چرا گونه های مختلف عسل طبیعی قیمت های متفاوتی دارند؟

چرا گونه های مختلف عسل طبیعی قیمت های متفاوتی دارند؟

بررسی عسل طبیعی قیمت در سال ۱۴۰۱

عسل طبیعی قیمت متفاوتی در بازارهای جهانی دارد، زیرا قیمت عسل به فاکتورهای زیادی وابسته است که در این پست به بررسی آن ها می پردازیم.

آیا تا به حال در مورد عناصر و عوامل موثر بر کیفیت عسل فکر کرده اید؟ دلیل آن این است که برخی از انواع عسل گرانتر از سایرین هستند، زیرا همه عسل ها یکسان ساخته نمی شوند، بنابراین کیفیت آنها متفاوت است.

هم قیمت و هم عملکرد سالم عسل به کیفیت آن بستگی دارد، بنابراین درک عوامل مختلفی که بر کیفیت آن تأثیر می گذارد برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان بسیار مهم است.

برخی از این عوامل عبارتند از:

  • نوع گل مورد استفاده برای تشکیل لانه
  • فرآیند اختلاط
  • شرایط نگهداری
  • دمای حرارت دهی

و موارد دیگر که در این مقاله با آنها آشنا می شویم. در واقع عسل طبیعی قیمت گرانتری نسبت به عسل های تقلبی و معمولی موجود در بازار دارد زیرا قیمت وابسته کیفیت است.

قیمت عسل طبیعی

عوامل موثر بر کیفیت عسل

عسل حاوی تعدادی مواد معدنی و ویتامین ها از جمله ویتامین A، ویتامین C، آهن و کلسیم است. آنتی اکسیدان های مهمی مانند فلاونوئیدها و آلکالوئیدها نیز در عسل طبیعی وجود دارد. مقادیر کمی حدود ۱۵ اسید آمینه نیز در آن وجود دارد که همگی روی کیفیت و قیمت عسل طبیعی در بازار تاثیر می گذارند.

یکی از اشتباهات رایج این است که کیفیت عسل به معنای روشن بودن رنگ آن است و بر این اساس رنگ را معیاری برای تشخیص کیفیت عسل در نظر می گیرند و این درست نیست.

عسل تیره ممکن است نشان دهنده این باشد که ارزش غذایی آن عسل بالا است و فواید پزشکی بیشتری دارد که باعث می شود از نظر قیمت گرانتر و از نظر کیفیت بهتر باشد. البته همه عسل ها با رنگ تیره کیفیت خوبی ندارند.

به طور کلی، رنگ یکنواختی برای عسل وجود ندارد. دلیل آن این است که مواد محلول، منشا گیاهی و شهد گل های مختلف که زنبورها از آن تغذیه می کنند، متفاوت است.

رنگ های عسل بین زرد، سفید، کهربایی و کهربایی تیره متفاوت است که شامل فواید و عناصر معدنی است که به آن رنگ تیره می بخشد.

نحوه نگهداری نیز می تواند روی کیفیت و قیمت عسل طبیعی تاثیر بگذارد. نگهداری عسل به مدت طولانی در دمای بالای ۲۵ درجه سانتیگراد، منجر به کاهش کیفیت و کاهش قیمت عسل می شود.

خرید و فروش عسل

خرید و فروش عسل تجارتی است که قدمت آن به صدها سال پیش می‌رسد و با انقلاب صنعتی و شکوفایی صنایع و اقتصاد بیشتر رونق گرفت. بعد از انقلاب صنعتی عسل تقریبا در اکثر خانه های دنیا پیدا شد و استفاده از آن برای درمان و تکریم میهمانان افزایش یافت.

نکته دیگر این است بعد از این دوران عسل وارد عرصه های مختلفی شد و به یکی از اجزای اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی نیز تبدیل شد. انقلاب صنعتی استفاده از عسل را افزایش نداد، بلکه سطح تولید را بالا برد و تولید عسل و زنبورداری نسبت به گذشته آسان شد. همچنین تولید عسل بعد از انقلاب صنعتی سال به سال افزایش یافت.

عوامل مختلفی باعث می شود تا عسل خالص یا معمولی یا عسل طبیعی قیمت متفاوتی داشته باشد. از آنجایی که ترکیبات انواع عسل های موجود در بازار تقریباً یکسان است، اما در منابع برای اثربخشی بیشتر و خواص بهتر استفاده از عسل طبیعی به شدت توصیه می شود، قیمت آن نسبت به دیگر عسل ها بیشتر است. توجه کنید که کیفیت عسل و میزان شکر موجود در آن در قیمت عسل موثر است.

نوع عسل اعم از سیاه دانه، عسل چهل گیاه، عسل سیدر، عسل کٌنار، عسل جم یا آویشن و مانند آن از نظر قیمت عسل، کیفیت عسل و همچنین خواص درمانی متفاوت است.

قیمت عسل طبیعی یا عسل وحشی که از مراتع به دست می آید به ازای هر کیلوگرم عسل معمولی در زنبورستان ها گرانتر است.

خرید عسل

آیا نوع بسته بندی بر قیمت عسل تاثیر می گذارد؟

بسته بندی عسل یکی از پایه های فروش عسل است و بر قیمت عسل تاثیر می گذارد. نوع بسته بندی نقش عمده ای در جذب مشتری در خرید عسل دارد. بسیاری از تولیدکنندگان عسل به کیفیت محصول توجه زیادی دارند و این امر خوبی است.

فروشندگان می گویند تولید و فروش عسل اصل مشتری و سود می آورد. تحقیقات نشان می دهد که مشتریان هنگام خرید عسل توجه زیادی به جعبه عسل دارند. زیرا بسیاری معتقدند فروشنده عسل اصل باید زیبایی محصول و سهولت بهره مندی از محصول را در نظر بگیرد.

بنابراین نوع بسته بندی عسل طبیعی می تواند کمی قیمت عسل طبیعی را افزایش دهد. نوع بسته بندی موجود می تواند در نگهداری عسل برای مدت طولانی نیز موثر باشد.

شکل بسته بندی نقش عمده ای در قیمت عسل در کشورهایی مانند امارات دارد. این فقط در امارات و سایر کشورها نیست، زیرا بسته بندی مناسب محصول بر قیمت عسل و سایر محصولات تأثیر می گذارد.

قیمت عسل اصل

یکی از ترس هایی که فرد هنگام خرید عسل با آن مواجه می شود این است که عسلی که خریداری کرده؛ اصل باشد؟

بسیاری از ما به این سوال اینگونه پاسخ می دهیم که عسل اصلی از شهد گیاهان به دست می آید. همچنین در آن ترکیبات مفیدی مانند ویتامین ها و مواد معدنی یافت می شود و طعم شیرینی نیز دارد.

عسل ارگانیک اصل یکی از محصولاتی است که مشتریان زیادی دارد، تولیدکنندگان این نوع عسل؛ از روش های سنتی و زنبورداری پیروی می کنند و در روش تولید از مواد افزودنی غیرطبیعی استفاده نمی کنند.

عسل طبیعی قیمت گرانتری در مقایسه با گونه های دیگر عسل دارد، زیرا این گونه عسل ها بیشتر به روش سنتی و زنبورداری و به سختی و به مقدار کم تولید می شود. کمبود عسل طبیعی در بازار یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت است.

عسل طبیعی

هنگام خرید عسل چه باید کرد؟

اولین قدم برای خرید عسل، خرید از منابع و فروشگاه های معتبر است که عسل اصل را از زنبورستان ها و تولیدکنندگان بسیار معتبر می آورند. مرحله دومی که هنگام خرید عسل باید انجام شود آزمایش های ساده و آسانی است که می توان در خانه انجام داد تا خلوص عسل را بررسی کنید.

برای کسانی که در جستجوی بهترین فروشگاه تخصصی فروش عسل طبیعی هستند، بهترین و معتبرترین فروشگاه در این زمینه از دیدگاه ما لیان مارکت است. شما می توانید سوغات بوشهر را از این مرکز با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *