشویق می کند تا اکسیژن آزاد کند که برای بهبود زخم و PH اسیدی مهم است.

فواید عسل برای زخم

عسل طبیعی می تواند موادی مانند پروتئازها را در زخم ایجاد شده کاهش دهد. کاهش این مواد به روند بهبود زخم کمک می کند. البته قندی که به طور طبیعی در عسل وجود دارد، آب را از بافت‌های آسیب‌دیده خارج می‌کند که به فشار اسمزی معروف است و تورم را کاهش می‌دهد. همچنین این عامل جریان غدد لنفاوی را برای التیام زخم‌ها تحریک می‌کند تا به جلوگیری از تکثیر آنها کمک کند.

عسل طبیعی دارای اثر ضد باکتریایی بر روی باکتری هایی است که معمولاً در زخم هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) و انتروکوک های مقاوم به وانکومایسین (VRE) یافت می شود و بخشی از این مقاومت ممکن است به دلیل اسمزی بودن آن باشد.

متخصصان از عسل برای درمان زخم های مزمن و سایر آسیب ها استفاده می کنند. متخصصان از عسل برای درمان انواع زخم ها مانند جای جوش، سوختگی، زخم های غیر التیام دهنده، زخم های سینوسی، وریدی و پای دیابتی استفاده می کردند.

عسل و کمک به بهبود زخم

از عسل طبیعی در طب سنتی برای درمان استرس و تنش، اختلالات خواب، مشکلات بینایی، بوی بد دهان، زخم معده، اسهال، چاقی و عفونت های پوستی استفاده می شد.

در زمان‌های اخیر، کاربردهای دیگری از عسل پدیدار شده است که شاید معروف‌ترین آن‌ها ارتباط بین عسل و ترمیم زخم است.

یکی از فواید عسل برای زخم‌های ناشی از عمل‌های جراحی مانند زخم‌های زایمان سزارین است. عسل حاوی آنتی‌باکتری‌هایی است که می‌توانند محل زخم را ضدعفونی کرده و روند بهبود بافت را تسریع کنند.

فواید دارویی عسل از زمان های قدیم ظاهر شده است، از مصر تا چین، یونان تا خاورمیانه. جوامع قدیمی که از آن به عنوان داروی گلودرد و گاهی برای درمان زخم ها استفاده می شد.

اما پس از گذشت زمان و با پیشرفت علم شواهد و گزارش های موجود ثابت کرد که عسل به بهبود زخم کمک می کند؛ و امروزه در مراکز پزشکی مختلف برای درمان زخم های مختلف از عسل استفاده می کنند، به ویژه در انواع خاصی از سوختگی ها. مطالعات نشان می دهد که زخم های بعد از استفاده عسل سریعتر بهبود می یابند.

درمان زخم با عسل طبیعی

عسل چگونه به بهبود زخم ها کمک می کند؟

عسل طبیعی دارای ترکیباتی است که به باکتری ها اجازه رشد نمی دهند و همین عامل برای درمان های بیماری های عفونتی و غیره مناسب هستند. این ماده دارای اثر ضد باکتریایی بر روی زخم ها است که باعث می شود در بهبود زخم بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، خاصیت اسیدی دارد و این خواص باعث کاهش حضور آنزیم هایی می شود که روند بهبود زخم را کند می کنند. علاوه بر این، قند موجود در عسل به جذب آب از بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند که به نوبه خود پف‌کردگی را تسکین می‌دهد و جریان مایع لنفاوی را تحریک می‌کند تا روند بهبود زخم را افزایش دهد.

نحوه استفاده از عسل برای درمان زخم ها

برای هر گونه سوختگی یا بریدگی که ممکن است جدی باشد، بدتر شود یا به اندازه کافی سریع التیام نیابد، می توانید با مشورت پزشک از عسل استفاده کنید.

زخم های جزئی را می توان با پانسمان های دارویی عسل که بدون نسخه در داروخانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسد درمان کرد. این پانسمان ها به شرح زیر استفاده می شوند:

1. جهت استفاده از عسل طبیعی برای زخم، ابتدا باید دست های خود را خوب بشویید.

2. عسل را روی یک گاز استریل قرار دهید، سپس گاز را روی زخم قرار دهید.

3. در صورت عمیق بودن زخم توصیه می شود ابتدا عسل روی آن گذاشته سپس گاز طبی قرار دهید.

4. قبل از استفاده از عسل روی زخم باید با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا وضعیت سلامتی او اجازه می دهد یا خیر.

عسل طبیعی

آیا کیفیت عسل به بهبود زخم ها کمک می کند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، انواع خاصی از عسل وجود دارد که بیش از سایرین به بهبود زخم کمک می کند، موارد زیر توصیه می شود:

  • عسل باید عسل دارویی باشد تا از حضور باکتری یا سایر مواد افزودنی یا وجود مواد حساسیت زا جلوگیری شود.
  • اگرچه عسل از رشد باکتری ها حمایت نمی کند، اما نوع تقلبی آن می تواند برعکس زخم ها را بدتر کند، بنابراین باید عسل ارگانیک خریداری کنید.
  • از عسل به صورت کرم استفاده نکنید که باعث جذب مگس ها و حشرات می شود. سعی کنید بعد از استفاده با یک گاز استریل آن را بپوشانید.
  • لازم به ذکر است که عسل مذکور برای استعمال روی زخم است نه خوردن.

برای کسانی که در جستجوی بهترین فروشگاه تخصصی فروش عسل طبیعی هستند، بهترین و معتبرترین فروشگاه در این زمینه از دیدگاه ما لیان مارکت است. شما می توانید سوغات بوشهر را از این مرکز با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *