همه چیز درباره خرما برای تقویت تخمدان

همه چیز درباره خرما برای تقویت تخمدان

فواید خرما برای درمان تنبلی تخمدان

در مورد مصرف خرما برای تقویت تخمدان باید گفت که این میوه شیرین بهشتی تاثیرات اعجاب انگیزی بر روی تخمدان می گذارد. مصرف خرما به عنوان راهی جهت تقویت تخمدان ها و رهایی از انواع بیماری های مربوط به تخمدان امری ثابت شده است. زیرا نه تنها در کتب قدیمی طب سنتی بلکه در قرآن کریم نیز صراحتا به آن اشاره شده است.

استفاده از خرما برای تقویت تخمدان از سوی پزشکان طب سنتی بسیار سفارش شده است. به نحوی که خوردن خرما را به عنوان یک درمان جدی و موثر در ناباروری معرفی کرده اند. لازم به یادآوری است که سلامت تخمدان ها ارتباط تنگاتنگی با بارداری دارد. به این صورت که اگر خانم ها از تخمدان های سالم و قوی برخوردار باشند. برای بارداری و حامله شدن مشکلی نخواهند داشت.

چه نوع کیست هایی با مصرف خرما برطرف می شوند؟

به طور کلی مصرف خرما برای تقویت تخمدان بسیار موثر می باشد. زمانی که بحث تقویت تخمدان ها مطرح می شود. قطعا منظور درمان همه ناراحتی های مربوط به آن ها است.

مصرف خرما برای تقویت تخمدان و از بین بردن کیست هایی که ممکن است در آن ها ایجاد شده باشند بسیار موثر است. البته نه هر نوع کیستی بلکه کیست هایی که سایز آن ها کوچکتر از ۸ سانت باشند. زیرا این نوع کیست ها جزء کیست های ساده به شمار می آیند. پزشکان طب سنتی درمان این نوع کیست را به وسیله داروهای گیاهی از جمله خرما دور از انتظار نمی دانند.

این در حالی است که خوردن خرما برای تقویت تخمدان و رفع کیست های بزرگتر از ۸ سانت کارساز نخواهد بود. زیرا کیست های بزرگ تر حاوی خون و سپتوم می باشند از این رو درمان آن ها نیاز به تخصص بالاتری دارد.

دستور مصرف خرما برای تقویت تخمدان

مصرف خرما برای تقویت تخمدان باید از روی اصول و طبق دستوری خاص انجام شود. برای این کار لازم است ابتدا هسته های خرما را از گوشت جدا کرد. سپس خرما ها را درون یک ماهیتابه قرار داده و ۲ تا ۳ قاشق روغن زیتون را روی آن ها ریخت. این ترکیب را باید به مدت ۲ تا ۵ دقیقه با حرارت ملایم تفت داد.

این کار را باید تا جایی ادامه داد که گوشت خرما ها کاملا له شود. در این مرحله باید سیاه دانه نیم کوب شده را به آن اضافه کرد و به مدت چند دقیقه آن ها را تفت داد. بعد از سرد شدن می توان آن را در یخچال نگهداری کرد.

از این ترکیب می توان روزانه یک قاشق غذاخوری برای تقویت تخمدان ها استفاده کرد. میزان مواد به کار برده شده برای درست کردن این معجون نصف لیوان سیاه دانه برای هر نیم کیلو خرما می باشد.

لازم به ذکر است این ترکیب علاوه بر تقویت تخمدان ها سبب درمان ناراحتی تنبلی تخمدان، انواع کیست و فیبرم می شود. همچنین برای درمان مشکلات هورمونی مانتد کم کاری و پرکاری تیروئید مناسب می باشد.

نکته: خانم هایی که از معجون سیاه دانه و خرما و روغن زیتون استفاده می کنند باید مصرف داروهای هورمونی را قطع نمایند. زیرا مصرف هم زمان داروی هورمونی و خرما و سیاه دانه سبب خنثی شدن خواص هر دو نوع درمان خواهد شد.

نحوه استفاده گرده درخت خرما برای تقویت تخمدان

نحوه استفاده گرده درخت خرما برای تقویت تخمدان

گرده درخت خرما برای تقویت تخمدان بسیار موثر می باشد. گرده درخت خرما با تقویت تخمدان سبب درمان ناباروری و نازایی در خانم ها می شود. مخلوط کردن این گرده با عسل و دارچین برای خانم هایی که از تنبلی تخمدان رنج می برند بسیار موثر می باشد‌.

گرده درخت خرما یا نخل را به نام های دیگر از جمله پودر لقاح، طلع و طارونه می شناسند. از دیگر خواص گرده درخت خرما تقویت اسپرم مردانه و تقویت تخمک زنانه می باشد.

چگونگی مصرف گرده درخت خرما

خانم هایی که از ناراحتی های مربوط به تخمدان رنج می برند. می توانند از گرده خرما برای تقویت تخمدان به صورت دو قاشق مربا خوری همراه با کمی عسل و دارچین و شیر به مدت چهل روز استفاده کنند.

نحوه عملکرد خرما بر روی تخمدان

پیش از پرداختن به نحوه عملکرد خرما برای تقویت تخمدان بهتر است بدانید مشکلات عدیده ای که برای تخمدان به وجود می آیند اغلب به دلیل ایجاد سردی در رحم خانم ها می باشند. بنابراین جهت رفع این مشکلات باید رحم را گرم کرده و سردی را از بدن دور کرد. مصرف خرما یکی از بهترین راه های گرم کردن بدن و رفع سردی می باشد.

استفاده از خرما برای تقویت تخمدان و بهبود عملکرد آن ها به این شکل است. با توجه به طبع گرمی ای که در خرما وجود دارد اگر آن را با مواد خوراکی دیگر مانند دارچین یا عسل مخلوط کرد و روزانه آن را به صورت منظم مصرف نمود نتایج شگفت انگیزی در بدن ایجاد خواهد کرد. زیرا خرما زمانی که با این مواد مصرف شود تنظیم چرخه پریودی، تقویت فولیکول و تخمک گذاری منظم و اصلاح پروسه آزاد سازی آن را به دنبال خواهد داشت.

چگونگی مصرف گرده درخت خرما

تمامی موارد یاد شده با کمک مصرف خرما برای تقویت تخمدان ایجاد شده اند. تقویت تخمدان ها نقش مهمی بر سلامت جسمی و روحی خانم ها دارد. به همین خاطر است که ایجاد کوچکترین تغییراتی در این اندام باعث به وجود آمدن عوارض و ناراحتی های گسترده در بدن خانم ها می شود.

نکته: معمولا مشکلات به وجود آمده در تخمدان ها به دلیل ایجاد رطوبت و سردی در رحم و مصرف بیش از اندازه سبزیجات به وجود می آیند. حمام کردن در زمان پریودی و مصرف مرغ های هورمونی نیز از دیگر عوامل بروز این مشکلات می باشند. برای رفع تمامی ناراحتی های مربوط به تخمدان ها و تقویت آن ها می توان از خرما استفاده کرد.

فواید استفاده از خرما برای تقویت تخمدان

مهم ترین فواید عبارتند از:

۱: مصرف مواد ارگانیک و طبیعی.

۲: پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی.

۳: درمان و تقویت تخمدان با کمترین هزینه.

۴: درمان و تقویت تخمدان با کمترین آسیب وارده به بدن ناشی از مصرف داروهای شیمیایی.

۵: معمولا خرما علاوه بر تاثیرات فوق العاده ای که بر روی تخمدان ها می گذارد. سبب رفع کم خونی، رفع ریزش مو، رساندن قند طبیعی به بدن و کاهش وزن می شود.

۶: در صورت تداوم مصرف خرما اثرات بی نظیر و ماندگاری در تخمدان ها به جا می گذارد.

۷: تخمک گذاری به مدت طولانی.

۸: رفع اختلالات مربوط به عادات ماهیانه و منظم شدن چرخه آن.

۹: جلوگیری از افزایش ترشح آندروژن.

۱۰: جلوگیری از رویش موهای زائد در قسمت چانه.

مواد و منابع مهم غذایی موجود در خرما برای تقویت تخمدان

مواد و منابع مهم غذایی موجود در خرما برای تقویت تخمدان

خرما سرشار از مواد معدنی و غذایی بسیار مفید می باشد. این مواد به رفع سردی ایجاد شده در رحم کمک کرده در نتیجه سبب تقویت و سلامت تخمدان می شوند. این مواد عبارتند از:

گلوکز، پروتئین، کلسیم، ویتامین های B و B7 ، فسفر، منیزیم، آهن. علاوه بر این خرما دارای آنزیم های مفید جهت متابولیسم می باشد. همچنین روغن های آنتی اکسیدان به وفور در خرما یافت می شوند که در سلول سازی و فعال کردن آن ها مفید می باشد.

سخن پایانی

خرید خرما بوشهر به عنوان خرید یک مواد غذایی ارگانیک برای رفع انواع ناراحتی ها و تقویت اندام ها و بخش های مختلف بدن، یک خرید مفید برای شما بانوانی است که از بیماری تنبلی تخمدان رنج می برید. لیان مارکت به عنوان یکی از بزرگ ترین توزیع کنندگان خرما در کشور است که انواع خرما مرغوب و باکیفیت را با قیمت های به صرفه به اقصی نقاط کشور ارسال می کند. به جرات می توان گفت خرما بوشهر به عنوان مرغوب ترین خرما در کل کشور، نقش بسزایی در تقویت تخمدان ایفا می کند. البته مصرف آن باید طبق دستور پزشک طب سنتی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *