فواید شیره خرما چیست؟

فواید شیره خرما چیست؟

شیره خرما چیست و چگونه تهیه می شود؟

فواید شیره خرما زیاد است و قرار است در ادامه به صورت کامل به این موضوع بپردازیم. مطمئن باشید با خواندن این مطلب از فواید خرما و شیره آن شگفت زده خواهید شد، توصیه می کنم آن را بخوانید.

معمولاً در هندی به نخل خرما (خاجور)، در فرانسوی پالمیر و در عربی «تواریخ» می‌گویند. خرما به معنی یک گونه گیاهی گلدار از خانواده نخل است. معمولاً برای میوه شیرین آن کشت می شود.

خرما که نام علمی آن Phoenix Dactylifera است، در ماه های مختلف سال به خصوص در مبارک رمضان توسط مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرد. خرما و یا شیره خرما یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌ها برای دریافت کالری است.

شیره خرما را به صورت صنعتی و سنتی تهیه می کنند. در روش صنعتی، خرما را از قبل با شیر یا آب مخلوط می کنند تا خیس شود سپس با اعمال حرارت شیره تهیه می شود. در این روش از دیگ های بزرگ صنعتی مخصوص استفاده می کنند.

روش سنتی نیز که به روش گرم معروف است با جوشاندن خرما حاصل می شود. در این روش از دیگ های سر باز استفاده می کنند و خرما را درون آن می ریزند تا با آب مخلوط شده و حرارت ببیند. حرارت به اندازه ای اعمال می شود که شیره به غلظت بالایی برسد.

البته روش های دیگر نیز برای تهیه شیره خرما وجود دارد که تولید کنندگان از آنها استفاده می کنند مانند، استفاده از حوضچه های سیمانی که به روش سرد معروف است، یا استفاده از سبد حصیری. این نوع روش ها روز به روز در حال فراموشی است و تولیدکنندگان بیشتر به سمت روش های صنعتی تمایل پیدا می کنند.

فواید شیره خرما؟

خرما چه فوایدی دارد؟ این سوالی است که اکثر مردم از ما می پرسند. فواید شیره خرما اثبات شده است و مصرف آن همواره از سوی متخصصان مورد تاکید بوده است. شیره خرما به دلیل داشتن قندهای طبیعی طعم بسیار شیرینی دارد. این مواد به صورت شربت در مقادیر کم یا در اسموتی ها و دسرها مصرف می شود.

شیره خرما سرشار از آهن و همچنین سایر مواد معدنی و ویتامین های مهم است. جدای از مصرف رایج خرما، مصرف آن به شکل شیره در بین مردم به خصوص مردم بوشهر رواج دارد.

شیره خرما برای کودکان و بزرگسالان بسیار مقوی است و می تواند روی سلامت آنها تاثیر مثبت داشته باشد.

شیره خرما چه خاصیتی دارد؟

شیره خرما سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، روی و دیگر ویتامین‌های مهم مانند B1، B2، B3 و C است. استفاده از شیره خرما و یا سایر مکمل های ویتامین خرما علاوه بر کمک به سلامت استخوان ها، برای بیماران کم دیابتی نیز مناسب است. در ادامه بیشتر می توانید با فواید شیره خرما آشنا شوید.

ایجاد پوست سالم، درخشان، نرم و لطیف

مصرف روزانه مقداری شیره خرما پوستی درخشان را تضمین می کند که می توانید با غرور خود را به رخ بکشید. شیره خرما که منبع خوبی از ویتامین C و D است، کیفیت پوست شما را بهبود می بخشد و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. این موضوع به کاهش علائم پیری کمک می کند و درخشش طبیعی را از درون ایجاد می کند.

سلامت پوست یکی از فواید شیره خرما است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شیره خرما با افزایش سطح پلاکت ها در خون، تغذیه مناسب سلول های پوست را تضمین می کند.

تهیه شیره خرما ساده و آسان است و خوردن روزانه این شیره خوشمزه باعث نرمی و لطافت پوست می شود. مزایای اضافه شده شیره خرما برای پوست این است که می تواند تولید ملانین را در پوست کنترل کند و در نتیجه اثرات آفتاب برنزه را از بین ببرد.

سوال این است که چه مقدار شیره خرما می توان در روز مصرف کرد. نگران نباشید، تقریباً هر روز می توان از آن لذت برد. بیماران دیابتی باید با مشورت پزشک و با رعایت دستور العمل پزشک خود آن را استفاده کنند.؟

خرما چه خاصیتی دارد

کلسترول را کاهش می دهد

آیا می دانستید که خرما فاقد کلسترول است و حاوی چربی بسیار کمی است؟ گنجاندن آنها در مقادیر کمتر در رژیم غذایی روزانه به شما کمک می کند سطح کلسترول را کنترل کنید و حتی به کاهش وزن کمک کنید؛ بنابراین از امروز شروع به مصرف خرما و یا شیره خرما کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

داشتن پروتئین غنی

یکی از فواید شیره خرما داشتن پروتئین غنی است. افزودن مقداری خرما به رژیم غذایی می تواند کمک کننده باشد. شیره خرما منبعی قوی برای پروتئین است که به ما در تناسب اندام کمک می کند و حتی ماهیچه هایمان را قوی نگه می دارد. از بسیاری از ورزشکاران منظم خواسته می شود که هر روز چند خرما و یا مقداری شیره خرما به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود بخورند.

سرشار از ویتامین

شیره خرما حاوی ویتامین هایی مانند B1، B2، B3 و B5 و همچنین A1 و C است. اگر هر روز چند عدد خرما می خورید یا از شیره آن استفاده می کنید، نیازی به مصرف مکمل های ویتامین نخواهید داشت. نه تنها شما را سالم نگه می دارد، بلکه تغییرات محسوسی در سطح انرژی شما نیز ایجاد می شود.

خرما حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز نیز می باشد؛ بنابراین به عنوان یک میان وعده سریع بسیار خوب عمل می کند.

بهبود سلامت استخوان

فواید شیره خرما این است که می تواند برای سلامت استخوان شما مناسب باشد. خرما سرشار از سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است و همه اینها برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان ضروری هستند.

خرما چه فوایدی دارد

سیستم عصبی را تقویت می کند

دیگر فواید شیره خرما این است که باعث تقویت سیستم عصبی می شود. خرما حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و در عین حال این میوه مقدار کمی سدیم دارد که باعث حفظ نظم سیستم عصبی می شود. پتاسیم موجود در این میوه به کاهش کلسترول نیز بسیار کمک می کند. و در نهایت باعث می شود خطر سکته مغزی به شدت کاهش یابد.

شیره خرما سرشار از آهن است

علاوه بر فلوئور که دندان های شما را سالم نگه می دارد، آهن نیز باعث سالم ماندن دندان های شما می شود. خرما حاوی آهن نیز می باشد که برای کسانی که از کمبود آهن رنج می برند بسیار توصیه می شود.

کم خونی شدید و فقر آهن می تواند باعث درد قفسه سینه، تنگی نفس و یا خستگی شود. با مصرف خرما و شیره خرما می توانید به تصفیه خون خود کمک کنید و کالری مناسب برای انجام فعالیت های روزمره خود را دریافت کنید.

غذاها را سریع هضم می کند

شیره خرما باعث می شود، سیستم گوارش شما رفتار بسیار خوبی داشته باشد. خرما به دلیل فیبر بالایی که دارد برای کسانی که مشکل یبوست دارند توصیه می شود. معمولا شیره خرما در صبحانه بیشتر مصرف می شود تا انرژی مورد نیاز را برای بدن تامین کند.

خاصیت شیره خرما

پوست را بهبود می بخشد

ویتامین C و D موجود در خرما می تواند روی پوست شما اثر اثر بگذارد و همچنین پوست شما را صاف نگه دارد. به علاوه، اگر از مشکلات پوستی رنج می برید، گنجاندن شیره خرما در رژیم غذایی خود ممکن است در دراز مدت به شما کمک کند. خرما همچنین فواید ضد پیری نیز دارد و از تجمع ملانین در بدن شما جلوگیری می کند.

حالا که با فواید شیره خرما آشنا شدید، اگر تصمیم به خرید آن دارید پیشنهاد می کنیم به فروشگاه لیان مارکت مراجعه کنید. این فروشگاه قابل اطمینان بوده و سابقه درخشانی نیز در این زمینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *