آیا می دانید گرد نخل چه فوایدی دارد؟

آیا می دانید گرد نخل چه فوایدی دارد؟

فواید گرد نخل

تا کنون ممکن است چند مورد از فواید گرد نخل آشنا شده باشید اما قرار است در این مقاله شما را با مهمترین فواید گرد درخت خرما آشنا کنیم، اگر علاقه مند هستید با آنها را یاد بگیرید متن زیر را بخوانید:

– درمان ناباروری در زنان و مردان

بسیاری از کارشناسان برای درمان ناباروری روی گرد نخل حساب کرده اند. زیرا این ماده حاوی هورمون ها، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که می توانند از درون بدن را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین این مواد می تواند عملکرد سیستم تولید مثل در زنان و مردان را بهبود ببخشد.

گرد درخت خرما حاوی هورمون هایی است که باعث تحریک و تسریع تولید تخمک از تخمدان ها می شود. همچنین این مواد به تنظیم چرخه قاعدگی در افراد کمک می کند.

گرد نخل برای مردان، کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد، که باعث می شود تخمک را بارور کند. همچنین نیروی جنسی مردانه را افزایش می دهد و شانس لقاح و تولید مثل را بهبود می بخشد.

– محرک جنسی

گرد نخل احساسات جنسی هر دو طرف را در طول فرآیند آمیزش جنسی افزایش می دهد. همچنین باعث فعال شدن اسپرم و افزایش میل جنسی در زنان و مردان می شود. به همین دلیل برای باروری طبیعی بهترین گزینه است.

– برای زنان شیرده مفید است

گرد درخت خرما حاوی کلسیم و آهن مورد نیاز برای تشکیل شیر مادر است. این ماده به تسریع تشکیل و تقویت سلول های خونی و مغز استخوان نوزادان کمک می کند و آنها را سریع تر، سالم تر و باهوش تر می کند.

گرد لقاح-گرد نخل

– گرد نخل بارداری را تقویت می کند و زایمان را تسهیل می کند

مطالعات علمی نشان داده است که استفاده از گرد درخت خرما برای زنان متاهل که از تخمک گذاری کم رنج می برند نتایج مثبتی به همراه دارد. کافی است بعد از سیکل قاعدگی به مدت ده روز صبح و عصر آن را به حمام های آبی اضافه کنید. با تقویت اندومتر انرژی، استقامت و سهولت زایمان را برای زنان فراهم می کند. علاوه بر این گرد نخل، کمبود خون ناشی از تولد را جبران می کند.

– گرد نخل عملکردهای بدن را تحریک می کند

گرد نخل در دوران یائسگی؛ زنان را تسکین می دهد: دوره ای که در آن عملکردهای بدن به دلیل عدم تولید هورمون به مقدار کافی شروع به ضعف می کند. گرد درخت خرما می تواند کمبود این هورمون ها را جبران کند. علاوه بر این، به جلوگیری از احساس ناراحتی در ابتدای یائسگی کمک می کند.

لازم به ذکر است که مشاهده شده است که خون پس از مصرف گرد درخت خرما غنی از آهن و ویتامین شده است. این مواد همچنین به افزایش میزان اکسیژن در بافت های بدن کمک می کند.

باروری طبیعی-گرد نخل

– گرد نخل سلامت زنان در دوران بارداری را تقویت می کند

گرده خرما به دلیل دارا بودن مواد مفید و ضروری بر سلامت زنان باردار اثر مفیدی دارد. در دوران بارداری، بدن زن از کمبود ویتامین ها و آهن رنج می برد. این باعث کاهش درصد اکسیژن خون مورد نیاز برای سلامت مادر و رشد جنین می شود. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار گرد نخل مصرف کنند تا از فواید آن برای وضعیت عمومی بدن بهره مند شوند.

– گرد نخل پوست را تغذیه می کند

مجموعه ای از مطالعات نشان داده اند که گرد نخل می تواند بدن را جوان کند. این مواد قابلیت آن را دارد تا انواع سموم را تمیز و از بین ببرد. این مواد می تواند تاثیر شدیدی روی پوست داشته باشد و وضعیت آن را بهبود بخشد. پوست به دلیل افزایش تولید الاستین سفت و انعطاف پذیر می شود. همچنین می توان از آن برای درمان آکنه و اگزما استفاده کرد.

روی پوست در ساخت کرم های مرطوب کننده استفاده می شود زیرا سرشار از ویتامین ها، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، قندها و پروتئین است. آنزیم های گرده کف دست برای تجزیه و تحلیل لایه چربی روی پوست عمل می کنند. این مواد می تواند جوش های موجود در بدن را به طر کامل از بین ببرد و همچنین می تواند از تشکیل مجدد جوش در بدن به خصوص صورت جلوگیری کند. در کل باعث طراوت و لطافت پوست شما می شود.

گرد درخت خرما-گرد نخل

– موها را تغذیه می کند

گرده خرما بر وضعیت مو تأثیر مثبت می گذارد. آنها را ضخیم تر و روشن تر می کند. اگر می خواهید موی شما ضخیم و روشن تر شود بهتر است از گرد نخل استفاده کنید.

– ناخن ها را تغذیه می کند

گرد خرما سرشار از روی و کلسیم است که به تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکستگی کمک می کند.

– بی خوابی را درمان می کند

گرد درخت خرما اختلالات را درمان می کند و برای افراد مبتلا به افسردگی و استرس های روحی شدید مناسب است.

– از بدن محافظت می کند

گرد درخت خرما با ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن و فلاونوئیدها مشخص می شود. این ترکیبات به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

– گرد نخل کم خونی را درمان می کند

مصرف گرد درخت خرما سه بار در روز به افراد مبتلا به کم خونی (کمبود آهن) و کم ایمنی توصیه می شود. به تقویت و خشکی معده کمک می کند. اسهال را درمان می کند و زخم ها را التیام می بخشد.

– مکمل غذایی

گرد نخل توسط صنایع غذایی طبیعی استفاده می شود. این مواد یک مکمل غذایی طبیعی است که به بازیابی اشتها و تحریک متابولیسم کمک می کند که بر وضعیت بدن تأثیر مثبت می گذارد.

گرد درخت خرما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب، آنزیم ها و اسیدهای آمینه و همچنین فلاونوئیدهای مفید برای سلامت بدن است.

– تونیک عمومی

گرد درخت خرما به عنوان یک ماده مقوی برای سلامتی و به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می شود. مطالعات حیوانی نشان داده است که گرد نخل روند پیری را کند می کند و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

– گرد نخل بیماری ها را درمان می کند

از گرد نخل می توان برای درمان مسمومیت و خونریزی داخلی استفاده کرد. همچنین یک درمان موثر برای سردردهای مزمن است و اغلب برای پیشگیری از سرطان استفاده می شود. همچنین در موارد الکلیسم، آسم، آلرژی و سرفه بلغمی نیز قابل استفاده است. اما توصیه می شود قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

گرد درخت خرما-گرد نخل

– گرد نخل مشکلات دستگاه گوارش را درمان می کند

گرد درخت خرما باعث تحریک هضم، عفونت های روده و زخم می شود. باعث خشکی معده و درمان اسهال می شود.

– انرژی را افزایش می دهد

گرد درخت خرما غنی از ترکیب ویتامین B است، گرد نخل برای تقویت انرژی و شادابی استفاده می شود. همچنین برای بهبود عملکرد ورزشی، کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی و کنترل استرس توصیه می شود. گرد درخت خرما باعث تقویت قدرت و استقامت انسان در طول روزه داری می شود.

– استخوان ها را تقویت می کند

گرد درخت خرما برای درمان راشیتیسم و پوکی استخوان استفاده می شود. استخوان ها را تقویت می کند، یکپارچگی آنها را حفظ می کند و آنها را سالم نگه می دارد.

گرد درخت خرما در طب قدیم

پزشکان ایرانی و پزشکان کشورهای عربی و دیگران فواید گرد نخل را ذکر کرده اند. از نظر آنها به این ماده طبیعی معده را تحریک می کند، آن را خشک می کند و سرفه بلغمی را درمان می کند. اگر با عسل مصرف شود، بدن را به طور کلی و عملکرد جنسی را به طور خاص تقویت می کند.

گرد نخل در طب مدرن

این ماده غنی از چربی است، تحقیقات علمی نشان داده است که گرد نخل مغذی و ترمیم کننده بدن است. حاوی استرون هورمونی است که تخمدان ها را فعال می کند، چرخه قاعدگی را تنظیم می کند و به تشکیل تخمک کمک می کند.

همچنین گرد نخل حاوی روتین است، ماده ای که مویرگ های بدن انسان را تقویت می کند. این کار بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت را از خونریزی داخلی محافظت می کند. مصرف یک قاشق گرد درخت خرما با کمی عسل در صبح ناشتا اعصاب را راحت می کند. از آب گرد درخت خرما برای استریل کردن آب و دادن طعم لذیذ به آن استفاده می شود.

استفاده از گرده خرما و دوز توصیه شده

گرد نخل با طعم اسیدی مشخص می شود. مصرف آن با عسل توصیه می شود که ترکیب آن را مفیدتر می کند. یک قسمت گرد خرما با ۱۰ قسمت عسل مخلوط می شود. همچنین می توان آن را صبح یا قبل از خواب به شیر اضافه کرد.

تزريق واژينال

شما می توانید يك و نيم قاشق غذاخوري گرد درخت خرما را با قطرات آب زمزم يا عسل يا آب تميز مخلوط کنید تا خمير غليظي به دست آيد. شا می توانید این مواد را حدود نيم ساعت قبل از مقاربت در واژن قرار دهید. این تزریق باعث فعال شدن تخمدان ها و اسپرم در رحم می شود و باعث بارداری می شود.

گرد نخل باید با عسل به طور منظم و در زمان مشخص مصرف شود. این دارو معمولاً سه بار در روز به مدت حداقل سه ماه و تا پنج ماه مصرف می شود.

توجه کنید هنگامی که کودکان با گرد درخت خرما تغذیه می شوند، دوز باید به نصف کاهش یابد. رعایت دقیق توصیه ها برای بدن مضر نیست. میزان گرد خرما را نباید به صورت جداگانه تعیین کرد، بلکه باید توسط متخصص تعیین شود.

1. https://www.alwosta.tn/en/blog/98_palm-pollen-properties-and-proven-health-benefits.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *