عسل و سرگیجه در طب سنتی و جدید

عسل و سرگیجه در طب سنتی و جدید

عسل و سرگیجه و آنچه باید درباره آنها بدانید

عسل و سرگیجه، شاید بارها این کلمات را از زبان پزشکان متخصص و یا از زبان افراد بومی مناطق مختلف شنیده باشید. این ماده ارزشمند فواید زیادی برای سرگیجه و افسردگی دارد، زیرا حاوی عناصر مهم و ضروری برای خون در بدن انسان است.

علاوه بر طب سنتی در تب جدید نیز برای درمان سرگیجه ازسوی متخصصان عسل همواره توصیه می شود. البته ابتدا باید علل به وجود آمدن سرگیجه در افراد مختلف را تشخیص داد و سپس به درمان آن پرداخت.

پاسخ افراد به کلمه سرگیجه از فردی به فرد دیگر متفاوت است، برخی از آن برای توصیف احساس عدم تعادل و سبکی سر و برخی برای توصیف احساس چرخش اجسام در اطراف خود و به دلیل علائم سرگیجه استفاده می کنند.

سرگیجه ممکن است تا حدودی مبهم و ناشی از عوامل زیادی باشد، ممکن است زمان زیادی طول بکشد یا زمان آن کم باشد. آزمون و خطاهای زیادی وجود دارد که به شما می کند از شر سرگیجه خلاص شوید.

عسل و سرگیجه

علل زیادی باعث به وجود آمدن سرگیجه در افراد می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاروکسیسمال (BPPV)
  • کم خونی
  • اختلالات عصبی مرکزی
  • داشتن یک نوع سرطان
  • بیماری حرکتی که ممکن است همراه با سوار شدن در ماشین، هواپیما، قایق یا هر وسیله حمل و نقل دیگری باشد
  • خستگی ناشی از کم خوابی یا بیماری
  • آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید
  • افسردگی، میگرن یا اضطراب
  • سرماخوردگی
  • کمبود قند خون
  • مشکلات گوارشی داخلی
  • فشار خون پایین
  • گردش خون نامتعادل
  • مصرف داروهای خاص
  • سکته مغزی

عسل بهترین پیشنهاد برای درمان سرگیجه است. یک ماده کاملا طبیعی است که می تواند در درمان مشکلات گوارشی، قند خون، کم خونی، فشار خون، پاروکسیسمال که از عوامل مهم سرگیجه هستند مفید باشد.

عسل برای سرگیجه

برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری های جسمی یا کمبود برخی ویتامین ها احساس تهوع و عدم تعادل می کنند. در اینجا اهمیت و فواید عسل برای سرگیجه را برای شما توضیح می دهیم که به تثبیت آن کمک می کند.

این ماده طبیعی و پر فایده می تواند شما را از شر عدم تعادل خلاص کند. بسیاری از افراد در زمان های مختلف بدون دلایل پزشکی ظاهری دچار سرگیجه می شوند، در این موارد برخی پزشکان توصیه می کنند برای محافظت از بدن در برابر علائم اختلالات مختلف از جمله درمان سرگیجه به برخی گیاهان و مواد طبیعی متوسل شوند.

حاوی قندهای طبیعی است که انرژی بدن را تامین می کند و در نتیجه از سرگیجه جلوگیری می کند. علاوه بر این عسل برای کاهش افت قند خون که یکی از مهم ترین عوامل سرگیجه است، می تواند ایده آل ترین گزینه باشد.

فواید عسل برای سرگیجه

فواید عسل

سرگیجه یک بیماری نیست بلکه منجر به بی ثباتی یا از دست دادن تعادل می شود و می تواند باعث غش شود و از علائم بیماری های دیگر مانند فشار خون پایین، بیماری عضله قلب، اختلالات عصبی، کم خونی، آلرژی و هیپوگلیسمی (فشار خون پایین) است.

بنابراین به دلیل قندهای طبیعی موجود در عسل می تواند به سرعت سطح انرژی شما را افزایش دهد و از سرگیجه جلوگیری کند. همچنین عسل می تواند از افت قند خون که یکی از علل شایع سرگیجه است جلوگیری کند.

می‌تواند سرگیجه علاوه بر بسیاری از فعالیت‌های روزانه‌ای که انجام می‌دهیم بر تعادل ما تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از علائم سرگیجه و بدتر نشدن علائم، با ما همراه باشید تا با دلایل سرگیجه و میزان تاثیر عسل بر درمان آن آشنا شوید.

آیا عسل سرگیجه را درمان می کند؟

باید گفت عسل یک دستور العمل فوق العاده است که می تواند به شما در حل مشکل سرگیجه کمک کند زیرا حاوی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن عمل می کند و بدن را قادر می سازد در برابر بیماری ها و عفونت ها مقاومت کند.

عسل علاوه بر اینکه حاوی درصد زیادی از مواد مغذی مفید است. بدن شما را هیدراته می کند و باعث می شود احساس انرژی زیادی داشته باشید.

همچنین عسل حاوی قند طبیعی است که به افزایش انرژی و شادابی کل بدن کمک می کند و از سرگیجه جلوگیری می کند و همچنین از افت قند خون که شایع ترین علل سرگیجه است جلوگیری می کند.

پزشکان و متخصصان تغذیه در مورد مصرف عسل و میزان توصیه شده عسلی که فرد می تواند در یک روز بدون آسیب رساندن به سلامتی مصرف کند آزمایشات زیادی انجام داده اند و تنها به دو قاشق غذاخوری محدود شد و ترجیحاً قاشق اول در وعده صبحانه و قاشق دوم هنگام خواب مصرف شود تا از سرگیجه جلوگیری کند.

از آنجایی که آنتی اکسیدان های موجود در عسل از اکسیداسیون سلولی جلوگیری می کند، علاوه بر ویتامین ها و فروکتوز موجود در آن می تواند میزان کالری مورد نیاز برای شما را نیز فراهم کند.

روش مصرف عسل برای درمان سرگیجه

برای درمان سرگیجه از طریق دستورالعمل های خانگی آسان و ساده می توانید استفاده کنید. مثال؛ مخلوط عسل و بادیان به خلاص شدن از شر سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ کمک می کند، زیرا به بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

همچنین شما می توانید برای درمان سرگیجه دو قاشق غذاخوری عسل و سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز مصرف کنید. متخصصان می گویند این نوع ترکیب باعث افزایش جریان خون در بخش مغز انسان ها می شود و برای درمان سرگیجه بسیار مناسب است.

می توانید دو قاشق غذاخوری عسل را با آب لیمو در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و برای درمان سرگیجه از این نوشیدنی بنوشید. عسل یک درمان طبیعی بدون عوارض جانبی تاثیرگذار است که در فرهنگ بسیاری از مناطق دیده می شود به خصوص جنوب کشور مانند بوشهر.

یک قاشق چای خوری عسل را با یک نوشیدنی دارچینی مخلوط کنید و نوشیدنی را یک بار در صبح به مدت چند هفته بنوشید.

عسل به روش های مختلف استفاده می شود، در واقع عسل و سرگیجه یک درمان خانگی با کمترین هزینه ممکن است.

بهترین روش درمان سرگیجه

علت سرگیجه بعد از خوردن عسل چیست؟

قند، اگر فرد در یک نوبت مقدار زیادی شکر مصرف کند، ممکن است دچار سرگیجه و سردرد شود. البته با مصرف عسل طبیعی و خوب می توانید بر این مشکل غلبه کنید و به نوعی سرگیجه خود را نیز درمان کنید.

عسل و سرگیجه می تواند در افراد مختلف نتایج متفاوتی ایجاد کند، زیرا سیستم ایمنی افراد با یکدیگر تفاوت دارد.

خرید عسل طبیعی با قیمت مناسب

برای کسانی که در جستجوی بهترین فروشگاه تخصصی فروش عسل اصل در بوشهر هستند، بهترین و معتبرترین فروشگاه در این زمینه از دیدگاه ما لیان مارکت است. شما می توانید سوغات بوشهر را از این مرکز با قیمت مناسب و با تضمین کیفیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *